Megújult, megkomolyodott, és már kettő van belőle. Skoda Yeti
Itt a frissített és már kétféle Skoda Yeti
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megújult a Yeti, a Skoda már kétféle kivitelben kínálja kompakt crossoverét. Kipróbáltuk.
Nem újdonság a Skoda modelloffenzívája, sikere, növekedési üteme, töretlen harci kedve és mind jobb étvágya, de hogy az év végére is maradjon miről értekeznünk a márkával kapcsolatban, a csehek a vadonatúj Rapid Spaceback mellett a frissített, szintén Frankfurtban bemutatott Yetit is kihozták még így az év végén. Mint azt már korábban is taglaltuk, a kompakt szabadidő-autó mostantól kétféle kivitelben pályázik a vevők kegyeire, hiszen eztán pusztán Yeti néven egy elegánsabb, urbánusabb verziót, Outdoor kiegészítéssel meg terepesebb, offroados karakterű, nem kevésbé divatos kockát kap az ügyfél.
A szalonokat januárban ellepő friss Yeti kockaságát a kerek lámpák elhagyása erősíti - nem rossz ez a szögletesség, csak a hegyről 2009-ben lemerészkedő előd ábrázata kedvesebb volt. Persze nem rendőrszínekben, de tény, hogy a magyar zsaruflotta egyrészt szépen megdobta az eladási számokat, másrészt egyesek állítólag azért döntöttek Yeti-vásárlás mellett, mert megtetszett nekik a rend éber őreinek kocsija... Mint az a sajtótájékoztatón elhangzott, idén (novemberig) 720 Yeti talált magyar gazdára, míg 2010-től 2012-ig évi kb. 300 darab.
Azt is megtudtuk, hogy nem is olyan sokára a Yetinél nagyobb szabadidő-autóval is elő fog rukkolni a Skoda, addig meg tehát alig más-más lökhárítójú és dekorbetétes, mégis könnyen megkülönböztethető sima Yeti vagy Yeti Outdoor a skodára vágyók SUV-opciója. Több új szín van, felni, kárpit, mindenféle díszítőelem, háromküllős kormány, és gazdagabb is lett az extralista - tolatókamerát pl. elsőként a Yetihez ad a Skoda. Akad még újdonságként kulcs nélküli nyitás/indítás, bi-xenon fényszóró LED-es nappali menetfénnyel, LED-es hátsó lámpa, helykeresésben, párhuzamos és merőleges ki/beállásban partner Park Assist rendszer is. Igen, a kiállásban is segít a radaros technológia, legalábbis odáig, hogy elkalauzolja a tétova sofőrt a kockázatmentes kifordulási kormányszögig.
Skoda Yeti - méretek
Hosszúság (mm) | 4222 |
Szélesség (mm) | 1793 |
Magasság (mm) | 1691 |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Csomagtér (l) | 405-1760 |
Plusz Simply Clever-megoldások tárháza egyszerűsíti az életet: megfordítható csomagtérbélés, kivehető, LED-technikájú csomagtér-világítás, a láthatósági mellények számára a vezetőülés alatt kialakított rekesz, illetve hulladéktároló az ajtóban. Hatalmas toló-/billenő panorámatető, kétzónás automata klíma, ülésfűtés elöl, navigáció, fűthető szélvédő, visszagurulás-gátlós menetstabilizáló, lejtmenet-vezérlés, elektronikus differenciálzár-hatás, gumiabroncs-nyomásellenőrzés, fáradtságérzékelés, akár 9 légzsák, a GreenLine modellnél és a Green tec csomagban stop-start rendszer, a motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás, jó pénzért majdnem minden van. A variálhatóságról/helykínálatról tologatható hátsó ülés, síkba dönthető anyósülés gondoskodik, a raktér alapból 405 literes, bővítve maximálisan közel 1,8 köbméteres. A VarioFlex hátsó ülésrendszer segítségével a három hátsó ülés önállóan lehajtható, egyenként ki is vehető. A szélső ülések hosszában, illetve a középső ülés eltávolítását követően keresztirányban is állíthatók. A Yeti így pillanatok alatt ötszemélyesből négyszemélyes autóvá alakítható, jóval tágasabb helyet kínálva a hátul utazók számára.
