Előzmény nélküli vadonatúj típusként jelent meg a Niro a Kia kínálatában
Kétségtelenül kézzel fogható a Kia bármely modelljében, hogy az utóbbi másfél évtizedben egyetlen percre sem lankadt a figyelme. Sok más gyártóhoz hasonlóan ők is észrevették – még ha nem is éppen korán – a SUV-piac rohamos fejlődését, és most egy újabb típussal örvendeztetik meg a magas építésű típusok iránt fogékony vásárlókat. Hasonlóképpen a hajtásrendszerek piacán is észlelték a villanymotorok előretörését, így egyre több elektromos hajtású modellel bővült a Kia kínálata. Legutóbbi újdonságuk, az immár itthon is kapható
Niro pedig egyszerre két fronton is trendi, hiszen egyrészt hibridhajtású – nem is lehet más – másrészt crossover, avagy kompakt SUV.
A Kia újvonalas belső világát kapta a Niro is. A vezetési stílust elemző program objektíven tudatja, ki, hogyan bánik a 141 lóerős rendszerteljesítménnyel
Méretét tekintve a
cee’d és a
Sportage közé érkezik a Niro, bár tengelytávja mindegyikénél hosszabb, ahogy versenytársaiénál is, hiszen a legújabb Kia a
Nissan Qashqai és társai ligájában játszik. Már a tengelytáv is helyesen sugallja, hogy helyhiányra nem kell panaszkodni az utastérben. Csomagtere viszont alaphelyzetben kissé laposnak tűnt, pedig az akkumulátor a hátsó ülés alatt utazik, így nem rabol helyet a csomagtér padló alatti üregéből. Extráit tekintve nagyobb autókat idéz a Niro, hiszen például ülésszellőztetés és JBL audiorendszer is kérhető hozzá, LED fényszóró viszont nem.
50 ezer forintért akár 1300 kilós utánfutó vontatására is felkészíthető a Niro
A negyedórás menetpróbán csendes összhangban mozgatta a Nirót a 105 lóerős benzines és a 44 lóerős villanymotor. Padlógázas gyorsítással is csak a duplakuplungos váltót sikerült kizökkenteni nyugalmából, mert így nem éppen finoman intézte a fokozatkapcsolást. Fékpedál használata nélküli lassulás csak visszakapcsolással idézhető elő, így ehhez mindenképpen bekapcsol a benzinmotor, de ezt már csak azért sem érdemes forszírozni, mert a motorfék úgy is szerény. A futómű remekül megbirkózik a hazai útviszonyokkal, legalábbis a 205/60 R 16-os abroncsozással, amit a próbált autó is viselt. Itthon 10 külső és 2 belső szín közül választhatnak a Niro leendő vevői, és a 7 éves garanciaidő alatt a térképszoftver frissítése is jár a navigációhoz. A 7 millió forintos bevezető alapár a felszereltség és a hibridhajtás figyelembevételével kedvezőnek mondható.
Alumíniumból készül a Niro motorházteteje és csomagtér-fedele
A Niro mellett a Kia Optima hazai kínálatába is érkezik néhány újdonság most ősszel. Ezek közül a legfontosabb a kombi Optima, azaz az
Optima SW megjelenése, hiszen a középkategória eladásainak több mint felét a kombi modellek teszik ki. Ez a karosszériaváltozat tehát nélkülözhetetlen a márka számára, hogy előbbre lépjen kategóriájában az eladások jelenlegi 6-8. helyéről. A kombi Optima méretben pont akkora, mint a négyajtós, csupán magasságban adódik 5 milliméter plusz a szedánhoz képest. A csomagtere viszont 42 literrel nagyobb a kombinak, így 552 literes, illetve 1686 literesre bővíthető, az immár 40/20/40 arányban osztott háttámla ledöntésével.
