Takarékosabb az eddiginél a Vito, a külső változások minimálisak
Az új fényszórókról és hátsó lökhárítóról lehet megismerni a Mercedes megújult Vito/Viano modelljeit. Az igazi változások a lemez alatt találhatók, az autók motorjait mind Euro 5-ösre cserélték le. A tisztább üzemeléssel párhuzamosan esetenként akár 15 százalékkal is csökkent a fogyasztás. A BlueEFFICIENCY csomag csak a Viano esetén széria, a Vitonál az extralistán szereplő tétel. Utóbbinál 95 lóerőről, előbbinél 126 lóerőről indul a kínálat, a csúcs mindkét esetben a 258 lóerős, 3,5 literes benzines V6-os. A négyhengeres dízelmotoroknál alapfelszerelés a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó, a hathengeres erőforrások automatikus váltót kapnak.
Szélesebb lett a hátsó szélvédő, átalakult a lámpa formája és a lökhárító is a Viano esetén
Az utastérben jobb minőségű anyagokat használnak a páros mindkét tagjánál, és a kezelést is több ponton leegyszerűsítették. Arról azonban, hogy ez pontosan mit jelent, még semmit se lehet tudni, hiszen az autónak erről a részéről még nem adtak közre fényképet. Azt is csak elárulták, hogy a felfüggesztés minden alkatrészét alaposan megvizsgálták, és szükség szerint módosították. Ennek eredménye, hogy a Viano esetén kényelmesebb a rugózás, a Vito pedig a korábbinál nagyobb hasznos teherbírással rendelkezik. A Viano esetén a LED-es hangulatvilágítás teszi igazán exkluzívvá a belső világot.
Euro 6-os motort kapott a Vario, 2013 után is gyártani fogják még Ludwigsfeldében
Nem feledkeztek meg a 15 éve lényegében változatlan formában készülő Vario-ról sem a mérnökök. Sőt, ennél a veteránnál már nem is a közeljövő változásaira terveznek, hiszen rögtön Euro 6-os tisztaságú motort kapott az akár 17,4 köbméteres raktérrel is elérhető teherautó. ezen kívül azt is megerősítették, hogy még 2013 után is gyártani fogják majd a modellt, amelynek biztos helye van a Mercedes kínálatában, mint a legnagyobb méretű transzporter. A modellfrissítés a Vario-nál semmiről nem ismerhető fel.