Mégsem tiltják be Európában a belső égésű motoros autókat?

Rájöttek az európai politikusok, hogy zsákutca a belső égésű motoros autók betiltása?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokatmondó dokumentum szivárgott ki a legnagyobb európai parlamenti párttól, amely szerint felülvizsgálnák a belső égésű motoros autók 2035-ös betiltását. De van-e bármi esély a módosításra?

Újragondolná az Európai Néppárt (EPP) a belső égésű motoros autók betiltását, legalábbis ez derült ki egy kiszivárgott tervezetből. Az említett politikai tömörülés álláspontja már csak azért is kulcskérdés a témában, mert a június elején tartott európai parlamenti választásokon elsöprő győzelmet arattak, hiszen a 720 elérhető helyből 188-at az EPP delegálhat. A héten a párt vezetése Portugáliában ülésezik, a Reuters által nyilvánosságra hozott információk alapján pediga belső égésű motoros autók témája is szóba kerül majd.
Hirdetés
A tervezet szerint 2035 után is lehetne ilyen járművet forgalomba helyezni, viszont ezek csak és kizárólag zéró emissziós üzemanyaggal működhetnének. Ez a kikötés egyébként már nem újdonság, hiszen az Európai Bizottság is ígéretet tett, bekerül egy a szintetikus üzemanyagokra vonatkozó kivétel, miután Németország külön kérte ezt. Továbbá a kiszivárgott dokumentumban azt is kikötötte az EPP, hogy "a belső égésű motorok betiltását újra kell gondolni, és korszerű alternatívát kell fejleszteni".
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Mégsem tiltják be Európában a belső égésű motoros autókat?

  • 2024.07.04. at 16:58
    Permalink

    És ki fog 2035 után belsőégésű motoros autót venni Európában? Talán a közismerten fukar németek akik kockásfüzetbe vezetik a tankolási költséget? Netán a beneluxok ahol agyon van és lesz adóztatva? A lepusztulófélben levő olajinfrastruktúrával rendelkező olaszok és francziák? Netán a mindig 1 ezresért tankoló kelet-európaiak? A szintetikus üzemanyag az ugye a legoptimistább becslések szerint is 10-15 €/l-es árszinttől játszik, egy átlag európai simán elkölthetné az egész havi fizetését még egy hibrid tankolására is.

Vélemény, hozzászólás?