Megtérsz, ha vezeted! BMW 320d használtteszt
BMW 320d, 2013 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elsőre nem is hangzik annyira vérpezsdítően egy 320d BMW, de ha tudjuk, hogy M csomagos, ha látjuk, már érzünk egy kis bizsergést. Ha pedig vezetjük, még az ötéves autótól is leesik az állunk.
Istenem, miért nem kaptunk ilyet tesztautóként? Kézi váltós 3-as BMW-t az F30-as szériából talán nem is vezettünk korábban, de ha igen, akkor sem ennyire jót. Döbbenetesen józan konfigurációt rakott össze 2013-ban egy cimborám, aki most, közel 5 évnyi és bő 100 ezer kilométernyi használat után cseréli autóját, én pedig el kellett kérjem tőle egy körre, hogy megtudjam és megírjam, milyen egy frissítés előtti F30-as használtan.
Mondjuk a lényeg néhány sorban összefoglalható, amit Messengeren meg is tett a barátom, amikor autóváltásáról/-választásáról írt: "Jó próbálkozás a Lexus, és az Infiniti is nagyon szimpi. De ha jön egy kanyar, akkor az M pack, az M pack". Az Audi (egy, pontosabban két korábbi A4 után) nem volt alternatíva, ahogyan stílusa miatt a Mercedes sem. Szóval BMW 320d, ma M Sport lenne ez a kivitel, az utód is az lesz, csak praktikusabb 4-es Gran Coupe karosszériával és lényegében ugyanezzel a motorblokkal, de 25d-ként, ami ma a legerősebb dízel BMW, amit meg lehet kapni kézi váltóval. Mert ez a hajtáskonfiguráció (orrmotor, kézi váltó, hátsókerék-hajtás) nagyon meggyőző ebben a 320d-ben, még így 5 év után is.
Letaglózóan jó a megjelenés a mélyre húzott M-es lökhárítókkal és még a 17 colos (225/50-es abroncsokat hordó) téli kerekekkel is. A 4,62 méteres hosszhoz igen nagy, 2,81 méteres tengelytáv társul, lapos és széles is a karosszéria, tehát a jó útfogáshoz minden adott. Meg is kapjuk az M-es futóművel, méghozzá úgy hoz döbbenetes stabilitást, hogy nem is vesétrázóan kemény. Nagyon passzol a vezethetőséghez a háromküllős M bőrkormány és az állítható laphosszúságú első sport-üléspár. Pazar az oldaltartás, a velúrkárpiton pedig nemigen látszik meg a csaknem 5 évnyi használat. Én, a tesztautókhoz szokott újságíró döbbenten kérdeztem, hogy nincs benne ülésfűtés? "Velúrkárpithoz, minek?" - kaptam a választ, és van benne igazság, főként, ha reggel garázsból indul az ember. A 2,0 literes dízel nem vészesen későn kezd meleget fújni, pedig üzemanyagpocsékolással nem vádolható. A 184 lóerős gép élettartam-átlaga 5,8 l/100 km. Fanyaloghatunk, hogy messze van ez a gyárilag megadott 4,5 literes értéktől, de tegyük hozzá gyorsan, hogy ez egy 7,5 másodperc alatt 100 km/órára gyorsuló családi autó, amiben 4 felnőtt is igen kényelmesen tud utazni, akár hosszabb távon és akár 200 km/órás tempó fölött is. Utóbbi Németországban tesztelve.
A valamivel több mint 100 ezer kilométert futott autóban nem kopog a futómű, hibátlan a kormánymű, a váltó azonban nagyon karcosan veszi a második fokozatot, ez nagyjából ősz óta van így. Mivel akkor már úton volt az új autó, ezzel eddig nem foglalkoztak, ugyanez mondható el a központi zárnak már nem engedelmeskedő jobb hátsó ajtózárról, annak pöckét minden zárásnál le kell nyomni kézzel. Ezeken az apróságokon túl egy önindító meghibásodás volt, aminek voltak ugyan előjelei garanciaidőben is, de végül annak lejárata után kellett cserélni. A szerviz végül garanciában megtette. Említhető még, hogy a kuplung háromhavonta egyszer, jellemzően párás időben nyöszörög, hogy a kormányzásban időnként van egy akadás, amit nagyjából csak a tulaj érez, de a szerviz azért próbálta orvosolni (garanciában) toronycsapágy-cserével. Én nem éreztem rajta semmi rendelleneset, de volt azért néhány dolog, ami meglepett az ötéves autóban.
