Megújult a BMW 5-ös sorozat
Új hús a BMW 518d, a GT meg nagyobb puttonyt kapott
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szolidan frissült a BMW 5-ös modellcsaládja, bár egy facelift során nem szokott 60 literrel nőni a csomagtartó. A GT-nél mégis ez történt. A szedán és a kombi motorpalettája pedig új alapdízellel bővült.
Megújult a BMW 5-ös sorozat. A Limousine és a Touring aktuális generációja 2010-ben mutatkozott be, s a modell fontosságát jelzi, hogy több mint egymillió példányban kelt el azóta. A finoman fogalmazva fura formájú (majdnem 7-es) GT mondjuk sokat nem tett a prémum felsőközép-kategória piacvezetőjének sikeréhez, de mindhármuk frissítésének eljött az ideje – a faceliftes verziók júliusi gyártásból az ősz elején kerülhetnek a megrendelők mélygarázsaiba. A külső változtatások minimálisak. Elöl a modernebb típusokhoz igazodva variáltak egy picit a légbeömlőkkel, csöppet új rajzolatúak lettek a lámpák is. A fényszóró már adaptív LED-es is lehet, sőt, a ködlámpa is kérhető diódás technikával. Az oldalsó irányjelzők felköltöztek a visszapillantó tükör foglalatába. A Gran Turismo – laposabbnak és hosszabbnak ható - hátuljával többet bíbelődtek, viszont a lényeg a kétféleképp nyíló hátfal alatt figyel, ugyanis a joggal kritizált csomagtartó 60–nal gyarapodva kerek 500 literes lett.
Új külső színeket, könnyűfém keréktárcsákat, kárpitokat és dekorelemeket szintén hozott a frissítés. Az azért mindent elmond a beavatkozás volumenéről, hogy az iDrive központi kijelzője krómozott szegélyű lett. Bevált csapaton ne változtass, járt utat járatlanért…, stb. Újdonság még az 5-ösnél a BMW Luxury Line és a BMW Modern Line dizájn- és felszereltségi csomag, amelyeket modellspecifikus M-sportcsomag egészít ki. Hogy egy kis praktikumban se legyen hiány: öblösödtek a pohártartók és a tárolórekeszek is.
BMW 5-ös sorozat - méretek
Limousine | Touring | Gran Turismo | |
Hosszúság [mm] | 4907 | 4907 | 5004 |
Szélesség [mm] | 1860 | 1860 | 1901 |
Magasság [mm] | 1464 | 1462 | 1559 |
Tengelytáv [mm] | 2968 | 2968 | 3070 |
Csomagtér [l] | 520 (hibrid: 375) | 560 | 500 |
Motorfronton új alapdízelt kapott a Limousine és a Touring, ez pedig a 2,0 literes, 4 hengeres, TwinPower Turbo 18d blokk 143 lóerővel és gyárilag 4,5 l/100 km-es kombinált fogyasztással. Ennyi amúgy a 20d motor étvágya is, ami a Gran Turismo belépő gázolajosa. Az 575 lovas M5-ös úthengert leszámítva a legerősebb motor egy új V8-as benzines a sorozatban, ennek teljesítménye 450 lóerő. Minden motorváltozat teljesíti a 2014 szeptemberében hatályba lépő Euro 6-os emissziós szabvány előírásait. Nitrogénoxid-kibocsátásuk mérséklésére a dízelek már alapkivitelben tartalmazzák a BMW BluePerformance technikáját.
A BMW EfficientDynamics szériafelszereltséghez tartozó számos műszaki megoldás között szerepel a fékenergia-visszanyerés, a 8 fokozatú automata váltóval is párosított stop-start rendszer, a váltásesedékesség-jelző és az ECO PRO üzemben a leválasztott hajtáslánccal működő „vitorlázó” mód, a sebességkorlátozás változása előtt a tempót előrelátóan szabályzó asszisztens (Proactive Driving Assistant), illetve az extraként rendelhető Professional navigációs berendezés szolgáltatásaként választható ECO PRO Route funkció is. Ugyancsak optimalizálták az aerodinamikai tulajdonságokat, ezek eredményeképp az 520d Limousine légellenállási együtthatója cw 0,25-re csökkent.
Újdonság még, hogy a szedán és a kombi is kapható 520d xDrive-ként, így a Limousine-nál összesen 8, a Touringnál 7 féle típushoz érhető el az összkerékhajtás. A GT esetében négy motorváltozattal kombinálható az xDrive rendszer. Továbbfejlesztették az ActiveHybrid 5 intelligens energiamenedzsment-rendszerét is: a fentebb már említett Proactive Driving Assistant a belsőégésű és a villanymotor együttműködését is a következő útszakasz igényei szerint hangolja össze.
Az új 518d típus műszaki alapadatai
Zárójelben az automata váltós értékek. A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás az abroncsmérettel változik, ezek az adatok az alap 17 colos kerékkel értendők.