A Kia komoly szerepet szán az Optimának, amelynek piacát közel 80 százalékban a flottavásárlók adják, ők is főleg kombit keresnek
Az Optima palettáján karosszériaváltozattól független újdonság a sportos igényű vevők kielégítésére készült GT Line felszereltség. Ennek jellegzetességei például a nagy légbeömlős első lökhárító és a légterelős hátsó lökhárító, valamint a LED fényszórók. Az Optima GT viszont erőforrásában is különleges, hiszen csak ez kapja a kétliteres benzinmotor turbófeltöltős, 245 lóerős változatát. A menettulajdonságokat az elektronikusan vezérelt felfüggesztés fokozza, a zöldeket viszont nyilván a piros Brembo féknyergek sem hozzák lázba. Nekik a szintén most érkező hibridhajtású Optima PHEV való.
A hibrid Kia Optima alaktényezője csupán 0,25, és csakis ez kaphat fehér bőrkárpitozást. Kombiként jövőre érkezik
Az Optima PHEV-ben kétliteres benzinmotor dolgozik a villanymotor mellett. A 9,8 kWh-s akkumulátor hagyományos otthoni konnektorról is 5 óra alatt feltölthető, így elvileg akár bő 50 kilométer is megtehető benzinégetés nélkül. Ehhez persze kellenek a Nirónál is bevetetett légellenállás-csökkentő kiegészítők, például a különleges felnik és az aktív légterelős hűtőmaszk. Az Optima GT és GT Line modellek négyajtós és kombi karosszériával egyaránt hamarosan elérhetők, a hibridhajtású PHEV viszont idén csak szedánként kapható majd, de jövőre ezt is követi a kombi.
Az Optima GT már a BMW M GmbH-tól érkezett új vezér, Albert Biermann irányítása alatt készült
Mindegyik most bemutatott újdonság fontos a Kia számára, hiszen a márka továbbra is nagyratörő terveket sző további fejlődése érdekében, amihez kellenek az új, divatos, kelendő modellek. A Hyundai konszern 2015-ben világszerte 8 millió autót adott el – s ez az ötödik legnagyobb gyártóvá teszi –, ebből 3 millió viselt Kia emblémát, ám 2020-ra 4 millió Kia eladása a cél. Európában tavaly 385 ezer Kia kelt el, ám idén várhatóan még több fog, s ezek 60 százaléka a Kia szlovákiai gyárában készült. Hazánkban Hyundainál is több Kia fogy, így bő 4 százalékos piaci részesedéssel a 8. legkeresettebb márka, de 2018-ra 5 százalékos piacrész megszerzése a cél nálunk. Ennek érdekében a most debütált újdonságokon túl jövőre érkezik az új Picanto,
Rio és annak crossover változata, valamint a
hátsókerék-hajtású zászlóshajó, a GT. 2018-ban pedig további 4 teljesen új Kia várható a tervek megvalósulása érdekében.
Ja, Te úgylátom a Holdon élsz, de legalább is ázsiában! Te a saját kommentedet se érted b+, nem hogy másét.A globális autó eladási listát Kína vezeti, utána Észak Amerika, majd harmadik a vén Európa.Szerinted ázsiában majd nem ázsiai gyártók autói fognak elkelni?Mivel azonban szeretik ott is a prémium autókat ezért tör felfele az MB, Ferrari, Maserati, Porsche.Te szereted a nép autókat, mint pl.: Lada (láda)Otthon bütykölgetni! Te hol élsz?? Az átkosban képzeled még magad?Olyanokat írsz ember, hogy kib***a a biztosítékot a pc.-m, azt még finom voltam.Ázsiai autónak soha se lesz ellenfele egy európai, már csak a népesség folytán sem, eladás szempontjából.Amerika meg egy külön világ, ott a Pick-Up-ok vezetnek az eladásokban és ott az ázsiaiak csak a 10.-ik helyre szorultak, mondjuk az is valami.Globálisan csak a Toyota ért el valamit 4x-es világ elsőségével és a többi??Nemcsak ez a márka van ázsiában!Azt még csendben megjegyezném, hogy arról is néznék egy statisztikát, hogy első vagy hanyadik autó amerikában az ázsiai???
