A Porsche egy darabig ellenállt az elektromosításnak, aztán jött a Taycan, a Macan és a hibrid 911
A gyors felfutás helyett megfontolt növekedési pályájára állnak át az elektromos autók. Az új meghajtásra leginkább nyitott réteg már rendelkezik villanyautóval, az utánuk következő csoportok hagymahéj szerűen egyre távolabb helyezkednek el a magtól, az ő meggyőzésük nehezebb. Az sem segít, hogy a támogatások csökkennek, többek között már Németország sem száll be a lakossági autóvásárlásba január elsejétől.
A második nemzedék dobta a belső égésű motorokat, már csak konnektorból lehet tankolni a Macant
A kereslet csökkenése kézzelfogható, ami most a Porschéhoz is begyűrűzött. A cég első elektromos autójára, a Taycanra kevesebb rendelés fut be a vártnál, ezért visszafogják a termelést. Ennek egyrészt a már említett támogatás kivezetése az oka, ami az idei első félévben 16%-os keresletcsökkenést eredményezett a német villanyautó-piacon. Másrészt a kínai eladások sem alakultak jól, a vásárlók inkább az olcsóbb, helyi gyártású autókat keresik, a luxusra vágyóknak pedig kell a benzinmotor. A németországi üzem kénytelen reagálni a változásokra, hamarosan már csak egyetlen műszakban gyártják a Taycanokat.
A Boxster és a Cayman következő nemzedéke hivatalosan is elektromos lesz
Ennek ellenére a Porsche nem tervezi az alternatív hajtás sutba dobását, inkább újabb és újabb modelleket helyez át elektromos platformra. A Macan második generációja május óta készül, a belépő SUV mellőzi a klasszikus erőforrásokat. Napokkal ezelőtt ugyancsak bejelentette a Porsche a 718 Boxster és Cayman búcsúját, a következő nemzedék már benzinmotor nélkül érkezik.
5 éven belül tönkremegy a Porsche, ha így folytatja…