Megszűnhet a környezetkímélő autók adómentessége

A 2017-es adócsomag elfogadásával cégautó- és gépjárműadót kaphatnak a villanyautók is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Október végétől pályázható a villanyautók ártámogatása, ugyanakkor jövőre megszűnhet mentességük a cégautó- és gépjárműadó alól.


Már szeptembertől tudjuk, hogy október 27-től, azaz e hét csütörtöktől pályázható a villanyautó-vásárlást segítő 1,5 millió forintos, egészen pontosan a vételár 21%-át kitevő ártámogatás (csak új, tisztán elektromos, 15 millió forintnál nem drágább villanyautókra). Ugyanakkor az október 28-án előterjesztett jövő évi adómódosítások eltörölnék a környezetkímélő autók cégautó- gépjárműadó-mentességét.
Hirdetés
A Nemzetgazdasági Minisztérium azzal érvvel, hogy ez a támogatás jelképes ahhoz mérten, hogy milyen adminisztrációs teherrel jár - mind az államnak, mind pedig a kedvezményezetteknek. Nem tudjuk miért. A teljes adótörvény-módosítás itt olvasható, a vonatkozó passzus pedig alább.
A hatályos Gjt. 21. §-a értelmében a környezetkímélő személygépkocsi gépjárműadó mentessége, illetve az a tény, hogy a környezetkímélő gépkocsi nem tartozik a cégautóadó hatálya alá, csekély összegű (de minimis) támogatásnak minősül. Ezen adóelőnyök összegéhez képest ugyanakkor aránytalanul magas azok érvényesítésével összefüggő adminisztrációs teher mind a jogalanyok, mind az adóhatóság számára. Ezért a javaslat - adminisztrációs egyszerűsítési okból, a releváns uniós jog céljára és hatékony érvényesülésére figyelemmel - hatályon kívül helyezi a Gjt. 21. §-át.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

11 thoughts on “Megszűnhet a környezetkímélő autók adómentessége

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Hát gratulálok a cikk írójának! Ez a tipikus rém vagy ál-hír!

    Nem a mentesség szűnik meg, hanem a vele járó adminisztráció!!

    Ha vette volna a fáradságot és utánanéz a Gtj. 21.§-a csak a csekély összegű (de minimis) támogatás kimondásáról szól, ezek a kedvezmények 2017.01.01. után nem minősülnek annak, így nyilvántartani sem kell ahogy a Nemzetgazdasági Minisztérium is írja! Hát ez igazán szörnyű! 🙂

    A teljes §-s így szólt, és CSAK ez került hatályon kívül:
    „21. § (1) Az 5. § g) pontja szerinti mentesség, valamint a 17/A. § (1) bekezdésének a környezetkímélő gépkocsira vonatkozó rendelkezése csekély összegű (de minimis) támogatásnak minősül, amely az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 1407/2013/EU bizottsági rendelet szabályaival összhangban nyújtható.”

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    36 milliónál azért jóval több adót szednek majd be (pláne ha cégautó), de mindegy is. Viszont ami érdekes, pont a hétvégén hallottam a rádióban hogy azt tervezi a kormány hogy az adókedvezmény ne számítson támogatásnak! ok, csak fél füllel hallottam, szóval nem figyeltem hogy mivel összefüggésben gondolják ezt, de ha ez így van akkor szerintem ez az „adminisztrációs tehercsökkentés” indoklás még nevetségesebbé válik.

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Azért érdekes hozzáállás a hibrid és tiszta elektromos autók részére kihozták a zöld rendszámot ami megkülönböztetés a többihez képest,hogy környezetkímélőbb,ezért szerintem mindenképp jár valamilyen kedvezmény (leginkább a teljesítmény adó részben v. egészben) a városokban mégsem okádják a füstöt mint a többi -nem?
    A zöld rendszám bevezetése 1-2 évre szólna – picit kevés -Na ez biztos többlet adminisztráció és értelmét vesztett munka lenne?
    Szerintem nem jogos és ha a jelenlegi kb. 1200 autó átlag évi 30000ezer Ft adót nem fizet az 36M kiesés évente ,DE A TISZTA LEVEGŐ ÉS a megspórolt CO2 Kvótában igen sokat JELENT
    Vgy ki hogyan gondolja a jövőt egyre csak több és több autó lesz és fokozatosan romlik a levegő is EZ A NAGY FEJLŐDÉS? ? ? Kedves NGM,NAV – és társai.
    És így akarnak 2025-re OLIMPIÁT, meg 50000 ELEKTROMOS AUTÓT ?
    Tudjátok mi lesz ezekből a nagy Célokból – Ló…..sz + füst, mocsok , hanyatlás.

