A Mach-E a startvonalnál, Skóciában
Már háromszoros Guinness világcsúcstartó a Ford tisztán elektromos modellje, a Mustang Mach-E,
ami nemrég nálunk is járt teszten. Az első trófea után két új feltöltési rekordot is begyűjtött az ultra-takarékos működéssel. A Guinness World Records™ hivatalosan is hitelesítette, hogy Nagy-Britannia leghosszabb útvonalát a Mustang az eddigi legrövidebb, 43 perc 13 másodperces feltöltési megállóval teljesítette, ezzel több mint fél órát vert az eddigi csúcstartó Teslára. A rekordot beállító nagyobbik kapacitású akkumulátorral felszerelt, de csak hátul hajtó Mach-E hatótávolsága 10 percnyi villámtöltéssel mintegy 117 kilométerrel hosszabbítható meg.
A csapat egyedül az északnyugat-angliai Wigan egyik villámtöltőjénél tartott kényszermegállót a több mint 1350 kilométeres távon. Ezzel szinte borítékolható, hogy a legkevesebb töltési megálló rekordját örökre a Mach-E fogja tartani, hacsak nem akad a jövőben egy olyan villanyautó, ami rátöltés nélkül is képes lesz a dízel és benzines autók nagy részének a hatótávját is meghaladó útszakaszt teljesíteni. Júliusban a Mach-E már felállított egy ultra-hatékonysági rekordot ugyanitt, akkor 10,5 kilométert tett meg egyetlen kilowattóra energiával. Ez több mint 800 kilométeres hatótávolságnak felelne meg egy hivatalosan 609 kilométerre képes modelltől.
Így nézett ki az egyetlen töltés 1350 kilométeren: az autó nem egész 45 percet állt az oszlopra kötve
"Ahogy egyre több Mach-E kerül ki a tulajdonosokhoz, az emberek rájönnek, mennyire praktikusan használható ez az autó a mindennapokban – ahogy azt a három világcsúcs is igazolja." - mondta a rekorddöntés kapcsán Tim Nicklin, a Ford elektrifikácós igazgatója.
"A Ford saját Go Electric felmérése szerint az emberek tudatában még mindig az él, hogy egy elektromos hajtású autó hatótávolsága kevesebb, mint 250 kilométer. A Mustang Mach-E a profi sofőrökkel ennek több mint a háromszorosát teljesítette, ráadásul a feltöltése is 45 percnél kevesebb időbe telt, így biztosan kijelenthetjük, hogy megfelel a vásárlók hétköznapi igényeinek." - tette hozzá.
A nyertes csapat balról jobbra: Adam Wood, Kevin Booker és Fergal McGrath
A világrekorder csapat tagjai nem ma kezdték az ilyesmit: Fergal McGrath, Kevin Booker és Adam Wood benzines és dízel autókkal már mind többszörös spórolásrekorderek, hozzájuk csatlakozott Paul Clifton, a BBC autós szakírója. Az autó energiafelhasználását a Guinness World Records™ szigorú előírásai szerint ellenőrizték az Intrepid távoli adatrögzítési technológiájával.
A rekorder autó és a díjai: a villanymustang erre is képes!