Megőrjít! – BMW M2
Ezután semmit sem lehet őszintén élvezni - BMW M2 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy pillanatig sem fogtam vissza magam, míg nálam járt. Hogy miért? Minden vele töltött perc garantált őrület, főleg egy autómániás számára. Az öncélú benzinégetés legszebb formája.
Furán kedves vigyorral tépi le a fejed, ha nem vigyázol. Valahogy a tekintete nem elég vad a brutális szélesítésekhez képest, kicsit csajos, persze így is tudja, amit kell
Nem tudtam eldönteni, honnan néz ki jobban, körbe-körbe járkáltam körülötte, borzalmasan nehéz elszakadni ettől a látványtól, ennyire hangsúlyos szélesítéseket ritkán látni utcai autón, mondjuk valahogy be kellett tömni alá az M4 tengelyeit. Furcsa módon a két oldalsó prizma pont olyan, mint az új Optima PHEV-n
Amikor már nem kamu a hatalmas légbeömlő, a középső nagy egy orbitális vízhűtőhöz, meg valahol beljebb a levegőhűtőhöz juttatja a menetszelet, az oldalsó vágások meg a fékekhez, amik önmagukban akkorák, mint egy normál autó felnijei, az M2 fekete könnyűfémjei 19 colosak és utcai sport gumik, Michelin Pilotok feszülnek rajtuk
370 lóerő és hátsókerék-hajtás. Már a hungaroringi tesztkör is elég beszédes volt, ott kiderült, pályára való igazán a BMW M2. Ennek ellenére közúton is legalább annyira megállja a helyét, a kompromisszum is csak annyi, hogy fájdalmasan sokszor kell visszafogni magunkat vele. Ha viszont nem sajnáljuk a benzint, amiből nehéz jobb lábbal akár 15 litert is kérhet 100 kilométerre, minden nulláról 50-re gyorsítás pazar élmény. 3 literes soros hathengeres motorját egy jókora turbóval lélegezteti, minden egyes indításnál felordít, végre szabad lehet az a 370 kőkemény lóerő, amit képes magából kipréselni. És ehhez képest egyébként takarékosnak is mondható!
Ezen a két tekintélyes orrlyukon 370 dühös ló vesz levegőt, hogy aztán ordítva szabadítsanak rá akár 500 Nm nyomatékot a két hátsó gumira
Karbon karosszériaelemek itt nincsenek, többek közt így tudták az árát az M-esek között a legalacsonyabban tartani, minden szükségessel épp csak átlépte a 20 milliót a tesztautó. Szolid kis szárny, ennél több nem kell, a két dupla kipufogó meg a diffúzor viszont indokolt, ha kicsit lejjebb hajolunk, akkor meg az elektronikusan önzáró differenciálmű saját hűtőbordái is kikandikálnak
4,3 másodperc alatt százra repít. Nyomatéka parádés, 465 Nm-t ad le (pár másodpercig - túltöltéssel - még 500-at is) ráadásul 1400-as fordulatszámtól egészen 5560-ig. Ez annyit tesz, hogy közel az első pillanattól az utolsóig olyan szinten tol, hogy ha nem figyelünk, kapunk egy tockost a fejtámlától. Közben meg olyan hangok hagyják el a kipufogót, mintha az ég akarna leszakadni. Már az alapjárati muzsikája is élvezhető, ráadásul hangos is, aztán szépen egyenletesen hangosodik. Végül tiltás közelében kiad magából minden bennrekedt hangot és őrült módjára beremegteti az egész karosszériát, meg ami a százméteres körzetében van.
Higgyék el, ez a legjobb hely a világon egy benzinvérű számára, pedig még karbonvázas sportülések sincsenek, csak a 2-es kupéhoz is rendelhető M sportülések, amik csak felárért állíthatók villanyosan, viszont van állítható combtámasz is, kiválóan tart és még hátul is bőven elfér két felnőtt
Csak egyféle összeállításban kérhető az M2 beltere, fekete bőr és karbon díszítő elemek, itt-ott kis Alcantarával vegyítve
Jó testvéri viszony. A technika jó része a nagy tesóktól, az M3/M4 párostól érkezik, beleértve a hatfokozatú kézi, és a tesztautóban is dolgozó 7 fokozatú duplakuplungos M DCT automatát, valamint az első és hátsó felfüggesztést, ezért a brutális szélesítések. A motort viszont nem, az a korábbi fejlesztésű 35i felhúzott verziója, de ide bőven elég. Jobban örültem volna, ha kézi váltóval kapjuk, mondjuk, így is volt mire figyelni, aki viszont igazán szeretné élvezni, gondolja át, szüksége van-e az automatára. Csak két tizeddel gyorsabb vele a nulla-száz, viszont így semmi kapcsolatunk nincs a szerkezettel. Annyi lehetőségünk legalább van, hogy a kormány mögül fülekkel is kapcsolgathatjuk, de tökéletes választás lehet hozzá a pőre kézi szerkezet.
