Mégsem megy a levesbe a Chrysler
Tovább élhetnek a Fiat-Chrysler-csoport névadó márkái
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megkönnyebbülten sóhajthatnak fel a Chrysler (és a Fiat) márka kedvelői, ugyanis az előzetes gyanúval szemben mégsem húzzák le a rolót.
A Fiat-Chrysler-csoport elkövetkező öt évének terveiről szóló hírekben szinte csak a Jeep, a Ram, a Maserati és az Alfa Romeo neve bukkant fel, ezért sokan már temetni kezdték a Chrysler, a Dodge, és a Fiat márkákat. A riasztó pletykák úgy tűnik túloztak, ugyanis Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgatója elhintett néhány biztató részletet az elmúlt napokban a befektetőknek és a sajtó képviselőinek.
Marchionne elmondása szerint a Chrysler, a Dodge és a Fiat a globális eladások 20 százalékát teszik ki, tehát a nagyvállalat bevételeinek nagy részét a Jeep, a Ram, a Maserati és az Alfa Romeo termeli (közülük is a legtöbbet a Jeep és a Ram). Ennek ellenére igenis van jövője a Chryslernek és a Fiatnak az FCA portfóliójában.
A Chrysler esetében a crossoverek szegmensében kínálhat majd új típusokat, ám kizárólag az észak-amerikai piacon. A Pacifica és a Pacifica hibrid változata jelenleg is jól szerepel a piacon, szóval az nem is kérdéses, hogy megmaradnak a kínálatban, ám a 300-as típust valószínűleg nyugdíjazzák, bár ezt így konkrétan nem mondta ki a vezér, csak utalt rá. Amit viszont magabiztosan kijelentett, az az elektromos járművek érkezése. A 2022-es esztendőig minden típus, amely az FCA égisze alá tartozik, kapható lesz majd hibrid, plug-in-hibrid, vagy teljesen elektromos változatban is.
Kevésbé tisztán fogalmazott a Fiat ügyében, bár ez a márka is biztosan megmarad. Az egyetlen biztos pont, hogy érkezik majd egy teljesen új villanyhajtású 500-as. Miközben Marchionne korábban már elárulta, hogy minden eladott elektromos 500-ason 14 ezer dollárt bukik a vállalat. Mégis a „zöld” autókra koncentrál majd Észak-Amerikában a Fiat, ezzel pedig bevallották, hogy nem vonulnak ki az olasz márkával a hatalmas piacról. Ugyanakkor a villany 500-ason kívül csak az 500X frissített verziójára számíthatnak az amerikai vásárlók a közeljövőben.
Az, hogy a Dodge-dzsal mi lesz, továbbra se derült ki, de most én is „megkönnyebbülten sóhajtottam fel” 🙂
És amiről senki, de senki sem beszél: mi a helyzet az Ivecóval? 🙂
A legnagyobb baklövés volt Lancia jellel árulni Chrysler modelleket Európában . Aztán meg csodálkoztak hogy 18 millióért nem kell senkinek az egyébként jó Chrysler 300c Lancia Thema néven … Mindenkiben az merült fel ennyit fizetni egy Lanciáért ez vicc … viszont Chrysler jellel megvették volna mert annak valami oknál fogva nagyobb pedigréje volt az Eu-ban mint az Olasz márkának ami aztán időközben szépen ki is múlt . Anno még nekem is volt Chryslerem és nem bántam meg hogy megvettem mert nagyon jó kocsi volt de Lancia jellel tuti nem vettem volna meg .
Hát az EU-ban biztos nem, legfeljebb Németországban és attól keletre. Sok országban emlékeznek még arra, amikor a BMW úgy kezdett el kimászni a gödörből hogy Lanciákat próbált több-kevesebb sikerrel másolni.
Kis szerencsével ezt a vevőkört átugrották az elmúlt évek szégyenei (nem sorolom 30 éve módszeresen rombolta a Lancia a saját renoméját, méltán halt ki a márka).
Amúgy a 300c sem volt nagy segítség, tkp egy 2003-as E klasse 15 évesen…