Mégsem tiltják be az EU-ban a belső égésű motorokat 2035-től?

Vajon a PHEV technológia mentheti meg a belső égésű motorokat?

Felcsillant a remény, hogy 2035 után is lehet belső égésű motorral is rendelkező új autókat forgalomba helyezni az EU területén.

Napról napra egyre több autógyártó tesz 180 fokos fordulatot, és ismét kezd belső égésű motorok fejlesztésébe. Az EU döntéshozói eddig kötötték az ebet a karóhoz, és hallani sem akartak arról, hogy 2035 után is forgalomba lehessen helyezni olyan új autókat, amelyek belső égésű motorral is rendelkeznek (a kivételek részét képezte eddig is az alternatív üzemanyaggal hajtott erőforrás, valamint a kis példányszámban készülő modellek (pl. Ferrarik)). Most úgy tűnik, megenyhültek a döntéshozók, hiszen már nem zárják ki, hogy a céldátum után kaphassanak rendszámot a konnektoros hibridek - írta meg a HVG a Der Spiegel német portálra hivatkozva. Az EU múlt héten kiadott stratégiai dokumentuma ugyan nem tesz direkt említést a PHEV-ekre, viszont kiemeli, felül kell vizsgálni az eddigi terveket az ipar versenyképességének megőrzése érdekében. Szintén fontos módosítás lehet a szigorított emissziós kvóta után járó büntetések elhalasztása, amely miatt néhány autógyártó már a konkurenciával történő összefogást fontolgatja, így megkerülve a milliárd eurós retorziót. A Der Spiegel bírálta a fejleményeket, álláspontjuk szerint ez negatív hatással lehet a villanyautó-piacra, ugyanis a gyártókra nem fog nyomás nehezedni, vagyis az EV-k piaci ára tartósan magasan maradhat, az eladások pedig a mostani mélyponton rekedhetnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Mégsem tiltják be az EU-ban a belső égésű motorokat 2035-től?

Vélemény, hozzászólás?