A váltókar és a kormánykerék bőrkárpitja bizony viseletesebb a kelleténél, lehetne tartósabb anyagból, az pedig egyenesen ciki, hogy a minőséginek tűnő puha ajtókárpit a vezetőoldali ajtózsebnél már elvált az alap műanyagtól. De a 320d, M packettel valóban meggyőzi az embert az első kanyar után, s még azt a karcos váltót is meg lehet tanulni úgy kapcsolni, hogy ne recsegjen. Meg persze nyilván rendbe is lehet ezeket tenni. Az újba beszámításra kerülő autónál bizonyára meg is teszik majd ezeket. Ma egy ilyen, azaz szerény futású 320d 5 millió forint körüli érték. Legnagyobb értékvesztésén már túl van, de még bitang jó autó. Oké, ebben még nem olyan szép változó képű a műszerfal, mint a mai modellekben, még nem írásfelismerős az iDrive, de azért van, és meglehetősen praktikus. Van továbbá Sport, Comfort és Eco Pro menetmód. Meg kikapcsolható ESP. Ami igazából nem kapcsolódik ki teljesen, csak egy kicsit háttérbe vonul, aztán vészhelyzetben mégiscsak megfogja az autót, a sofőrrel pedig elhiteti, hogy fenemód tud vezetni. Na, ezért, meg nyilván a megfelelő ügyfélkezelésért tudja magánügyfeleknek a legtöbb autót eladni hazánkban a BMW. Meg persze a gyakorlatilag minden igényt kielégítő modellpaletta miatt. Itt is elmondható például, hogy szűk a csomagtérnyílás, hogy nem elég nagy a 480 literes csomagtér, ezért lesz az utód 4-es Gran Coupé. Jó eséllyel arról is írhatunk majd 4-5 év múlva. Hogy lesz-e akkor még kézi váltós BMW? Na, az már jó kérdés!
Azért az a 4 felnőtt kényelmesen az erős túlzás 😀
Ha abból mindenki 180cm alatti akkor lehet, egyébként magam mögött annyi hely maradt, mint egy audi A1-ben. pedig azt hittem hogy japók veszik a legszűkebbre….
liliputi felnőttekre gondol a költő, akkor viszont már a 7.5-es gyorsulástól el kell búcsúzni, meg a dinamikától, de még pont élhető marad szerintem, ha meg 3-4en vannak benne (liliputiak:D) akkor meg úgysem raccsingol végülis az ember 🙂
200 feletti 4-es csoporttal való utazás, szintén nem a 4.5-es , de még csak nem is a 5.8-as fogyasztás körül lesz. szóval, kicsit szétcsúszottnak,nem túl pontosnak érzem a cikket sok helyen.
egyébként nem értem, hogy m pak az m pak, lexushoz is lehet sportfutóművet venni, na mind1.
Lexus IS re gondoltam 🙂
Egyébként a motor előtt le a kalappal!
„Jó próbálkozás a Lexus, és az Infiniti is nagyon szimpi. De ha jön egy kanyar, akkor az M pack, az M pack.”
Jót mosolyogtam ezen a szövegen. 🙂
Én még nem találkoztam olyan BMW-sel, aki ki tudta volna autózni ezeket az „elképesztő” kanyar tulajdonságokat. Akkor meg minek?
A legtöbb szerencsétlen el sem tudja képzelni, hogy milyen messze van attól, hogy kiautózza az autója képességeit, de villogni jó vele.
Egyébként a kedvenceim közé tartoznak azok a 320d tulajok, akik túlbecsülik a maguk és autójuk képességeit.
5 év alatt 100.000km az semmi, de a felsorolt hibák már nem azok egy ilyen értelmetlenül drága autónál.
