Megvan a hiba oka
Túl gyorsak voltak a Peugeot-k Le Mans-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden körülmény tökéletesen összejátszott, hogy nagyteljesítményt adjanak le a Peugeot 908-as motorjai a Le Mans-i 24 órás versenyen, végül túlságosan is nagyot.
Három 908-asnál is a motor ment tönkre, miután a hajtórudak nem bírták a terhelést.
A Peugeot vizsgálata nagyon egyszerű hibát állapított meg: az autók gyorsabbak voltak, mint amire számítottak.
„A pálya tapadása sokkal jobb volt, mint a korábbi években, ezért a motorok hosszabb ideig üzemeltek teljesen nyitott pillangószeleppel (magyarul padlógázon)” – áll a Peugeot közleményében.
„Ezzel egy időben az időjárás is hűvös maradt, és az előző évekkel ellentétben az intercooler hűtője sem tömődött el. Ezért a motor feltöltése nagyon hatékonnyá vált és különösen nagy teljesítményt adott le.”
„Természetesen a körülmények mindenki számára azonosak voltak. Mi azonban az idén új hajtórudakkal álltunk rajthoz, amelyeken elvégeztünk minden szükséges tesztet és a legkisebb meghibásodást sem tapasztaltuk náluk.”
A csapat negyedik autója futómű hiba miatt esett ki a versenyből.
„Ez esetben gyártási hibát állapítottunk meg, a jobb első futómű alsó lengőkarja és a karosszéria közti rögzítési ponton. Ez ugyanaz a karosszéria volt, ami tavaly megnyerte a Le Mans-i 24 órás, az idén pedig a Spa-Francorchamps-i 1000 km-es versenyt.”
„Mint mindegyik 908-as karosszéria, természetesen ez is folyamatos ellenőrzésen esett át.”