Mégis maradhatnak belső égésű motoros autók, csak egy kicsit másképp
Újragondolná az Európai Néppárt (EPP) a belső égésű motoros autók betiltását, legalábbis ez derült ki egy kiszivárgott tervezetből. Az említett politikai tömörülés álláspontja már csak azért is kulcskérdés a témában, mert a június elején tartott európai parlamenti választásokon elsöprő győzelmet arattak, hiszen a 720 elérhető helyből 188-at az EPP delegálhat. A héten a párt vezetése Portugáliában ülésezik, a Reuters által nyilvánosságra hozott információk alapján pediga belső égésű motoros autók témája is szóba kerül majd.
Németország már korábban is lobbizott a szintetikus üzemanyagok ügyében
A tervezet szerint 2035 után is lehetne ilyen járművet forgalomba helyezni, viszont ezek csak és kizárólag zéró emissziós üzemanyaggal működhetnének. Ez a kikötés egyébként már nem újdonság, hiszen az Európai Bizottság is ígéretet tett, bekerül egy a szintetikus üzemanyagokra vonatkozó kivétel, miután Németország külön kérte ezt. Továbbá a kiszivárgott dokumentumban azt is kikötötte az EPP, hogy "a belső égésű motorok betiltását újra kell gondolni, és korszerű alternatívát kell fejleszteni".
És ki fog 2035 után belsőégésű motoros autót venni Európában? Talán a közismerten fukar németek akik kockásfüzetbe vezetik a tankolási költséget? Netán a beneluxok ahol agyon van és lesz adóztatva? A lepusztulófélben levő olajinfrastruktúrával rendelkező olaszok és francziák? Netán a mindig 1 ezresért tankoló kelet-európaiak? A szintetikus üzemanyag az ugye a legoptimistább becslések szerint is 10-15 €/l-es árszinttől játszik, egy átlag európai simán elkölthetné az egész havi fizetését még egy hibrid tankolására is.
Kérlek küld el a jövőheti lottószámokat.
Felezünk!