A Nissan elektromos modelljeiben már régóta kapcsolható mesterségesen keltett zaj
2019 szeptemberétől már csak olyan autók kerülhetnek forgalomba az Egyesült Államokban, amelyek zajosak. Mármint a most még teljesen csendes villanyautók sem vehetnek részt a forgalomban anélkül, hogy valamilyen hanggal jeleznék mozgásukat. Ezt elsősorban a gyalogosbalesetek elkerülése érdekében követeli meg az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA). A zajkeltést csupán 30 kilométer/órás sebességig írja elő az NHTSA, mert szakemberei szerint ennél nagyobb tempónál már a gördülési zaj is elegendő ahhoz, hogy észleljék a járművet.
A Tesla már dolgozik saját zajgenerátorán, amely elvileg csak akkor lép működésbe, ha gyalogos bukkan fel az autó körül
Az NHTSA már 2013-ban úgy számolt, hogy e rendelet évente 2800 gyalogost és kerékpárost óv meg közúti balesettől, bár most már csak 2400 balesetcsökkenéssel kalkulál. Mindenesetre érdekes, hogy ilyen sok idő telt el a döntésig és ugyancsak közel 3 évet hagynak a bevezetésig, hiszen látszólag egyszerűen megoldható a kérdés, ahogy azt az elektromos Nissanokon is láthatjuk. Ugyanakkor például a Tesla-vezér már 3 éve is azt mondta, hogy a villanyautók a zajszennyezésre is megoldást kínálnak - persze csak addig, amíg csendesek maradnak. Ezért vizionált Elon Musk már akkor egy olyan megoldást, amely csak abban az esetben bocsát ki hangot, amennyiben a közlekedés egy másik résztvevőjét érzékeli az autó környezetében. Ennek megvalósítása a
Tesla önvezető rendszerének elemei segítségével valóban kivitelezhető.
Csupán villanymotorral gurulva a nemrég tesztelt Kia Niro is mesterséges hangot ad