Megújult a BMW 5-ös sorozat

Új hús a BMW 518d, a GT meg nagyobb puttonyt kapott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szolidan frissült a BMW 5-ös modellcsaládja, bár egy facelift során nem szokott 60 literrel nőni a csomagtartó. A GT-nél mégis ez történt. A szedán és a kombi motorpalettája pedig új alapdízellel bővült.


Megújult a BMW 5-ös sorozat. A Limousine és a Touring aktuális generációja 2010-ben mutatkozott be, s a modell fontosságát jelzi, hogy több mint egymillió példányban kelt el azóta. A finoman fogalmazva fura formájú (majdnem 7-es) GT mondjuk sokat nem tett a prémum felsőközép-kategória piacvezetőjének sikeréhez, de mindhármuk frissítésének eljött az ideje – a faceliftes verziók júliusi gyártásból az ősz elején kerülhetnek a megrendelők mélygarázsaiba.
Hirdetés
A külső változtatások minimálisak. Elöl a modernebb típusokhoz igazodva variáltak egy picit a légbeömlőkkel, csöppet új rajzolatúak lettek a lámpák is. A fényszóró már adaptív LED-es is lehet, sőt, a ködlámpa is kérhető diódás technikával. Az oldalsó irányjelzők felköltöztek a visszapillantó tükör foglalatába. A Gran Turismo – laposabbnak és hosszabbnak ható - hátuljával többet bíbelődtek, viszont a lényeg a kétféleképp nyíló hátfal alatt figyel, ugyanis a joggal kritizált csomagtartó 60–nal gyarapodva kerek 500 literes lett.
Új külső színeket, könnyűfém keréktárcsákat, kárpitokat és dekorelemeket szintén hozott a frissítés. Az azért mindent elmond a beavatkozás volumenéről, hogy az iDrive központi kijelzője krómozott szegélyű lett. Bevált csapaton ne változtass, járt utat járatlanért…, stb. Újdonság még az 5-ösnél a BMW Luxury Line és a BMW Modern Line dizájn- és felszereltségi csomag, amelyeket modellspecifikus M-sportcsomag egészít ki. Hogy egy kis praktikumban se legyen hiány: öblösödtek a pohártartók és a tárolórekeszek is.
BMW 5-ös sorozat - méretek
Limousine Touring Gran Turismo
Hosszúság [mm] 4907 4907 5004
Szélesség [mm] 1860 1860 1901
Magasság [mm] 1464 1462 1559
Tengelytáv [mm] 2968 2968 3070
Csomagtér [l] 520 (hibrid: 375) 560 500

Motorfronton új alapdízelt kapott a Limousine és a Touring, ez pedig a 2,0 literes, 4 hengeres, TwinPower Turbo 18d blokk 143 lóerővel és gyárilag 4,5 l/100 km-es kombinált fogyasztással. Ennyi amúgy a 20d motor étvágya is, ami a Gran Turismo belépő gázolajosa. Az 575 lovas M5-ös úthengert leszámítva a legerősebb motor egy új V8-as benzines a sorozatban, ennek teljesítménye 450 lóerő. Minden motorváltozat teljesíti a 2014 szeptemberében hatályba lépő Euro 6-os emissziós szabvány előírásait. Nitrogénoxid-kibocsátásuk mérséklésére a dízelek már alapkivitelben tartalmazzák a BMW BluePerformance technikáját.
A BMW EfficientDynamics szériafelszereltséghez tartozó számos műszaki megoldás között szerepel a fékenergia-visszanyerés, a 8 fokozatú automata váltóval is párosított stop-start rendszer, a váltásesedékesség-jelző és az ECO PRO üzemben a leválasztott hajtáslánccal működő „vitorlázó” mód, a sebességkorlátozás változása előtt a tempót előrelátóan szabályzó asszisztens (Proactive Driving Assistant), illetve az extraként rendelhető Professional navigációs berendezés szolgáltatásaként választható ECO PRO Route funkció is. Ugyancsak optimalizálták az aerodinamikai tulajdonságokat, ezek eredményeképp az 520d Limousine légellenállási együtthatója cw 0,25-re csökkent.
Újdonság még, hogy a szedán és a kombi is kapható 520d xDrive-ként, így a Limousine-nál összesen 8, a Touringnál 7 féle típushoz érhető el az összkerékhajtás. A GT esetében négy motorváltozattal kombinálható az xDrive rendszer. Továbbfejlesztették az ActiveHybrid 5 intelligens energiamenedzsment-rendszerét is: a fentebb már említett Proactive Driving Assistant a belsőégésű és a villanymotor együttműködését is a következő útszakasz igényei szerint hangolja össze.
Az új 518d típus műszaki alapadatai
Limousine Touring
Hengerűrtartalom [cm3] 1995 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 vagy automata/8 kézi/6 vagy automata/8
Teljesítmény [LE (1/min)] 143/4000 143/4000
Nyomaték [Nm (1/min)] 360/1750 360/1750
Végsebesség [km/h] 214 (212) 206 (205)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,7 (9,6) 10,1 (10,0)
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,5 4,8 (4,9)
CO2-kibocsátás [g/km] 119 127 (129)
Saját tömeg [kg] 1615 1720

Zárójelben az automata váltós értékek. A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás az abroncsmérettel változik, ezek az adatok az alap 17 colos kerékkel értendők.

