Mégsem lesz apró benzimotor a Mercedes elektromos luxusautójában

Hatótávból sosem elég, gondolták a Mercedesnél, és befaragták a kéthengerest az EQS-be

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A négyhengeres blokk csonkolásával készült el a hatótávnövelő egység, állítólag működő prototípus is készült.

Egy évtizeddel ezelőtt a gyártók vért izzadva próbálták beszuszakolni a villanymotort és az akkumulátorokat a hagyományos platformra építkező autók gyomrába, olykor súlyos litereket feláldozva a csomagtartóból. Éppen a fordítottját kísérelte meg a Mercedes, a villanyautó alapra építkező EQS orrába egy benzinmotort építettek.
A Mercedestől kiszivárgott információk szerint az M254 kódjelű kétliteres négyhengerest “vágták félbe”, így keletkezett az egyliteres turbós kéthengeres. Az elképzelés nem újkeletű, például a BMW i3-at is lehetett kérni 650 köbcentis benzinmotorral, azonban erről a hatótávnövelős megoldásról kezdenek leszokni a gyártók, lévén egyre nagyobb távokat bíró akkuk mellé felesleges még egy külön erőforrást beépíteni. Az apró blokk az autó orrába kapott helyet, de ami még érdekesebb, hogy a kipufogó is előre került, mivel az autó alja teljesen sima és burkolt, nincs helye egy csőnek. A kéthengeres egyetlen feladta az akkumulátorok töltése lett volna, közvetlenül a hajtásláncba nem kapcsolták be, az autó mozgatását továbbra is a hátsó villanymotorra bízták.
Hirdetés
Az ötletet végül elvetette a Mercedes, mert túl bonyolult és drága lett volna a megvalósítás, minimális előnyért cserébe. Az más kérdés, hogy a marketingesek hogyan adták volna el a dedikáltan elektromos és tiszta EQ szériában hirtelen megjelenő és káros anyagokat pöfögő benzinmotort.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?