Végül kapsz egy kis extrát: https://hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3m%C3%A1rk%C3%A1k_list%C3%A1ja
Te szerencsétlen, senkit sem érdekel a nyamvadt Európád!!!!! Nem tűnt fel a hozzászólásomban, hogy a „globális” szót is használtam? Nézz már utána két pofáraesés között, mit jelent a „globális” szó, a jóisten áldjon meg. Szűz Mária, Szent József:(((
Kedves BARÁTOM!
Nézz bele ezekbe az adatokba, igaz 2014-2015-ösek, de gondolom hatalmas változás 16-ban sem történt, igaz még tart az év.
http://www.automotor.hu/hirek/ujauto-eladasok-az-europai-kontinens-top100-as-listaja-641931/
Akkor ki mit nyomott le európában???
Ez a komment teljesen hű volt az eddigi teljesítményedhez. Egy nagy b*d*s nulla:)
Lássuk csak: azt hiszem, ki lehet jelenteni, hogy a franciák már le vannak nyomva(főleg, hogy ők nem árulják globálisan a portékát), a Fiat szintén, az Opel is… A Seat nem ellenfél (de nem csak a Kiának, másnak sem), a Skodában igaz, hogy nagy potenciál rejtőzik, de Európán kívül is meg kéne mutatnia, mire képes… A VW még nincs meg, de sokat elárul, hogy a Hyundai-Kia vezetője a Toyotát tartja legfőbb ellenfelének – és ebben burkoltan benne van, hogy szerinte a cégcsoportja már a wolfsburgiak előtt jár:)
A 3 német prémiummal meg butaság összevetni egy tömeggyártót. Arra majd a Genesist veszi elő a Hyundai. A koreaiak hozzállását figyelembe véve én nem kételkedem a sikerben – bár valószínűleg időbe fog azért telni. Az tényleg jó verseny lesz – bár egyelőre Amerikában fog zajlani.
Nemsokára ilyen remek KIA -k lenyomják az európai összes autó gyártót,Ehhez még a BMW és az MB szakemberei is segédkeznek, mert nélkülük nem menne! Hú de jó verseny lesz.
Nemsokára ilyen remek KIA -k lenyomják az európai összes autó gyártót,Ehhez még a BMW és az MB szakemberei is segédkeznek, mert nélkülük nem menne! Hú de jó verseny lesz.
„A Hyundai konszern 2015-ben világszerte 8 millió autót adott el…”
Jó lenne tudni, hogy mennyire vannak lemaradva a 4. helyezett Ghosn-birodalomtól: esetleg van-e esély rá, hogy a közeljövőben befogják a francia-japán óriást.
A Kiának feltétlenül szöksége lenne egy pick-upra(egyébként a Hyundainak is), meg általánosságban a Kiának nincs haszonjármű-palettája, pedig a K-sorozat folyamatosan gyártásban van azóta is, hogy a haszonjármű-részleg „itthagyta” Európát. Az új 3,5 tonnás jövevényt, a Hyundai H350-est lehetne Kia-orral is forgalmazni.
Lassacskán lehetne kabriózni is(vagy CC-zni), meg én elérkezettnek látom az időt ahhoz, hogy egy könnyű kis sportgépet hozzon ki a Kia – olyasmit, mint a Toyota GT86. Bizony, bizony, az a presztízs már alakulgat az öreg kontinensen is…
Annyit még ehhez, hogy bármilyen újabb, kis belső ellenállású motornál így van, nem kell ehhez hibrid, gyakorlatilag lassan sebességben elgurulsz a kocsikkal, ha nagyon felfújod a kereket…
„Fékpedál használata nélküli lassulás csak visszakapcsolással idézhető elő” – Ez talán nem meglepő, hiszen egy hibrid autóról van szó. Nyilván ebben is a fékpedál először a villanymotort kapcsolja át generátor üzemmódba, és a fékek csak intenzívebb lassításnál kezdenek működni.
„Fékpedál használata nélküli lassulás csak visszakapcsolással idézhető elő” – Ez talán nem meglepő, hiszen egy hibrid autóról van szó. Nyilván ebben is a fékpedál először a villanymotort kapcsolja át generátor üzemmódba, és a fékek csak intenzívebb lassításnál kezdenek működni.