Szokni kellett volna a kéthengeres egyliteres elektromos S-osztály gondolatát, ha meglépi a Mercedes
Egy évtizeddel ezelőtt a gyártók vért izzadva próbálták beszuszakolni a villanymotort és az akkumulátorokat a hagyományos platformra építkező autók gyomrába, olykor súlyos litereket feláldozva a csomagtartóból. Éppen a fordítottját kísérelte meg a Mercedes, a villanyautó alapra építkező EQS orrába egy benzinmotort építettek.
A frissítéssel megérkezett a klasszikus álló csillag és a rajzolt hűtőrács
A Mercedestől kiszivárgott információk szerint az M254 kódjelű kétliteres négyhengerest “vágták félbe”, így keletkezett az egyliteres turbós kéthengeres. Az elképzelés nem újkeletű, például a BMW i3-at is lehetett kérni 650 köbcentis benzinmotorral, azonban erről a hatótávnövelős megoldásról kezdenek leszokni a gyártók, lévén egyre nagyobb távokat bíró akkuk mellé felesleges még egy külön erőforrást beépíteni. Az apró blokk az autó orrába kapott helyet, de ami még érdekesebb, hogy a kipufogó is előre került, mivel az autó alja teljesen sima és burkolt, nincs helye egy csőnek. A kéthengeres egyetlen feladta az akkumulátorok töltése lett volna, közvetlenül a hajtásláncba nem kapcsolták be, az autó mozgatását továbbra is a hátsó villanymotorra bízták.
Az EQS a nagyhatótávú villanyautók közé tartozik, így nem igazán létszükséglet egy kiegészítő erőforrás, amivel csak nőtt volna az autó karbantartásigénye és az amúgy sem csekély tömege
Az ötletet végül elvetette a Mercedes, mert túl bonyolult és drága lett volna a megvalósítás, minimális előnyért cserébe. Az más kérdés, hogy a marketingesek hogyan adták volna el a dedikáltan elektromos és tiszta EQ szériában hirtelen megjelenő és káros anyagokat pöfögő benzinmotort.