Külcsín terén nem változik túl sokat a Duster, de azért a kötelezőket megkapja
A frissebb, de kisebb modellekhez hasonló Y formájú nappali menetfény mellé - a márka történetében először - LED technológiás irányjelzőket is kapott a Duster az alapáron LED tompított fényszórók és rendszámtábla-világítás mellé. A hátsó lámpatestek is megváltoznak, innentől senki sem szólhatja le a románokat a Jeep-szerű hátsó fények miatt. Az újratervezett 16 és 17 colos felnik jól mennek a megváltozott lámpadizájnhoz, de mellette a szélcsatornában is jobban teljesítenek. A kerekeknek és az új hátsó légterelőnek köszönhetően ugyanis 5,8 grammal csökkent a szén-dioxid kibocsátása az összkerekes Dusternek.
Az autó hátuljáról eltűnnek a Jeepekre emlékeztető lámpák, helyüket a Dacia jellegzetes Y motívuma veszi át
A Hátsó szárny és a megújult felnik nem csak a dizájn miatt kerültek az autóra, jobb légellenállásukkal a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is csökkentik
A beltérben is találni néhány modernizáló módosítást, a legfeltűnőbb közülük a 8 colosra nőtt infotainment érintőképernyő, ami vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay kapcsolatot is lehetővé tesz. Az összkerékhajtásos változatok külön off-road kijelzőt is kapnak, iránytűvel és különböző terepadatokkal. Ebbe a modellbe is megérkeznek továbbá a Renault Clióból kölcsönvett fejtámlák és a középkonzol is megújul: a széles könyöklő alatti 1,1 literes tárolóhely mögött felárért a hátul helyet foglalók is kaphatnak USB csatlakozókat.
Az utastér hangulata továbbra is a Daciától megszokott, olcsó és robusztus vonalat képviseli
A műszerfal közepén egy jóval nagyobb kijelző is helyet foglalhat majd, de a műszeregység megmarad analógnak
Technológia terén a legfontosabb újítás a hatfokozatú EDC (duplakuplungos) automataváltó, ami viszont kizárólag elsőkerék meghajtással és a 150 lóerős motorváltozattal érhető el. Amennyiben mindenképp szükséges, hogy hátul is tekerjen a Duster, a csúcsmotort hatfokozatú manuális váltóval párosítva, vagy egy 115 lóerős dízellel is választható. Hibrid továbbra sem készül belőle, de elsőkerékhajtással a 90 és 110 lóerős TCe változatok mellett a környezettudatos vásárlóknak a 100 lóerős háromhengeres LPG-s erőforrás is elérhető lesz, 9,5 százalékkal jobb emissziós értékekkel.
A megújult Dusterben felárért az ülésekhez magasságállítást, a 150 lóerős TCe motorhoz duplakuplungos automataváltót, az új középső könyöklőhöz pedig hátsó USB csatlakozókat is kérhetnek majd a vásárlók
A frissített Dacia Duster már szeptembertől elérhető lesz, éppen ezért még marad rajta a régi logó, az újat (amiről
itt írtunk) ugyanis csak 2022 második felétől használja majd a román gyártó az autóin.