Megszavazta a főváros az óránként akár 600 forintos parkolást!

Mutatjuk az új, egyszerűbb, de drágább parkolási zónák részleteit!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerűsödött, ám drágult is a parkolás a fővárosban, az eddigi 27 különböző zóna helyett négyféle, egységes zónatípussal dolgozó rendszert szavazott meg a közgyűlés. Mutatjuk, hogy mikortól, hol, mennyiért és meddig parkolhatsz majd az új rendszerben!

A Fővárosi Közgyűlés 22 igen és 7 nem szavazattal új parkolási rendeletet alkotott, eszerint Budapest területén négy zónát határoznak meg az eddigi 27 helyett. A tervezetről már korábban is beszámoltunk, most viszont már biztos a dolog, érdemes tehát megbarátkozni az új rendszerrel. A jelenlegi parkolási díjak 175 és 525 forint között mozognak, ennél drágább lesz a jövőben parkolni, ráadásul körülbelül 10 százalékkal nagyobb területre is terjednek majd ki a zónák.

Az új szabályozás szeptember első hétfőjén, azaz 5-én lép hatályba, onnantól érvényesek az új árak.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás reggel 8 és este 10 óra között, a B-jelűben 450 forint az óradíj reggel 8 és este 8 óra között, a C-zónában 300 forint reggel 8 és este 6 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, szintén reggel 8 és este 6 óra között. További kikötés, hogy az A, B és C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ilyen korlátozás nincs. Hogy egyértelmű legyen a szabályozás, egységes információs táblákat helyeznek majd ki az érintett utcákon, amelyeken az adott parkolási zóna jellemzőit olvashatjuk majd. Elutasították azt a módosító javaslatot, amely reggel 8 óra helyett fél 9-től tette volna fizetőssé a parkolást a fővárosban. A jelenleg elfogadott rendeleten is lehetne még tovább szigorítani, akadtak, akik a kerületek által akár 2-3 ezer forintért kiadott éves parkolási engedélyeket kifogásolták, aránytalanul alacsony áruk miatt. Az LMP frakciója a parkolóbérletek ügyének szigorítása mellett a klímabérlet és a dugódíj bevezetését is javasolta, ezzel is ösztönözve az autósokat, hogy a közösségi közlekedést használják, így csökkenjen a belvárosi autóforgalom.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?