5 milliót adni egy ilyen használt autóért meg a vicc kategóriája, de biztos van néhány balek, aki kifizeti. 🙂
5 millió mellé még kell legalább 2 millió a váratlan kiadásokra és jó ha van még 1 millió a szervizre is… 8 ért meg már elég sok új autóból lehet válogatni amik nem „egyébként 2 az az 5 év ” év vagy 100.000 km garanciával viccelődnek „5 év vagy 100.000 km az ingyen szervizre vonatkozik” igan azok nem prémijum béjemwééék. Így meg már bőven megéri a pávázós suttyó BMW …
ne gondold, hogy egy Lexusszal nem lesz szükség vésztartalékra…
Az az átkozott xenon, mi? Hogy a macska rúgná meg 🙂
Vagy ha dízel. Vagy ha kéziváltó 🙂
A TC már azzal kampányol, hogy vegyél Toyotát inkább röhejes CVT-vel, mert a kéziváltó mégsem annyira megbízható… https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2018/01/23/igazsagot_a_cvt-valtonak/
Speciel az IS 220d kéziváltója még gagyi is (pl lötyögött, és minden gázadásra és elvételre táncolt egyet).
De veled ellentétben ilyet én legalább vezettem….
Nevetséges vagy, ha azzal akarsz jönni, hogy a Lexusok pusztán ezek miatt „betegágyak” 🙂 A dízelt már kitárgyaltuk, és amúgy is csak a II. gen. IS-t érinti. Most ha kéziváltós Toyotát vagy Lexust akarnék venni, rettegjek a váltóhibától, mert egy noname szerelő azt mondta, hogy „elő TUD adni” ilyesmit? Nem mindegy, hogy 100-ból 70-nél fordul elő, vagy 100-ból 2-nél…
Tudod, veled ellentétben én nem gondolom, hogy körülöttem forog a világ…
Tok jo ez a kocsi, tok jo a hatso kerek hajtas, es a kezi valto is! Akinek meg van ot millioja ilyenre az nyugodtan vegyen egyet es szeresse, ha kolteni kell ra, akkor szanja ra, ez ilyen egyszeru dolog, felesleges itt nyolc millios uj autokkal meg garanciaval peldalozni! Mas vilag, mas elmenyek, es ez igy van bearazva, mas auto meg maskepp. Nem kell ezt feltetlen kiautozni, es nem kell feltetlen milliokat kolteni a fenntartasra. De biztos olyanok irjak ezt akiknek mar sok ilyen volt es ezert tudjak ilyen jol, illetve tartjak ertelmetlennek. Nekem volt ilyenem is, meg volt ford mondeom is ujonnan 10 millioert. Egyik sem jobb mint a masik, a fordot is imadtam es a hasznalt bmw-vel sem volt bajom. Mas volt az elethelyzet az egyik esetben es mas a masikban. De a bmw-t sokkal jobban szerettem.
Akinek a kocsi kicsit is szenvedely, az nem a hasznalt bmw es a het ev garanciad kia kozott fog orlodni ugyanolyan aron… Ezt kene megerteni.
Ja es a tobb ev harmas bmw-s alatt sokkal tobb kocsog kis hondas, audis akart nekem allni lampanal hogy versenyezzunk, mint ahany kocsogul kozlekedo bmw-st en valaha lattam…
Az 5-osnek ugyanugy nekiallnak hatulrol az autopalyan a lelkes skoda octaviasok, csak ertenem miert… inkabb kihuzodok, aztan el lehet otthon mondani hogy lenyomtuk a kocsog nagyarcu bmw-st… Az M3-assal szemben mar kevesen arcoskodnak. Igaz azt se lehet kiautozni, es micsoda ertelmetlenseg, es a vilag penzet szervizrr kell kolteni… 🙂 hogyne…..
Biztos jó ez az autó, csak nem ennyi pénzért.
Ha nem akarod (inkább nem tudod) kiautózni, akkor minek költesz rá plusz nem kevés pénzt?
Nekem a kocsi „szenvedély”, de eszem ágában nem lenne egy 320d BMW-t venni, főleg nem ennyi pénzért, mert az mindent ad, csak azt nem. Egy relatív gyenge olajkályhával „szenvedélyeskedni”. Ne vicceljünk már!
