Fekete hűtőmaszkot, "szemhéjas" fényszórókat, alapáras ködfényszórói fölé krómcsíkot kapott a friss Laguna
A sportos verziók mostantól egyenes aljú kormányt kapnak. A műszerpult a korábbinál puhább műanyaggal borított. A rögzítőfék elektromos, magától reteszelő
A franciáktól megszokottan, igazi forradalmárként hozott elsőként kulcs nélküli nyitórendszert a 2001-ben megjelent második generációs, jellegzetes formájú Laguna. A típus mindenképp emlékezetessé vált, ám nem megbízhatóságáról híresült el. A 6 évvel később, 2007-ben érkezett harmadik generáció azonban a francia L’Automobile Magazine megbízhatósági tesztjén a kategória második legmegbízhatóbbjaként végzett. Ez alapján alig kellett hozzányúlni az idén 3 éves sorozathoz, de természetesen nem maradhatott el a szokásos, „félidős” frissítés.
A Laguna erényeit megtartva még egy kicsit komfortosabbnak, mégis stabilabbnak ígérik a futóművet. A kategóriában egyedi ajánlatnak számító négykerék kormányzású 4Control futómű immár nem csak a legerősebb, 180 lóerős 2,0 literes dCi turbódízelhez, hanem a „luxusadó alatti”, 130 és 150 lóerősökhöz is elérhető.
A hátsók lámpák mindegyik verzión LED-esek, dupla kipufogóvég az alapverzió kivételével jár
Kívülről gyöngyház fekete fényezésű hűtőmaszkjáról, „szemhéjas” fényszóróiról, friss krómbetéteiről ismerhető fel az új sorozat, mely immár sötétszürke színű alufelniket is kínál. Az utastérben a műszerfal borítása a korábbinál is puhább plasztik, a sportos verziók vágott aljú kormányt kapnak. Utóbbi tekergetése főként a 4Control verziókban élmény, a 60 km/óra alatt az első kerekekkel ellentétes irányban, legfeljebb 3,5 fokot forduló hátsó kerekekkel a fordulókör kisautós, konkrétan a Clióéval egyező, 10,8 m átmérőjű. 60 km/óra felett a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányba fordulnak, nagy sebességgel is hihetetlen jó kanyartulajdonságokat adnak.
Az öblös, az ötajtósnál 450-1377, a szintén lejtős tetőívű Grandtour fedőnevű kombinál 508-1593 literes. A síkba fekvő háttámlák lebillentése pofonegyszerű, mindössze egy, az oldalfalba épített kart kell meghúzni
A frissített verzió nem csupán élvezetesebben, gazdaságosabban is vezethető, a paletta 100 kilométerre vetített átlagfogyasztása 0,5 literrel csökkent, a legtakarékosabb, 110 lóerős 1,5 dCi átlagosan 4,7 litert kér, CO2-emissziója 120 g/km. A gázolajosok mind részecskeszűrősek, a paletta egésze Euro5-normás. A váltók kivétel nélkül 6 fokozatúak. Az egyetlen benzinmotor 2,0 literes, 140 lóerős, a 2,0 literes dízelek 130, 150 és 180 lóerővel, automata váltóval 175 lóerővel választhatók.
A Laguna nem csupán értékes szolgáltatásaival, vezethetőségével és komfortjával, sőt, árával is csábító. A legolcsóbb (és egyben legtakarékosabb), 1,5 dCi 6 390 000 forintos listaára teljesen virtuális, készpénzzel 5 690 000 forintért kapható az ötajtós, Renault Crédit finanszírozással pedig 5 290 000 forint az akciós ár, továbbá 5 év/150 000 km garancia jár az alaphelyzetben 3 év/150 000 km-es jótállás helyett. Az alapellátmány abszolút értékben is gazdag, az árhoz mérten pedig nagyon csábító, sok más mellett 6 légzsák, menetstabilizáló elektronika, kétzónás automata légkondi, Renault-kártyás, menet közben automatikusan reteszelő központi zár, ködfényszóró, elektromos ablak- és tükörmozgatás, eső- és fényérzékelő, fedélzeti számítógép, tempomat és sebességkorlátozó, valamint kormányról vezérelhető, Bluetooth-kihangosítós, „kékfogon” keresztül zenét is fogadó, 8 hangszórós audiorendszer is jár.
Sötétszürke, 18 colos alufelni 100 000 forintért, az alap- és a fullextrás verzió kivételével kérhető. A hátsó ablakok rolói a legdrágább verziónál alapárasak, lejjebb 25 000 forintért kérhetők, de a alapgéphez nem választhatók. A navigáció csak utóbbihoz feláras, a többinél széria
Csupán az alapverziónál feláras, ott is emészthető, 160 000 forintos a feljebb széria, jelentős mértékben kiokosított TomTom navigáció, mely ugyanazt tudja, mint a vadonatúj
Latitude rendszere, Live menüpontjában időjárás előrejelzés, Google POI adatbázis, traffipax figyelmeztetés és útlezárás infó is elérhető. Nem csak az alap, a drágábbak is jól felszereltek, a kanyarkövető Bi-Xenon fényszóró, a krómozott dupla kipufogóvég és a zsebből nyitó Renault-kártya példaképp már a második lépcsőnél megjelenik. A középkategóriában gondolkozóknak tehát mindenképp érdemes kipróbálniuk a friss Lagunát!