Megszületett az új sztenderd? Körbejártuk a friss S-osztályt

Elsők között szemrevételeztük kívül-belül az új Mercedes-Benz S-osztályt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mercedes S-osztály mindig is egy fogalom volt a kategóriájában. Azonban 2020-ban új generációhoz érkezett a luxusszedán, mely sokak szerint túl radikálisra sikerült. Hazánk egyik első S-osztályához volt szerencsénk. Lássuk, milyen impulzusok értek!

Az igazat megvallva, amikor szeptember másodikán lehullott a lepel a a legújabb, W223-as kódjelű S-Osztályról, kicsit rökönyödve ültem a képernyő előtt. A változás - az új formavilággal, az új beltéri formanyelvvel és filozófiával - igen szembetűnő volt. Elsőre egy lényegesen fiatalosabb luxusautót véltünk felfedezni az elődjéhez képest, jóval atletikusabb és kecsesebb vonalakkal megrajzolva. A beltérben, pedig az aktuális korszellemet kielégítve több hatalmas kijelző tölt be igen hangsúlyos szerepet. A legtöbb kritika, talán a középkonzolt érte, melynek helyén egy hatalmas érintőkijelzőt találhatunk, ezért sokan - bevallom köztük én is - már a premier után elkezdtük temetni azt a kifinomult ergonómiát, amit az előd képviselt. Így hát fölöttébb vegyes érzelmekkel és borzasztóan kíváncsian indultam útnak a Mercedes Hovány felé, ahol elsők között pillanthattam meg teljes nagyságában az új S-osztályt.
Hirdetés
Az első gondolatom az volt, hogy - szemben pár gyári fotóval - ez az autó még mindig igazán elegáns és továbbra is nagyon jól áll neki a sötét fekete szín, megbolondítva jó pár krómozott részlettel. Mondanom sem kell, hogy hatalmasak a méretei (3 centivel hosszabb és 5 centivel szélesebb is elődjénél) ellenben mérsékelten sportosabbra húzott vonalaival és karosszériába simuló kilincseivel egy kecses és letisztult zászlóshajó hatását kelti. Habár természetesen az első hűtőrács mérete itt is gyarapodott, messze nem nevezhető olyan tolakodónak, mint a kategóriatárs 7-es BMW-é. Azonban kissé fájó részlet a nem valódi alsó-szélső légbeömlők sora, illetve a számtalan szenzort és kamerát is talán elrejthették volna egy fokkal diszkrétebben a hűtőmaszkon. Ezeken felül viszont igen nehéz kívülről belekötni a friss S-osztályba, hiszen élőben nagyon összeáll, egy szépen konfigurált autón a formavilág. Olyan finomságok, pedig bőven akadnak, mint a gyönyörű, részletesen kidolgozott fényszórók vagy éppen a valódi (!) kipufogóvégek.
Mercedes-Benz S-osztály (W223) - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5179 1954 1503 3106 550
Hirdetés
A kiállított modell egyébként egy szépen felszerelt S 500 volt, viszont a szinte végtelen extralistán még bőven lehetett volna ikszelgetni. Az S 500 indulóára majd 40 millió forint, így óvatos becslések szerint is bőven az ötvenmilliós ársávban mozgott a körbejárt modell. Az S 500 esetünkben egy soros hathengeres, 3,0 literes, turbós benzines, mild hybrid rendszerrel megtámogatott erőforrást jelöl, mely így összesen 435 lóerővel tolja az orrán a csillagot, azonban ennek kipróbálására egyelőre nem volt lehetőségünk. A legkellemesebb meglepetés, a kissé pesszimista előképzetekkel ellentétben egyértelműen a beltérben ért. A soft close-os ajtók feltárása után egyértelművé válik, hogy a belső dizájn a legmodernebb korstílust követi, ugyanakkor nem tudták le pár tablettel a dolgot, hanem rengeteg új ötletet és kis finomságot vonultatnak fel. Az ember ahogy ül benne, azt érzi, hogy a jelenleg elérhető összes korszerű technikát próbálták beleintegrálni az autóba. Hiszen az óracsoport helyére egy 3D-s grafikát tudó, a sofőr szemét követő kijelző került, a kormányról pedig érintőkapcsolókkal is tudjuk navigálni a szintén érintős, középen remek ergonómiával elhelyezett kijelzőt. Egészen újszerű a légbeömlők tálalása, valamint hatalmas felületen végigvonuló díszbetétek is kissé a futurisztikus hatást erősítik.
Hirdetés
Azonban a lényeg, ami mindezeket a képernyőket igazán intuitívvá és személyre szabhatóvá teszi, az nem más, mint a Mercedes legújabb MBUX rendszere, amelyről majd egy órás folyamatos nyomogatás után ki merem jelenteni, hogy jelenleg a legjobb a piacon - bár hozzá kell tenni, simán lehet, hogy a megrögzött BMW-tulajoknak más lesz a véleményük, pláne, ha nem áll rendelkezésükre egy óra az ismerkedésre. Végre egy olyan infotaintment rendszerrel állunk szemben, ami gyors, remekül és egyértelműen használható, végtelenségig személyre szabható, nagyságából, elhelyezkedéséből és haptikus visszajelzésiből adódóan pedig menet közben is valószínűsíthetően gond nélkül használható. Továbbá végre egy olyan rendszer ami ténylegesen kész van, amikor megjelenik, és nem majd szoftverfrissítésekkel korrigálják a banális hibákat.