Limousine | Touring | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1995 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy automata/8 | kézi/6 vagy automata/8 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 143/4000 | 143/4000 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 360/1750 | 360/1750 |
Végsebesség [km/h] | 214 (212) | 206 (205) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,7 (9,6) | 10,1 (10,0) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,5 | 4,8 (4,9) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 119 | 127 (129) |
Saját tömeg [kg] | 1615 | 1720 |
Zárójelben az automata váltós értékek. A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás az abroncsmérettel változik, ezek az adatok az alap 17 colos kerékkel értendők.
Finomítottak az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul „Integral” felfüggesztésen, továbbá a Servotronic funkciót is kínáló elektromechanikus szervokormányon. A Touring és a Gran Turismo hátsó futóműve már alapkivitelben szintszabályzós légrugózással készül. Szintén széria mindegyik modellben a középkonzolon található élménykapcsoló (Driving Experience Control). A Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control), az M-sportfutómű, az Adaptive Drive futóműszabályzás és az Integral aktív kormányzás egyaránt extrafelszerelésként szerepel a kínálatban.
Vakításmentes távfény-asszisztens, ember- és állatfelismeréssel működő, illetve a Dynamic Light Spot funkcióval kiegészített éjjellátó rendszer is van, novembertől torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) is támogathatja a vezetőt. A berendezés kanyarban is önműködően tartja az éppen igénybe vett forgalmi sávot. Az olyanok, mint az adaptív tempomat, a ráfutásgátló és az ugyancsak novembertől elérhető parkoló-asszisztens már-már szóra sem érdemes.
A 2014-es modellévű BMW 5-ös sorozat alapárai (Ft)
Limousine | Touring | Gran Turismo | |
520i | 10 999 000 | 11 890 000 | |
528i | 13 111 000 | 13 999 000 | |
528i xDrive | 14 501 000 | 15 394 000 | |
535i | 15 398 000 | 16 282 000 | 17 499 000 |
535i xDrive | 16 811 000 | 17 706 000 | 18 236 000 |
550i | 22 040 000 | 22 937 000 | 22 476 000 |
550i xDrive | 22 776 000 | 23 226 000 | |
M5 | 29 999 000 | ||
518d | 10 799 000 | 11 699 000 | |
520d | 11 526 000 | 12 419 000 | 14 125 000 |
520d xDrive | 12 912 000 | 13 805 000 | |
525d | 13 328 000 | 14 219 000 | |
525d xDrive | 14 711 000 | 15 599 000 | |
530d | 14 699 000 | 15 595 000 | 17 152 000 |
530d xDrive | 15 594 000 | 16 486 000 | 17 744 000 |
535d | 16 573 000 | 17 463 000 | 18 283 000 |
535d xDrive | 17 373 000 | 18 261 000 | 19 068 000 |
M550d xDrive | 24 299 000 | 25 195 000 | |
ActiveHybrid 5 | 20 129 000 |
Árban a faceliftes 5-ös sorozat egy kicsivel hol felül-, hol alulmúlja a kifutó szériát. Az alapbenzines 520i szedán ára például 10,8-ról 11 millióra emelkedett, míg az 528i-é 160 ezerrel 13,11 milliósra mérséklődött. A talán legtöbbeket érintő és érdeklő 520d-nél ugyanakkor jelentősebben emelt a BMW: 11,1 helyett 11,5 millió a négyajtós ára. Persze vigasz az új 518d a maga 10,8 milliós árcédulájával, azaz a korábbinál olcsóbban lehet dízel 5-ösbe ülni. A kombifelár tetemes 900 ezer forint, a legolcsóbb GT a több mint 14 milliós 520d. És mivel prémiumligáról beszélünk, a táblázatba is rendezett összegek ugye fokozottan tájékoztató jellegűek, egy-két extrával egy-két kisautó értéke pillanatok alatt felugrik a listaárra.
Szép ez az 5-ös BMW, mármint a limuzin és a kombi, a GT az nagyon nem tetszik, és ahogy olvasni sok helyen másoknak sem, mert viszonylag kevés belőle az eladás.
Sajnos nem fenyeget az a veszély, hogy új 5-ös BMW-t vegyek 🙁
A cikkben szövegesen nem szerepel, csak a táblázatból gondolom, hogy az 530i motorját “kivonták a forgalomból”, hiszen az 528i után az 535i következik. A legtöbb BMW dízel (nyilván gazdasági megfontolásból), de aki igazán ért a BMW-hez és szereti is, az tudja, hogy a BMW csak – legalább – 6 hengeres benzin motorral az igazi (nekem is olyanok mondták, akik értik és szeretik). Eddig a legkisebb benzines hatos az 530i volt 13,68 millióért, ezentúl az 535i lesz az közel 15,4 millióért. Ez azért elég jelentős változás.