Megszületett az első ötcsillagos biztonságú pick-up!
Legújabb Euro NCAP eredmények
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tizenkét új autót vizsgált a Euro NCAP, a Ford Ranger a legbiztonságosabb platós kisteherautóként tűnik ki.
A leginkább kiugró mind közül a Ford Ranger teljesítménye, hiszen ez az első pick-up a szervezet történetében, mely ilyen kiváló eredményt ért el. A harmadik generációs modellt a Ford ausztrál részlege tervezte, és biztonsági szempontból hatalmas előrelépést jelent az előző, 2008-ban mindössze két csillagot elért modellhez képest. Az is igazán figyelemre méltó, hogy a gyalogosbiztonsági teszteken 81 százalékot ért el a Ranger, ami szintén az eddigi legjobb, pick-up által elért eredmény, és még a személyautók között is igen jó teljesítménynek minősülne. Az eredmény elsősorban a remekül megtervezett, puhább, az ütközések energiáját elnyelő orr-résznek köszönhető, ami ezáltal a gyalogosokkal szemben is kíméletesebb. Michiel van Ratingen, az NCAP főtitkára szerint ezzel az eredménnyel a Ford Ranger teljes mértékben új szintre helyezte a lécet kategóriájában, amely eddig nem tartozott a legbiztonságosabb járműosztályok közé.
Gyalogosvédelmi szempontból jól teljesített még az Egyes BMW, a Mercedes ML és a Toyota Yaris, melyek mind jóval az öt csillagot jelentő hatvan százalékos minimum feletti pontszámokat gyűjtötték össze. Az Egyesben ráadásul megtalálható az automata segélyhívást kezdeményező Assist Advanced eCall funkció, melyet a EuroNCAP Advanced kategóriában értékeltek plusz pontokkal. Az utolsó körben tesztelt autók közül a Fiat Freemont, a Mercedes M-osztály, valamint a Lancia Thema és a Voyager felszereltségébe az aktív motorháztető is beletartozik, mely gyalogossal ütközés érzékelésekor megemelkedik, így távolabb tartja az érzékeny emberi testet a motortérben található kemény szerkezetektől. A Euro NCAP örül annak a jelenségnek, hogy egyre több gyártó szánja rá magát ilyen költséges megoldások alkalmazására a gyalogosvédelem fokozása érdekében, ugyanakkor fontosnak tartották megjegyezni, hogy ezen a területen van még fejleszteni való. Ezzel kapcsolatban az alábbi kisfilmet készítették, melyben elmondják, az autózásból következő balesetek harmadát a gyalogosgázolások adják, melyekre szinte kivétel nélkül városban kerül sor.
Részletes eredmények - Az eredmények letöltése pdf-ben