És talán ami a legfontosabb, hogy végre egy olyan rendszer, ami nem tűnik elavultnak már megjelenéskor az aktuális mobiltelefonokhoz képest.

Látszik rajta az átgondoltság az egységes, igen látványos dizájn, melyek együttesen egy nagyon jól használható rendszert eredményeznek. Ezáltal, pedig egy olyan felhasználói élményt nyújt az új S-osztály, amit nem nagyon tud más a jelenlegi kínálatból. Tényleg a jövőnek az illata lengi át, de ez az illúzió nem csupán az első pár másodpercben van jelen, hanem végigkísér minket teljes utunk során, mert egy olyan szoftvert kapott az autó, ami ezt ténylegesen lehetővé teszi. Erre az érzésre még rájátszik a hangulatvilágítás, ami szó szerint mindenütt jelen van a kitűnő kidolgozású beltérben, dinamikusan változik például a hangvezérlés használatakor és kismillió féle módon állítható.
A hátsó üléseken természetesen kitűnő a komfort és szintén kapunk oldalanként egy-egy kijelzőt, melyek nagyon jól kommunikálnak egymással és az elsőkkel is, így lehetővé téve, hogy az autó saját rendszerén küldözgessünk egymásnak különböző zeneszámokat például. Sajnos egy pár helyen a zongoralakk kicsit túlzott mértékben van jelen, viszont ezen kívül nehéz bármit is számonkérni a fejlesztőkön, ami egy ilyen nagy vállalás tálalásakor igazán dicséretes dolog. Összességében az új S-osztály egy hihetetlenül naprakész zászlóshajónak tűnik, mely remek elegyét kínálja a legmodernebb technikáknak és az igazi klasszikus értékrendet képviselő nagy luxusautóknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2021.01.03. at 17:33
      Permalink

      Teljesen egyet értek. Gagyi a “műszerfal”. Amit még furcsálok a hátsó lámpa, kb. hyundai, kia is lehetne. Nincs karakter benne. Ellenben a közép konzol tetszik.

  • 2021.01.03. at 17:53
    Permalink

    Szerintem meg jobb, mint az előző, én azt nem tudtam megszokni.
    Ez stílusosabb.

    “És talán ami a legfontosabb, hogy végre egy olyan rendszer, ami nem tűnik elavultnak már megjelenéskor az aktuális mobiltelefonokhoz képest.”
    Ez is ilyen “idén lefogyok 30 kilót” kategóriájú betarthatatlan ígéret 😛

  • 2021.01.04. at 14:38
    Permalink

    sztem hátulról ratyi, elölről korrekt. Belül sztem nem rossz megoldás, még inkább repülőgépes az érzet. Persze az ilyen tabletes cuccok lassúnak fognak tűnni 3-4 év múlva.
    Egyedül a zongoralakk ami rossz, de gondolom az lehet más is, mint lakkfekete

  • 2021.02.22. at 19:25
    Permalink

    Akárhogy is nézzük, mindig az S-osztály volt az etalon! Ezután loholtak mindig is a többiek több-kevesebb sikerrel! Csúcsgép! Más kérdés, hogy 40-50 milliót kiadni egy halom fémért, műanyagért, gumiért, bőrért halálos vétek, de nézni jó! 🙂

Vélemény, hozzászólás?