Megvadul a legkisebb Audi
Kicsi a bors, de erős: Audi RS1
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jelen állás szerint az Audi kihagyja az A1-S1-RS1 trióból a középső lépcsőfokot, és egyből a legsportosabb verzióval bővíti a kínálatot, azaz hamarosan jön az RS1.
Online magazinként azt nem mondhatjuk, hogy szinte meg sem száradt a nyomdafesték az Audi RS5 Cabriolet cikkünkön, de azt igen, hogy nem csak a nyitott sportkabrió tesztelése zajlik előrehaladott stádiumban a négykarikásoknál. Egy szemfüles fotósnak gyakorlatilag ugyanott sikerült lefényképeznie az A1 igencsak fickósra vett kiadását, amely a bennfentesek szerint rögtön az RS1, és nem a szerényebb S1 változat lesz.
Olyan hírek is felröppentek már, hogy a legkisebb, de legmorcosabb Audi gépházában az RS3 2,5 literes, 350 lóerős öthengerese fog dolgozni, mi azonban más véleményen vagyunk. Ha a németek mondjuk tényleg bepakolják ezt a dinamitcsomagot az RS1 orrába, valószínűleg - a drágább és nagyobb modell érdekében - presztízs okokból sem hagynák változatlanul a teljesítményt, és lejjebb tekernék a képzeletbeli potmétert. Sanszosabb viszont a jól bevált, négyhengeres 2.0 TFSI szerepeltetése, amelyből lazán ki lehet hozni 250-280 lóerő körüli teljesítményt (ahogyan azt például az S3-ban vagy a TT-ben is láthatjuk). Utóbbi egyrészt bőven elegendőnek tűnik egy ilyen kis méregzsák mozgatásához, másrészt a motor kisebb súlya miatt nem lenne kellemetlenül orrnehéz a kocsi. Még könnyebb lehet, ha az egyes pletykák szerinti, vadonatúj, 1,6 literes, szintén TFSI (turbós, közvetlen befecskendezésű, 210 lóerős egység kerül az RS1-be - bár valljuk be, utóbbi inkább egy S1 verziónak illene be.
A tesztautót már nem álcázzák nagy műgonddal, így voltaképpen majdnem késznek tekinthető az újdonság. Jó eséllyel nem kell sokat várni a hivatalos bemutatóra, ahol kiderül az igazság.