Mégsem olyan jó a Model 3?
Lehetne meggyőzőbb a Tesla Model 3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hatalmas hype ülepedésével hangot kapnak a problémák az új Teslával kapcsolatban. A Consumer Reports számára nem volt meggyőző a Model 3.
Tavalyi debütálása óta a Tesla Model 3-at számos tesztelésnek vetették alá, a pozitív fogadtatás azonban többé-kevésbé elnyomta a létező problémákat, amelyeknek nem mindegyike került azóta sem megoldásra. Természetesen a pozitív tulajdonságok is meg lettek említve.
Először is, idézzük fel az árat. A 3-as BMW és A4-es Audi ellen induló szedánnal szeretné Elon Musk eljuttatni az elektromos autózást egy nagyobb réteghez, éppen ezért az induló ára egy korrekt, 35 000 dolláros összeget jelent (kb. 9-10 millió forint). Azonban az alapmodellt jócskán fel lehet extrázni, a Consumer Reports saját Model 3-asa a nagy kapacitású akkumulátorokkal, néhány prémium opcióval és önvezető rendszerrel már 59 000 dollárba kerül. Ez azért felvet kérdéseket a megfizethetőséggel kapcsolatban.
A technikai részen vannak az autónak szintúgy árnyoldalai és kiemelkedő tulajdonságai. Habár az élénk kormányzás és a jó tapadás vezetés közben kifejezetten ki lettek emelve, az autó mégis nehezen dolgozza fel az úthibákat a Model S-hez képest, a szélzaj is jelentősebb nagyobb sebességnél, amit az ember nem feltétlen várna ebben a szegmensben. A korábban felmerülő fékezési problémákat a gyártó a frissítésekkel már meg is oldotta.
Az belteret vizsgálva figyelmesek lehetünk az óriási, középen elhelyezkedő érintőkijelzőre, amely a Consumer Reports szerint inkább zavaró, mint megfelelő útitárs, elveszi többször is az ember figyelmét az útról, ha valamit be akarnánk állítani, vagy éppen csak megnézni a menet közbeni adatokat. Tovább vizsgálódva felmerült, hogy a hátsó utasok kényelme sem az igazi, az üléspozíció alacsony, valamint a lábfejnek sem jutott elég tér.
Az alábbi videóban egy viszonylag átfogó képet kapunk a Model 3-ról általánosságban.