Kívülről ugyanolyan, mint a többi A3
Úgy tűnik, sikeres volt az Audi A3 előző generációjával bemutatott g-tron kivitel, ugyanis a legújabb A3 is kap földgáz meghajtást. A négyhengeres 1.5 TFSI motor metánt égető változata a benzines 150 lóereje helyett csak 130 lóerőt termel, a maximális forgatónyomaték 200 Nm, de továbbra is változó geometriájú turbófeltöltésű. Az áttételesen a kipufogógázokból energiát nyerő rendszer mellett a hengerfejet, a befecskendezőket és a katalizátort is a metán égéséhez kellett igazítani, de mint minden CNG-s autó, ez is működik benzinnel egyaránt, hiszen ritka körülmények között, például ha a nyomás a földgáz-tartályokban egy kritikus szint alá csökken, ezt is felhasználja a motor. 100 km/h-ra 9,7 mp alatt gyorsul álló helyzetből, végsebessége 211 km/h, WLTP-ciklus szerinti hatótávja pedig 445 kilométer. 3,5 kilogrammnyi földgázt fogyaszt 100 km-en, ezáltal kevesebb, mint 100 grammnyi szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként - ez az a tulajdonsága, amiért kitart az Audi a technológia mellett, modelljei átlagos károsanyag-kibocsátását így csökkentve a fizetendő EU-s bírságok összege is kisebb lesz.
Sok helyet foglal, de környezetbarátabb autózást tesz lehetővé a technológia
Hátul csak a g-tron felirat árulkodik, a látható kipufogóvég egyre kevésbé divat
A CNG-s autóknál visszatérő "félelem" a tartályok biztonsága, ám az Audi erről is gondoskodott. A három földgáz-tartály ütésálló, melyből az egyik, kisebb (4 kg-os kapacitású) palack acélból készül, a két nagyobbik (7 kg-os kapacitású) pedig szénszállal és üvegszállal megerősített. Alapvetően 200 bar nyomáson tárolják a folyékony földgázt, de 300 baros nyomást is kibírnának, és természetesen a szükséges törésteszteken is átmentek. Sőt, az üvegszálas réteg még egy hasznos funkcióval rendelkezik: fehérre színeződik, ha a tartály megsérült.
A digitális műszerblokk egyik előnye, hogy több kivitelhez is alkalmazható ugyanaz az alkatrész, itt például külön jelzi a benzin- és a földgáz-tank telítettségét
Németországban már több mint 850 CNG töltőállomás üzemel, hazánkban ennél jóval kevesebb, de azért így is van belőlük: Budapesten kívül Nagykanizsán, Keszthelyen, Kecskeméten, Szegeden és Miskolcon is működnek. Az Audi az A3 30 g-tron gyártásán kívül egyéb módon is hozzájárul a környezetbarát autózáshoz a földgáz adottságait kihasználva, például Werltében víz és szén-dioxid vegyítésével készítenek szintetikus földgázt, amit aztán be is töltenek a hálózatba, ráadásul az ehhez felhasznált elektromosság szélenergiából származik. A folyamat során felhasznált szén-dioxidot pedig egy mezőgazdasági hulladékból biogázt előállító üzemből nyerik. Az országban működő kutak fele ezen kívül eleve biometánt értékesít, ami biomasszából származik, melynek előnye, hogy előállítása során már megkötött annyi szén-dioxidot, mint amennyit a földgázas motorokban való elégés kibocsát, ezáltal gyakorlatilag klíma-semleges a folyamat.