Jól bírta a kiképzést a háromajtós Opel Astra GTC
A mostani sorozat sztárja, a kategóriájában elsőként öt csillagot elérő Ford Ranger meglepő módon a gyalogosokkal szemben is igen kíméletes
Eminens csapat vizsgázott legutóbb a Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén, a tucatnyi indulóból csak a
Lancia Voyager kapott négy csillagot, a többiek mind a maximális csillagszámot érték el.
Az ötcsillagos járművek:
Audi Q3,
BMW 1-es sorozat,
Chevrolet Captiva,
Fiat Freemont,
Ford Ranger,
Hyundai Veloster,
Mercedes M osztály,
Opel Astra GTC,
Opel Zafira Tourer,
Lancia Thema és
Toyota Yaris.
A leginkább kiugró mind közül a Ford Ranger teljesítménye, hiszen ez az első pick-up a szervezet történetében, mely ilyen kiváló eredményt ért el. A harmadik generációs modellt a Ford ausztrál részlege tervezte, és biztonsági szempontból hatalmas előrelépést jelent az előző, 2008-ban mindössze két csillagot elért modellhez képest. Az is igazán figyelemre méltó, hogy a gyalogosbiztonsági teszteken 81 százalékot ért el a Ranger, ami szintén az eddigi legjobb, pick-up által elért eredmény, és még a személyautók között is igen jó teljesítménynek minősülne. Az eredmény elsősorban a remekül megtervezett, puhább, az ütközések energiáját elnyelő orr-résznek köszönhető, ami ezáltal a gyalogosokkal szemben is kíméletesebb. Michiel van Ratingen, az NCAP főtitkára szerint ezzel az eredménnyel a Ford Ranger teljes mértékben új szintre helyezte a lécet kategóriájában, amely eddig nem tartozott a legbiztonságosabb járműosztályok közé.
Az új 1-es BMW automata segélyhívó rendszere a EuroNCAP Advanced kategóriájában kapott plusz pontokat
Gyalogosvédelmi szempontból jól teljesített még az Egyes BMW, a Mercedes ML és a Toyota Yaris, melyek mind jóval az öt csillagot jelentő hatvan százalékos minimum feletti pontszámokat gyűjtötték össze. Az Egyesben ráadásul megtalálható az automata segélyhívást kezdeményező Assist Advanced eCall funkció, melyet a EuroNCAP Advanced kategóriában értékeltek plusz pontokkal.
Az utolsó körben tesztelt autók közül a Fiat Freemont, a Mercedes M-osztály, valamint a Lancia Thema és a Voyager felszereltségébe az aktív motorháztető is beletartozik, mely gyalogossal ütközés érzékelésekor megemelkedik, így távolabb tartja az érzékeny emberi testet a motortérben található kemény szerkezetektől. A Euro NCAP örül annak a jelenségnek, hogy egyre több gyártó szánja rá magát ilyen költséges megoldások alkalmazására a gyalogosvédelem fokozása érdekében, ugyanakkor fontosnak tartották megjegyezni, hogy ezen a területen van még fejleszteni való. Ezzel kapcsolatban az alábbi kisfilmet készítették, melyben elmondják, az autózásból következő balesetek harmadát a gyalogosgázolások adják, melyekre szinte kivétel nélkül városban kerül sor.
Sokat fejlődött az immár európai Voyager, de azért még vannak hiányosságai
A Lancia Thema, a Voyager és a
Fiat Freemont az első három tengerentúli, de olasz jelvénnyel értékesített modell, így különösen érdekes, hogy ezek miként szerepelnek az európai teszten. A Thema öt csillagot kapott, a Voyager csak négyet. Utóbbi még ezzel a néggyel is jobban teljesített, mint 2007-ben még Chryslerként tesztelt elődje, de 79 százalékos felnőtt utasvédelme és a 67 százalékos gyermekbiztonsági eredménye lemaradást jelent a konkurensekhez viszonyítva. Ugyanakkor az előd nulla pontot kapott négy évvel ezelőtt gyalogosbiztonsági szempontból, és nem szerzett csillagot, ezt a csorbát a mostani változat sikeresen kiköszörülte, és 47 százalékot gyűjtött ezen a területen. A Dodge Journey-re épülő Fiat Freemont ötcsillagos összesített eredménnyel zárta a teszteket.
Részletes eredmények - Az eredmények letöltése pdf-ben