Nekem meg pont az a tapasztalatom, hogy a balfék BMW-sek kezdenek el keménykedni. Egy 320d-vel viszont nagy balgaság, mert nem egy különösebben gyors autó még M-es futóművel sem és könnyen le lehet vele égni.
Azt pedig nagyon jól teszed, ha a gyorsabban haladót elengeded, mert az út nem versenypálya, ha még sok BMW-s annak is tekinti. 😉
Nem nekem nincs BMW-m szerencsére ” eszem ágába nem lenne venni ” viszont elég sokat vezettem cserébe egy F30 ast ” tesztben szereplő csodajárgány” csak nem 320d volt hanem egy 328i . Kb 4000 km et töltöttem vele el vezetni jó volt mikor éppen nem a szervizben állt. Karácsonyfaként világított a műszerfal annyi hibajelző világított rajta . A másik pedig egy F10 es 530d BMW az egyik ismerősöm szabadulna tőle …azon kívül hogy egy csavart nem kapsz bele 50.000 +4 fokban nem hajlandó beindulni minden más hőmérsékletnél pöccre indul de ha 4 fokot ír ki a hőmérő nem indul 😀 😀 😀 BMW szervizben sem tudják mi lehet a baja azt javasolták a tlajnak 4 fokban ne indítsa be az új korában 2X millós autót 😀 😀 . Minap mentünk el új autót nézni és szerencséjére beszámították nagy matek árán egy új Hyundai Tucsonba inkább beleült abba münt hogy tovább szopjon a BMW vel …szóval 2 ismerősömnek is volt mert bedőltek a BMW marketingeseinek , de érdekes mód mindkettő ismerősöm soha többet nem vesz BMW-t és óva intve lebeszélnek róla mindenkit … De nekem persz mindegy ki mit vesz …a szóban forgó 20d motor ráadásul tervezési hibás a szívósorban lévő áramlásterelő lemezt MŰANYAGBÓL készítették el ami hő hatására nagyjából 100.000 km „garancia lejárata után” egyszerüen leesik és beszívja a motor az égéstérbe … Az érintett motorok 16d,18d,20d,25d,30d,35d,40d.N es motorkód esetén érdemes azonnal szerelőhöz vinni vagy cserélni újra a szívósort vagy szakemberrel kiszedetni a müanyag lapkákat . És igen egy ilyen garancia időn túli BMW re minimum kell tartalékba 2 guriga az pedig majdnem a használt értéke 50% amit bármikor kifizethetsz egy alkatrészre…új garanciális autónál ilyen para nincs .
A regi e90-esemben 250 ekm van, baratomnak adtuk tovabb. N-es motorkod, 318d. Semmi baja, se lanc, se lapka. Szerencsere. Ha lesz, megcsinaltatja, lanccsere+lapka sum 220 ezer ft, neki megeri, sztem sem tragedia. Ez csak egy tapasztalat.
Hát persze 220 ból megvan minden csak azt nem értem sok hülye miért költ a végén 5 kilót csak a lánc cserére …biztos nem tudják ,hogy a komplett aluöntvény szívósor,lánc,görgök,feszítő, és még a munkadíj is kijön 220 ból … 😀 😀 . Még a végén kiderül , hogy a te egyik tekert kilóméterórás szarodat tesztelték le … Picit erősen hazabeszélős hozzászólásaid vannak .
Onnan tudom hogy 220, mert 118d-n megcsinaltattuk. Nem markaszerviz. A markaszerviz az 500.
Igen, rengeteg tekert oras szarom volt mar 🙂 kivanom hogy Neked is ennyi legyen, barmilyen markabol 😉
Hazabeszelos vagy sem, szeretem a markat, es nem okozott meg csalodast. Es ismerek olyat akinek szinten nem, te meg olyat ismersz akinek igen. Ennyi. A hozzaszolasom nem alpari, nem kozonseges. Nekem igy jo, neked meg maskepp.
