Milliószám talált gazdára eddig a Ford Focus, már csak 2-3 évig lesz elérhető a kompakt
Több hosszan tartó fejezet is ebben az évtizedben záródik le a Fordnál, a harminc éve futó Mondeóból idén gördült le az utolsó európai példány. A Focus is hamarosan ugyanerre a sorsra jut, a Ford hivatalosan is elismerte, hogy csupán 2-3 éve van hátra a típusnak.
A sportvonalat sem hanyagolták el, már az első nemzedékből is készült hegyes változat
Az Escortot váltó típus hatalmasat durrant 1998-ban, a merőben új dizájn kategóriájához mérten kiváló vezetési élménnyel és megbízhatósággal társult, így nem csoda, hogy imádták a vásárlók. A második és harmadik generáció formája már nem szólt akkorát, de a megfizethető ár, a minőség és a megbízhatóság megalapozta a sikert, amihez a bőséges karosszéria- és motorválaszték is hozzájárult. A negyedik generáció esetében nem az autóban keresendő a hiba, hanem a vásárlói preferenciák megváltozása nyugdíjazza a típust. A SUV és az elektromosítás irányába tartó autóipar hajóján már nem jut hely a Focusnak, így nem is oly sokára hűlt helye lesz a szalonokban.
A harmadik generációból készült elektromos változat, de úgy tűnik, hogy több villany-Focusra nem lehet számítani
A németországi üzem sorsa még nem tisztázott, egyes források szerint elektromos járművek gyártására állhat át, ám valószínűbb, hogy értékesítésre kerül. Ahogy a Mondeo, úgy a Focus név sem tűnik el teljesen, Kínában még van igény a hasonló modellekre, így az ottani piacra készült változat továbbra is elérhető marad.
Kínában még az Escort név is fut…
Gyakorlatilag centire pontosan másolják a General Motors európai bukását, klasszikus amerikai üzleti iskola.
Ki a túrót érdekel Európa? 😀 Mindenki, aki akar valamit kezdeni magával, Amerikára meg Kínára gyúr, és egyre inkább Indiára. Ha azt írom, hogy a franciák több évtizede nulla amerikai ottlétet produkálnak, akkor az „klasszikus francia iskola”? 😀 Vagy az, hogy a VW szénája szintén Amerikában nagyon vacakul áll, az „klasszikus német iskola”? 😀
Amúgy meg jönni fognak a VW MEB-platformjára épített Ford EV-k, addig egy kicsit esni fognak az eladások, ki kell bekkelni addig valahogy. Még mindig nagyságrendekkel jobban állnak itt, mint pl. a Fiat…
Nem tűnt fel, hogy a Ford Kínára vagy Indiára gyúrna – még ha a Teslára mondtad volna ezt valamennyire hiteles maradhattál volna, de a Ford csak minimális erőfeszítéseket tett a régi platformjainak ázsiai átcímkézésére. De Észak-Amerikával is véleményes, hogy hogy állnak, Latin-Amerikában meg még nagyobbak a veszteségeik.
Ha a VW-alapú villany-Fordokkal komolyan számolnának akkor nyilván nem kéne bezárni a gyárat Saarlouisban, bérgyártatni max. pár tízezres darabszámot fognak tudni a VW-vel, már ha és amennyiben bejön az az üzleti vállalkozás, amire semmi garancia nincs (mint ahogy eddig az ID.3 sem egy sikertörténet). A Mustang Mach-e-nél talán kelendőbb lehet, de ennyi.
Mi nem tűnt fel? Hogy ott megy tovább a Mondeo, és kap egy Lincoln-testvérmodellt is, szintén oda? Hogy nemrég gyárat nyitott Kínában a Lincoln, Európában meg gyárat zár be az anyacég? Aztán ott az említett Escort vagy a Territory… Az nem érdekes, hogy MOST Kínában kevesebb Ford fogy, mint Európában: az autóipar nagyrészt jóslásra, trendekre, kilátásokra, predikciókra épül, és a kínai piacban jóval nagyobb a növekedési potenciál, Európa meg afelé halad, hogy luxuscikk lesz az autózás… Amerika véleményes? F-150 villanyautó, Mach-e, miközben direkt Európának fejlesztett EV sehol? Új Bronco, Maverick, Ranger, és a Raptor verziók? Vicceskedsz? 😀
Abban egyetértünk, hogy az ID-sorozat eddig messze várakozásokon alul teljesít, de a Ford mellett a Mahindra is fel fogja használni a platformjukat. A padlólemezt veszik át, ütősebb autót összehozhatnak majd rá, mint az anyacég, akitől kapták(nyilván ezt a Fordra értettem :D)…