A legnagyobb kreténség, hogy még egy M2-ben is van Start-Stop rendszer, ami jellemzően Sport+-ban ugyanúgy leállítja a motort padlógázas gyorsítás után is. A műszerek között semmi különös nincs, sötétben szép pirosan világítanak, ami illik ide, amúgy minden BMW-ben ilyenek a műszerek, középen az M DCT fura váltókarja mellett a multimédiás egység tekerentyűje, aminek használatát parádésan egyszerű megtanulni

Ha a fenti módon jártunk el, akkor szép íveket lehet az M2-vel rajzolni, meg füstbe burkolni a fél várost, persze nem esős időben
Alapáron a legjobb. 17,4-ért tökéletes M2-est lehet venni, ezt garantálom. Hogy miért említettem, hogy egyszerű? Először is az M2-n nincsenek karbon karosszériaelemek, könnyített alkatrészek, valamint az M-es modelleknél megszokott menetdinamikát állítható kapcsolók sincsenek. Nem tudjuk külön szabályozni a kormányzás és a lengéscsillapítók keménységét, a gázreakciót és a váltó gyorsaságát sem. Összesen három előreprogramozott beállítása van, Comfort, Sport és Sport+, szerencsére az Ecót kihagyták, azon jót röhögtem volna. Valamint a kipörgésgátló deaktiválásához van egy külön gomb, és ennyi. Bőven elég! Egyetlen gombot hiányoltam csak, a parkolóradarét, nagyon furcsa, hogy kihagyták, pedig minden BMW-ben van, és jól is jön, ha nem akarom, hogy sípoljon, mikor már rátolattam a kapura, akkor hadd ne kelljen hallgatnom.
Viccen kívül ajánlott hozzá tréningen részt venni, a széles hátsó gumik amilyen hirtelen képesek elveszteni a tapadást, olyan hirtelen tudják azt visszaszerezni, és akkor hiába volt meg az ív
A kormányon nincsenek M-gombok, ahogy a középkonzolon sem, csak előre beállított programok választhatók - szemben a többi M-essel, viszont nem hiányoznak a váltófülek a 7 fokozatú duplakuplungoshoz, bár én nagyon szeretném kipróbálni kézivel is. A beltér egész egyszerűnek tűnik, viszont nagyon részletgazdag a csinos kék varrással, az Alcantarával és a karbon elemekkel, még az ülésekbe is M logót rejtettek
Ennél jobb nem kell. Nincsenek különleges sportülések sem, ezek ugyanúgy rendelhetők a sima 2-eshez is, bent amúgy is csak a különleges váltógomb és a valódinak tűnő domború karbon elemek az egyedik. Minden, mint egy sima 2-esben, ami egyébként akár négy felnőttnek is kiváló helyet kínál, és még a csomagtartója is hatalmas. Futóműve kemény, de messze nem kényelmetlen, persze nem kell várni tőle, hogy majd észrevétlenül suhan át az úthibákon, mindent érezni a gerincünkön, de csodásan kimozogja őket.
Ennél töményebb BMW élményt ma egyik modelljük sem tud nyújtani,
persze, ha 100-ra gyorsulás a téma, akkor nyilván gyorsabb egy M4, ami szinte kilóra azonos az M2-vel - köszönhetően a könnyített alkatrészeknek. Két óriási és megbocsájthatatlan probléma van csak az M2-vel. Az egyik, hogy a forgalmijában nem az én nevem áll, és félek, ez után semmilyen autót nem tudok majd őszintén élvezni.Érdemes figyelni a lámpa csücskében lévő nagyjából 2 centis hézagot, ilyet az utólagos szélesítéseknél látni, szerintem ettől csak nyersebb a külső, szétveti az erő, már látszatra is. Városban több mint lehetetlen kiautózni, igazából még városon kívül sem egyszerű, nagy terület, vagy inkább versenypálya kell hozzá, hogy igazán élvezhessük, pályanapokon kimondottan jó móka egy M2
„A legnagyobb kreténség, hogy még egy M2-ben is van Start-Stop rendszer, ” T. Szerkesztőség! Hogy lehet hogy ilyen hangnemben írogat a firkászuk a médiába tele szemetelve az olvasót??? Kreténség. ..elfelejtett magyarul írni …? Mi ez a stílus(talanság), csak nem megirigyelték Winkler Róbertet, Ő lesz itt is az új fazon stílus????
Az öt ajtó tényleg praktikusabb, de a coupe forma miatt áldozni kell valamiből. A sima hátsó kerék hajtást meg inkább előnynek mondanám egy ilyen kis méregzsáknál: keresztbe a kanyarban – kilinccsel előre! Kis sorhatos duruzsolással…
Valszeg aki ilyet vesz nem ez az egyetlen autója, szóval a praktikum hiányát, meg a rakoncátlanabb viselkedést (összkerék hiányát) csak elviseli valahogy.
Amúgy az említett autók nem azért összkerekesek mert azok alapban elsőkerekes platformra épülnek, oda meg már a 200 ló is sok?
Nem az RS Focus volt véletlenül az amit magyar újságírók motorikusan kifingattak ?
Klassz kis autó és a tudásához képest még az ára sincs elszállva.
Tudtommal hasonló áron van a kis AMG Merci is, de az gyorsabb és összkerekes, sőt 5 ajtós, így hasznosabb is. Igaz, csak 2,0l-es agyonhúzott motorja van a 3,0l-rel ellentétben.
Minden esetre nehéz lenne a választás és még az A3 RS-ről és a jóval olcsóbb Focus RS-ről, amelyek szintén összkerekesek a BMW-vel ellentétben még szó sem volt . 🙂