Kolléga, nyugodtan bevallhatod, hogy csak irigy vagy. Én átlátok a szitán, engem nem csapsz be 🙂
Azert engedem el az octviast mert o gondolja hogy versenypalya, nem pedig en, es nincs kedvem miatta balesetezni, mikor a kozepso sor megy 120-szal, es kielozok 150-nel, ugy hogy o meg sehol nincs majd mikor latom hogy 200-zal ram erkezik, es direkt gyorsitok hogy ne kelljen besatuznom a zart kozepso sorba, de neki ez sem eleg, meg ram indexel 180-nal is… na mindegy, ettol nem kocsogozom le az osszes octaviast, mint ahogy nem suttyo paraszt minden bmw-s, bar megertem hogy sokaknak nem szimpatikus a marka.
Mint ahogy valoszinuleg nem minden bmw szar, csak azert mert sok kintrol behozott, vagy itthoni de ismeretlen km-t futott autoval sokan befurodtek.. szamtalan nemet tenyfeltaro riportban latni hogy 600-rol huznak le autokat 150-re…. sajnos…
Nekunk az ismeretsegi/ceges/barati korben volt es van minden az e39-e60-f10-g30 otosokon at, az e46-e90-f30 bmw-kig. De van 2006-os x5-os es 2016-os x5-os is. Tobbeknek mar a 3., 4. peldany, es meg soha egyikuk se mondta hogy soha tobbet bmw. Fatalis hibak sem voltak meg, pedig a legtobbet futottban 400 feletti km van.
Sztem ez olyan dolog mint a nyaralas, valaki raszan 2 millat egy mauritius-i utra, van aki meg azt mondja h ez micsoda hulyeseg, mert 300-bol megvan horvatorszag… nem ugyanaz. Akkor sem ugyanaz ha felsoroljuk az osszes tavol-keleti betegseget, hogy mi mindenbe lehet ott belehalni…
En elismerem a Kia-kat is, szepek, egyre jobbak, a vw-t ruhellem, de nem zavar ha valakinek az tetszik. Nem tudom elkepzelni hogy lehet ra vagyni, de a bmw, es sok mas marka felepitett valamit, ami miatt lehet rajuk vagyni, nyilvan ez nem mindenkire hat, de van oka, es van multja ezeknek a dolgoknak, valaki elismeri, valaki nem, es nem mindenkinek eri meg. Egyszer ki kell probalni akit erdekel, es megteheti. Egy probakor nem ugyanaz. Nekem a sajat kocsim se mindig ugyanaz a feeling, fugg az idotol, fugg a kedvemtol, fugg az uttol. Neha, rosszabb napokon azt mondom minek nekem ez, tok felesleges ez, kockazatos, draga, de maskor meg tok jo elmenyeket nyujt, es nem kell ahhoz “kiautozni”.
Nem ciki , hogy egy Octavia letolja az alulmotorizált szarodat …ha már béjemvéd van vegyél bele motort is hogy legalább a 130 at tudd tartani . Egyébként jobbra tartás van szóval csak előzés vagy kikerülés céljából használhatod a belső sávot nem pedig úgy hogy odaköltözöl a diesel koromfosó hengerfejes autóddal és feltartod a forgalmat …
🙂
Oke, rendben….
Jol megmondtad…..
Pfff
spd-t meg tudom érteni. Az oktáviák ugyanazok a magukat a cégnél alfahímnek gondolók autói, akik azzal hízlalják a komplexusaikat, hogy már nem a cég alapverdáit kapják, de azért nem olyan menők hogy igazi autót kapjanak.
10-15 éve a G Astrák játszották ezt a szerepet, most az oktávia az ilyen műmájer verda, főleg a feszkóbb szitukban , mint a péntek délutáni balatoni lemenetel….
Lehet benne valami…
De sztem aki nagyon szidja a bmw-t, annak is lehet valami komplexusa, de nem vagyok pszichiater. 🙂
Kedves Zold,
Tudom szoktak mondani akinek nem inge..
De azert kicsit ovatasoabban ezzel az altalanositassal.
Igen, en speciel pont ceges Octaviat hajtok; es nem, nem vagyok alfahim (nem is gondolom magam annak) es valoban nem vagyok meg akkor kaliber hogy nagyobb kategorias autot adjon a ceg a hatsom ala.
Ettol meg pont normalis hasznaloja vagyok a tipusnak, sok ceges kollegammal egyutt.