Finomítottak az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul „Integral” felfüggesztésen, továbbá a Servotronic funkciót is kínáló elektromechanikus szervokormányon. A Touring és a Gran Turismo hátsó futóműve már alapkivitelben szintszabályzós légrugózással készül. Szintén széria mindegyik modellben a középkonzolon található élménykapcsoló (Driving Experience Control). A Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control), az M-sportfutómű, az Adaptive Drive futóműszabályzás és az Integral aktív kormányzás egyaránt extrafelszerelésként szerepel a kínálatban. Pár szóban még néhány extráról: a csomagtérfedél komfortnyitás opciójának részeként adott érintésmentes elektromos nyitás úgy bővült ki, hogy már a hátsó lökhárító alatti lábmozdulattal is kivitelezhető a manőver. Magyarán ha mindkét kéz foglalt, elég egyet alárúgni lendíteni az autónak, s szezám tárul. Akad még táblagép-stílusú monitorokkal működő hátsó szórakoztató rendszer, Harman Kardon Surround Sound System, plusz a hangulatvilágítás egy új, narancsszínű és fehér tónus között cserélgethető verziója is megjelent. Friss a Professional navi menüje, illetőleg új, érintésérzékeny felülettel kialakított központi kezelőgomb segíti az egyes írásjelek gyors és egyszerű bevitelét.

Vakításmentes távfény-asszisztens, ember- és állatfelismeréssel működő, illetve a Dynamic Light Spot funkcióval kiegészített éjjellátó rendszer is van, novembertől torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) is támogathatja a vezetőt. A berendezés kanyarban is önműködően tartja az éppen igénybe vett forgalmi sávot. Az olyanok, mint az adaptív tempomat, a ráfutásgátló és az ugyancsak novembertől elérhető parkoló-asszisztens már-már szóra sem érdemes.
A 2014-es modellévű BMW 5-ös sorozat alapárai (Ft)
Limousine Touring Gran Turismo
520i 10 999 000 11 890 000
528i 13 111 000 13 999 000
528i xDrive 14 501 000 15 394 000
535i 15 398 000 16 282 000 17 499 000
535i xDrive 16 811 000 17 706 000 18 236 000
550i 22 040 000 22 937 000 22 476 000
550i xDrive 22 776 000 23 226 000
M5 29 999 000
518d 10 799 000 11 699 000
520d 11 526 000 12 419 000 14 125 000
520d xDrive 12 912 000 13 805 000
525d 13 328 000 14 219 000
525d xDrive 14 711 000 15 599 000
530d 14 699 000 15 595 000 17 152 000
530d xDrive 15 594 000 16 486 000 17 744 000
535d 16 573 000 17 463 000 18 283 000
535d xDrive 17 373 000 18 261 000 19 068 000
M550d xDrive 24 299 000 25 195 000
ActiveHybrid 5 20 129 000

Árban a faceliftes 5-ös sorozat egy kicsivel hol felül-, hol alulmúlja a kifutó szériát. Az alapbenzines 520i szedán ára például 10,8-ról 11 millióra emelkedett, míg az 528i-é 160 ezerrel 13,11 milliósra mérséklődött. A talán legtöbbeket érintő és érdeklő 520d-nél ugyanakkor jelentősebben emelt a BMW: 11,1 helyett 11,5 millió a négyajtós ára. Persze vigasz az új 518d a maga 10,8 milliós árcédulájával, azaz a korábbinál olcsóbban lehet dízel 5-ösbe ülni. A kombifelár tetemes 900 ezer forint, a legolcsóbb GT a több mint 14 milliós 520d. És mivel prémiumligáról beszélünk, a táblázatba is rendezett összegek ugye fokozottan tájékoztató jellegűek, egy-két extrával egy-két kisautó értéke pillanatok alatt felugrik a listaárra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:38
    Permalink

    Szép ez az 5-ös BMW, mármint a limuzin és a kombi, a GT az nagyon nem tetszik, és ahogy olvasni sok helyen másoknak sem, mert viszonylag kevés belőle az eladás.
    Sajnos nem fenyeget az a veszély, hogy új 5-ös BMW-t vegyek 🙁
    A cikkben szövegesen nem szerepel, csak a táblázatból gondolom, hogy az 530i motorját “kivonták a forgalomból”, hiszen az 528i után az 535i következik. A legtöbb BMW dízel (nyilván gazdasági megfontolásból), de aki igazán ért a BMW-hez és szereti is, az tudja, hogy a BMW csak – legalább – 6 hengeres benzin motorral az igazi (nekem is olyanok mondták, akik értik és szeretik). Eddig a legkisebb benzines hatos az 530i volt 13,68 millióért, ezentúl az 535i lesz az közel 15,4 millióért. Ez azért elég jelentős változás.

Vélemény, hozzászólás?