
Napról napra egyre több autógyártó tesz 180 fokos fordulatot, és ismét kezd belső égésű motorok fejlesztésébe. Az EU döntéshozói eddig kötötték az ebet a karóhoz, és hallani sem akartak arról, hogy 2035 után is forgalomba lehessen helyezni olyan új autókat, amelyek belső égésű motorral is rendelkeznek (a kivételek részét képezte eddig is az alternatív üzemanyaggal hajtott erőforrás, valamint a kis példányszámban készülő modellek (pl. Ferrarik)).

Most úgy tűnik, megenyhültek a döntéshozók, hiszen már nem zárják ki, hogy a céldátum után kaphassanak rendszámot a konnektoros hibridek - írta meg
a HVG a
Der Spiegel német portálra hivatkozva. Az EU múlt héten kiadott stratégiai dokumentuma ugyan nem tesz direkt említést a PHEV-ekre, viszont kiemeli, felül kell vizsgálni az eddigi terveket az ipar versenyképességének megőrzése érdekében.

Szintén fontos módosítás lehet a szigorított emissziós kvóta után járó büntetések elhalasztása, amely miatt néhány autógyártó már
a konkurenciával történő összefogást fontolgatja, így megkerülve a milliárd eurós retorziót. A Der Spiegel bírálta a fejleményeket, álláspontjuk szerint ez negatív hatással lehet a villanyautó-piacra, ugyanis a gyártókra nem fog nyomás nehezedni, vagyis az EV-k piaci ára tartósan magasan maradhat, az eladások pedig a mostani mélyponton rekedhetnek.
A hvg szerint március 5-re lesz akcióterv. Addig ne vegyen senki új autót? Az idei árakba beleszámolták a co2 kibocsátás miatti büntit, ami csökkenhet vagy későbbre tolódhat – ez alapján csökkenhetnek az újautó árak is.
„A hvg szerint március 5-re lesz akcióterv. Addig ne vegyen senki új autót? ”
Ez most mit akar jelenteni? Miért ne vehetnél?
A 2035ös tilalom még 10 év, és a fő gond nem is ez, hanem hogy már abban az évre nem hajthatsz be egy sor nagyvárosba olyan autóval amiben robbanómotor van. És ez nemcsak a PHEV-eket de a benzines range extenderes elektromos autókat is érinti (pl I3).
És ezt nem az EU döntötte el (ami az EP és 27 kormány közös akaratát jelenti) hanem egy sor nagyváros Európa szerte.
Helló!
A következő cikkben szereplő büntetésre gondolok, amit elvileg a gyártók belekalkuláltak a 2025-ös árakba: https://www.autonavigator.hu/cikkek/kinek-lesz-erre-penze-jovore-jelentosen-dragulnak-az-uj-autok/
Ez szerintem sokkal lassabban jelentkezik az árakban.
Tuti hogy nem jelentkezne egyhamar, még az Áfa csökkentéseket is be szokták nyelni, ezt pedig nem autókra terhelik hanem a gyártókra.
Nem robbannak fel a motorok.