Nem hinnem hogy komplexusom van ha sokszor siet az ember es kihasznalna az auto 150 loerejet anelkul hogy arrogans modon letolna a tobbit autot a belso savbol.
Viszont elvarom hogy sem a bombis es sem mas sofor ne csinalja a feszkot sem elottem, sem mogottem.
Kicsit tobb respekt es kevesebb arrogancia ajanlott mindenhol ide ertven az utakat es a forumot is..
Beke es balesetmentes km-eket!
Igy van! Bar mindenki igy gondolkodna.
Csak sokan sajnos az elet egyeb teruletei helyett az utakon es a forumokon akarnak bizonyitani… mert ott konnyu…
Érdekes hozzászólások, nem akarom minősíteni csak néhány tényt közölni a saját 330d-ről, hátha hasznos valakinek. 2015 áprilisi autó, magyar szalonból újonnan kigurítva (nem magánvásárlás, céges autóként használom (használtam)…és igen szerencsésnek érzem magam) ugyanez a fehér mint a használttesztben, nem M-es csak Sportline, de ugye 330d. Jelenleg az autóban 124ekm van, kb 80e-nél rosszalkodott a központi kijelző (nem kapcsolódott a telefonnal, néha elsötétült s kikapcsolt a kijelző, vmi elektronikai fejegység gyíkja volt) amit gariban cseréltek.
Ennyi.
Soha semmi baja, még egy defekt sem volt. Igaz én kifejezetten megkíméltem az autót, mintha a saját pénzem állna benne, a szervízt mindig megkapta, a bejáratást s a finom, hidegindítás utáni bemelegítést szintén. Élettartam átlag 7,5l fogyasztás shell-ből, ebben 80% autópálya (mondjuk úgy hogy tempósan) a többi város.
Én nem vagyok márkabuzi, volt már sok mindenem, de ezt szerettem a legjobban, mert élhető a mérete, a 3-asnak azért nincs olyan rossz üzenete mint egy X6-nak, ez még hihető hogy valaki munkával kereste meg nem kurva/drog/mészáros lőrinc stb-vel, ezzel a motorral és a 8-as ZF váltóval élvezet vezetni, hallgatni (hiába dízel, jó hangja van), minőségi a kidolgozása (semmi sem zörög), abszolút beton, egyben van a karosszéria is. Na és ha sietni kell persze az sem akadály, kétszázról még olyan vehemenciával gyorsít sport módban amit a többi közlekedőtárs nem gondolna. Sajnos ez a tulajdonság eléggé türelmetlenné teszi a használót, bár korrektül közlekedem, de ha egy pályás előzés kb 3-4 mp-ig tart nekem, akkor kérlek ne tötymörögj hogy még ezt is meg azt is megelőzöm mielőtt elengedlek, adj utat, számolj 3-ig s már ott sem vagyok. Na mindegy ez egy másik történet, úgy gondolom az embereknek kell fejlődni vezetéstechnika és kultúra terén, mert ebbe a modellbe nem nagyon lehet belekötni. Én annyira megszerettem, hogy következő cégesnek is egy 330d-t kértem, SportLine Shadow Edition-ben, két hete jött meg, remélem ugyanolyan jó lesz mint elődje.
Ez az spd kolléga mintha ha az én gondolataimat irta volna le a BMW-vel kapcsolatban.
Volt egy pár Mazdám…6-s…CX-7…3 MPS….mindet nagyon szerettem…(használt bömöst nem akartam),de a gyerekkori álmom mindig is a BMW volt…tuti fater miatt.
Újként vettem mindkettőt….435 i….X6 40d..és jó volt horvát is,de ez a Mauritius sokkal jobban tetszik.
Amúgy a pöcsméret rendben van legalábbis az asszony szerint a fószer fórumozok pedig nem érdekelnek.
Én inkább azt mondom,hogy próbáld úgy alakítani az életedet,hogy olyan autót tudj venni magadnak ami igazán NEKED tetszik…nem pedig a haveroknak…fórumozóknak..stb.
Már régóta tudok örülni az összes haver autójának,mert látom rajtuk azt ,hogy megküzdöttek érte..és tök mindegy milyen márka…mondjuk a VW-t és sem komálom.