Skoda Yeti - benzines kínálat
Zárójelben a DSG-váltós értékek
1.2 TSI 105 | 1.4 TSI 122 | 1.8 TSI 4x4 160 | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1197 | 1390 | 1798 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy DSG/7 | kézi/6 vagy DSG/7 | kézi/6 vagy DSG/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 105 (5000) | 122 (5000) | 160 (4500-6200) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 175 (1550–4100) | 200 (1500–4000) | 250 (1500–4500) |
Végsebesség (km/h) | 175 (173) | 185 (182) | 200 (192) |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 11,4 (11,8) | 10,5 (10,6) | 8,4 (9,0) |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) | 7,1/5,5/6,0 (7,2/5,5/6,1) | 8,9/5,9/6,8 (8,3/5,7/6,6) | 9,8/6,6/7,8 (10,6/6,8/8,0) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 140 (142) | 159 (154) | 184 (189) |
Saját tömeg (kg) | 1334 (1359) | 1375 (1410) | 1505 (1540) |
Zárójelben a DSG-váltós értékek
És van még - nem is egy motorváltozathoz - automata, ötödik generációs Haldex-összkerékhajtás is. A hasmagasság 180 mm. Nekem a menetpróbán amúgy egy "csak" fronthajtású 1.4 TSI-hez volt szerencsém, de minden jóval felszerelve, 7 fokozatú, kényelmes és gyors DSG kettős tengelykapcsolós automata váltóval, kiváló dinamikával, 7-8 literes fogyasztással. Apropó, fogyasztás: természetesen takarékosabbá és zöldebbé vált a kizárólag turbós és közvetlen befecskendezéses paletta, a leggazdaságosabb dízel (1.6 TDI GreenLine 105 lóerővel és 250 Nm-rel) elvileg 4,6 l/100 km-es értékkel kecsegtet.
Skoda Yeti - dízel kínálat
Zárójelben a DSG-váltós értékek
1.6 TDI 105 | 2.0 TDI 110 | 2.0 TDI 4x4 110 | 2.0 TDI 4x4 140 | 2.0 TDI 4x4 170 | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 vagy DSG/7 | kézi/5 | kézi/6 | kézi/6 vagy DSG/6 | kézi/6 vagy DSG/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 105 (4400) | 110 (4200) | 110 (2750-4200) | 140 (4200) | 170 (4200) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1500-2500) | 250 (1500-2500) | 280 (1750-2750) | 320 (1750-2500) | 350 (1750-2500) |
Végsebesség (km/h) | 176 (175) | 177 | 174 | 190 (187) | 201 (197) |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 12,1 (12,2) | 11,6 | 12,2 | 9,9 (10,2) | 8,4 (8,6) |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) | 5,2/4,2/4,6 (5,7/4,7/5,0) | 6,4/4,4/5,1 | 7,5/5,0/5,9 | 6,5/5,1/5,6 (7,5/5,5/6,3) | 7,1/4,9/5,7 (7,7/5,4/6,3) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 119 (132) | 134 | 154 | 157 (164) | 149 (164) |
Saját tömeg (kg) | 1410 (1445) | 1420 | 1525 | 1535 (1560) | 1540 (1565) |
Zárójelben a DSG-váltós értékek
A futómű elöl MacPherson rugóstagos, hátul multilink, a karosszéria viszonylag csekély oldaldőlésű, a rugózási komfort jó, az úttartás szintén. Modern sofőrsegédek vélhetően majd a modellváltásnál jönnek. A Yeti alapára 4,82 millió forint ajándék Continental téligumi-szettel. Jó tudni, hogy Ambition felszereltségi szinttől felfelé a benzines verziókra 300 ezer forint kedvezményt ad az importőr, ezzel együtt a Skoda kompakt szabadidő-autója olcsónak továbbra sem nevezhető. A Porsche Hungaria 2014-ben 500 db Yeti értékesítésével számol. Tendermentesen.
A Yeti nem rossz. de a bedőlős, „kerék a magasban” képek, elég szar Photoshop munka…
Félreérted, ugyanis papíron tényleg 4,6 -ot fogyaszt ….. aszfalton kicsit többet …. és hát hát ugyebár nem sok utunk lévén papírból ….. (legfeljebb a tartósságát illetően) …. de hát erről a gyár nem tehet …. 😎
Hm, „a legtakarékosabb dízel 4,6-ot fogyaszt papíron” akkor csak papíron 105 LE 🙂