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Erre én meg azt mondom hogy a történelem során volt a 10 ed az egyháznak 10 ed a királynak … ami 20% adó 80% maradt a parasztnál .. most meg 80% adó az ingyenélő politikusoknak és 20% a dolgozó parasztnak … de nézzük már meg hogy a király a maga kis 10 ból finanszírozta az országot eltartotta a hadsereget és épített palotákat… a jelenben hová tűnik a 80% nyi adó ??? És mit építenek belőle ??? Mert a rendőrség a trafipaxból finanszírozza magát az egészségügy meg úgy szar ahogy van oktatás pedig egy nagy vicc lett .. és most jöhetnek a hitellel de régen is volt állami tartozás nem mostani keletű dolog …

    Egyébként meg ne fogják rá az adminisztrációs terhekre a 21 században mikor már kb 20 éve számítógépeken van minden adat szóval csak egy szoftver kérdése lenne az egész hogy minden így maradjon ahogy van … stadionra luxus órákra és egyéb milliárdos kiadásokra van lóvé … A Fityisz+KDNP is pont úgy hazudik mint a nyomorék MASZOP ugyan az csak más a zászló …mi meg szopunk .

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Ok, ezt szlovák céggel tudja kezelni egy nem kényszervállalkozás. Viszont ha terjednek az elektromos autók – és úgy néz ki ez lesz a jövő – akkor az államnak el kell gondolkodnia hogy a jövedéki adó és az arra jutó áfa kiesést miből fogja pótolni. Ha pl 10%-ot csökken az üzemanyag forgalom az elektromos autók miatt akkor az 60mrd jövedéki adó kiesést és – az erre jutó áfa miatt – 15 mrd áfa kiesést jelent (ez tíz év alatt szerintem nem is túl optimista feltételezés).
    Ezt a bőrt (is) tuti hogy az autósokról fogják lehúzni, valamilyen „autótartáshoz kötött” vagyonadóféleséggel. ha azt vesszük hogy 3,5 millió jármű van (3m szgk, 500e tgk), akkor a tulajoknak egyenként 20-22e Ft-ot kell évente (!!!) befizetniük adóban. Ha eljön a Kánaán és minden elektromosan működik, ergo nem lesz ü.a jövedéki adóbevétel akkor ez a szám 200e Ft fölé emelkedik….
    Szóval az államnak azért nem is olyan nagy érdeke ez elektromos autózás elterjesztése. Meg így az autósoknak sem, hiszen hiába olcsóbb ebbe az üzemanyag, meg talán a karbantartás ha az akkupakk olyan drága bele hogy nem fedezi az előzőeken megspórolt pénz (mert az tönkremegy 5-10 éven belül, cserélni kell)

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Egyébként meg ki a tökömet érdekli a cégautó adó ? Magyar cég alapít Szlovákiába egy leányvállalatot megveszi a Szlovák cégbe az autót ráadásul nettó áron !!! 27% áfa nélkül teljesen legálisan se cégautó adó se teljesítmény adó se vagyonszerzési illeték se semmi egyéb szarság ami itt van … cégalapítás költsége maximum 1000 euró … könyvelő és a székhely szolgáltatás évente kb 1000 euró … 15.000.000 autón csak az áfán lehet nyerni 3.188.970 forintot . Ráadásul nem kell hozzá se elektromos gokart se hybrid autót venni benzinesre és dieselre is alkalmazható … Szóval tehet egy szívességet a lehúzós kormány … 😀

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Adtak egy újabb pofont a sz@rnak!
    Mennyire jól döntöttem, hogy nem számítottam a zöld rendszám adta óriási ‘támogatásra’…
    …és egész mást vettem, ami sokkal ésszerűbb! 🙂
    Van aki még számít itt bármire is?!

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Egyszerűbb volna 5%-os ÁFA kategóriába tenni, és rögtön tök egyszerű az adminisztrációja… És ki lehet rúgni a minisztériumi dolgozókat is.

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    Szerintem is a csökkenő adóbevétel növekedése a cél. De aki ki akar bújni alóla az úgysem magyar rendszámos autóval flangál, ez ellen pedig semmit sem tehet a kormány, EU tagok vagyunk és kész! Talán a környezetkímélőbb belső égésűeket kellene jobban támogatni, nem az újabb, korszerűbb típusokat sújtani nagyobb teherrel. Ezzel csak a gépkocsiállomány öregedését érik el. Nincs elég ócska, kétes műszaki állapotú autó az útjainkon így is?

  • 2017.10.28. at 00:35
    Permalink

    új Nissan Leaf: cégautóadó és teljesítményadó kb 130ezer Ft/év Ezt gondolom minden cég szívesen befizeti azért hogy megszabaduljon annak adminisztrációs terhétől hogy nyilvántartsa: nem kell cégautóadót és gépjárműadót fizetnie!
    (egy középkategóriás plug in hibridnél ez 3-400e, Teslánál 500e feletti összeg. de gondolom ennek a „nép” örül: „nehgymá’ tíz-húsz milliót költenek rá aztán még adót sem fizetnek”)
    Azért egy újságíró utána járhatna hogy mekkora adminisztrációs tehertől szabadul meg az adóztatás bevezetésével az állam? Mi az az „aránytalanul magas”?
    Persze hülye nem vagyok hogy ez a duma kamu, mennyivel korrektebb lenne: „annyira elszaporodtak ezek az autók hogy már nem tudunk eltekinteni attól a pár milliárd adókieséstől amit a mentesség okoz”

Vélemény, hozzászólás?