Kereken 400 példány készült az Enzóból 2002 és 2004 között, egyet az akkori egyházfő kapott (Forrás: RM Sotheby's)
Egy-egy különlegesebb használt modell értékesítése gyakran szerepel a hírekben, ahol szinte hihetetlen összegekért cserélnek gazdát a legtöbbünk számára elérhetetlen járműcsodák. Az olasz autóipar történetében számos ritka és mára borzasztóan drága modell született, így nem csoda, hogy a virtuális árverések dobogójára is egy Ferrari került. Az olasz történelemkönyvekben nem is kell sokat visszalapozni a korlátozott példányszámban készült típushoz, a licitre bocsátott Ferrari Enzo ugyanis csupán 17 éves. A
LaFerrari elődjéből 399+1 példány készült, utóbbit II. János Pál pápa kapta ajándékba.
A hazai átlagfizetésből 250 évnyit kéne összerakni, hogy esélyünk legyen megnyerni egy hasonló licitet (Forrás: RM Sotheby's)
Az alapítóról elnevezett sportkocsiba V12-es hatliteres motor került, amelynek 660 lóereje könnyedén megbirkózott a másfél tonna alatti tömeggel. A hátsó középmotoros sportkocsi menetteljesítménye még ma is a legfelső ligába való, a százat nem sokkal több mint három másodperc alatt éri el, a végsebesség pedig 355 km/h. A technika nagyrészt Forma 1-es fejlesztés, nem véletlen, hogy a karbonból készült karosszéria orr része egy F1-es versenyautó frontjára hajaz.
A szívó V12-es szívesen pörög 8 ezer fölé, a maximális teljesítmény 660 LE (Forrás: RM Sotheby's)
A mostani árverésen elkelt Ferrari Enzo messze nem a legértékesebb példány, de a 2,64 millió dolláros (800 millió forintos) vételárral mégis
a valaha volt legdrágább négykerekű, ami virtuális liciten kelt el.
A pápának ajándékozott Enzo ennél jóval drágábban kelt el, azért 2015-ben 6,05 millió dollárt fizettek, így ahhoz képest jutányosnak mondható a vételár. Az új tulajdonos a harmadik a sorban, de az első kettő inkább csak nézegette mintsem használta a Ferrarit, ugyanis 17 éve alatt csak kétezer kilométer került az Enzóba. A kevés kilométer persze nem csoda, mivel egy ilyen autó inkább befektetés, az inflációval korrigált újkori áránál most 2,5-szer drágábban cserélt gazdát, és szinte biztos, hogy a mostani tulajdonosnál sem fognak ezerszám pörögni a kilométerek.
Akár műkincsnek is nevezhető egy ilyen autó, mivel a használat helyett sokkal inkább csak gyönyörködnek benne a tulajdonosok (Forrás: RM Sotheby's)