Megoldás hóesésre: 4×4-es autók 1 millióig
Piaci körkép: átlagéletkor alatti összkerékhajtású modellek 1 millió forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vajon milyen összkerékhajtású, átlagéletkor alatti modelleket kapunk 1 millió forintért? Megnéztük a kínálatot.
A kínálatban (természetesen az itthon eladó használt autók zömét tartalmazó Használtautó.hu kínálatában) ugyanis igen sokféle olyan modell található, ami megfelel kritériumainknak. Keresésünkhöz a már említett paramétereken túl normál állapotot és bevallott kilométert is elvártunk - így talán valamelyest ki lehet szűrni a zsákbamacskákat. Legolcsóbban - nem meglepő módon - Suzuki Swiftet vehetünk. Az engedélyezett legrégebbi, 2001-es gyártási évvel, nem is vészes, 107 254 kilométerrel. A modell egyébként nem is Suzuki, hanem Subaru, ugyanis az összkerekes Swift Justy néven is készült Esztergomban. Ugye, hogy mennyivel jobban hangzik, hogy „egy Subarum van”, mint az, hogy „az első hazai Swiftem van összkerékhajtással”?!
Aki józan, olcsó autót akar 4x4-gyel, az vélhetően nem is nagyon kell, hogy tovább nézelődjön, igaz, van még - szintén józan - ajánlat Esztergomból. Például egy 2002-es Swift lényegében azonos áron, Wagon R+ szintén 2002-ből, már 590 000 forintért vagy 2003-ból 699 000-ért, valamint Ignis 990 000-ért. Van Ignis mondjuk 800 000 forintért is, ám az még nem a hazai gyártású, hanem japán, és bevallottan hibás az összkerékhajtása, tehát jelen esetben felejtős. Az eddig sorolt modellek mind automatikus, viszkokuplungos összkerékhajtásúak, esetükben a sofőrnek nincs beleszólása abba, hogy mikor hajtson a hátsó tengely is (ezek ugyanis kivétel nélkül fronthajtásúak alapból).
1 millió forint és 13 év alatti összkerékhajtású modellek a Használtautó.hu kínálatából
*regisztrációs adót is tartalmazó ár, a modell nélküle hirdetett ára és a plafont kevéssé túllépő, adóval növelt ára miatt került táblázatunkba
Ha már technikai megközelítés, ugyanígy viszkokuplungos a Ford Mondeo alapú Jaguar X-Type, ami 950 000 forintból már magyar rendszámosan lesz és fényűző, automataváltós összkerekes, továbbá a Renault Scénic RX4, illetve a Kangoo is. Ezek már drágább, többet futott, elvileg finomabb és persze sokkal több hibalehetőséget hordozó autók, mint az egyszerű Suzukik. A viszkokuplung talán a legkényesebb és egyben leglassabban kapcsoló összkerékhajtásnak tekinthető, aki komoly terepjárót szeretne, az legolcsóbban még mindig Lada Nivát kap zárható differenciálművel és felezőváltóval - kínálat bőven van belőle. Az átlagigényektől persze messze van. Azokhoz még a Suzukiknál is miniautósabb Daihatsu Sirion (ugyancsak viszkós) összkerekese is közelebb áll.
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Teljesítmény [LE] | Vételár [Ft] |
Suzuki Swift 1.3 16V GLX Extra 4x4 | 2001 | 107 254 | 84 | 549 000 |
Subaru Justy 1.3 GX 4X4 | 2001 | 107 254 | 86 | 549 999 |
Suzuki Swift 1.3 16V GLX Servo 4WD | 2002 | 104 000 | 84 | 555 000 |
Lada Niva | 2002 | 129 000 | 80 | 590 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4x4 | 2002 | 156 000 | 76 | 590 000 |
Lada Niva | 2003 | 187 000 | 82 | 599 000 |
Daihatsu Sirion 1.0 CXL 4WD | 2001 | 116 000 | 58 | 640 000 |
Lada Niva 21214 | 2001 | 91 200 | 80 | 640 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4WD | 2004 | 114 000 | 94 | 650 000 |
Lada Niva 21214 | 2001 | 132 000 | 80 | 659 000 |
Lada Niva 21214 | 2001 | 141 000 | 80 | 670 000 |
Lada Niva 21214 | 2004 | 155 000 | 80 | 699 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4x4 | 2003 | 102 000 | 76 | 699 000 |
Subaru Impreza Sport 2.0 GX | 2002 | 226 000 | 125 | 750 000 |
Subaru Impreza Sport 2.0 GX (Automata) | 2001 | 85 367 | 125 | 780 000 |
Lada Niva 21214 | 2002 | 224 311 | 80 | 799 000 |
Suzuki Ignis 1.5 GS 4WD | 2003 | 104 000 | 99 | 800 000 |
Jeep Cherokee 2.5 CRD Sport | 2003 | 124 000 | 143 | 849 000 |
Volkswagen Golf IV 1.9 PD TDi 4Motion Highline | 2002 | 158 000 | 101 | 849 000 |
Nissan Navara 2.5 TDI | 2001 | 115 000 | 103 | 950 000 |
Audi Allroad quattro 2.5 V6 TDI Tiptronic | 2002 | 180 000 | 180 | 880 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4WD AC | 2004 | 132 000 | 94 | 880 000 |
Renault Scénic RX4 2.0 16V | 2001 | 153 000 | 139 | 890 000 |
Subaru Forester 2.0 Comfort | 2005 | 160 000 | 125 | 899 000 |
Lada Niva Pick-up 1.7 2329 | 2006 | 117 000 | 80 | 900 000 |
Renault Scénic RX4 1.9 dci Salomon | 2002 | 270 520 | 102 | 900 000 |
Renault Kangoo 1.6 16V Privilege 4x4 B.+Gáz | 2002 | 206 012 | 95 | 919 000 |
Kia Sportage 2.0 16V | 2001 | 126 000 | 128 | 950 000 |
Renault Scénic RX4 1.9 dCi Dynamique | 2001 | 282 943 | 102 | 950 000 |
Volkswagen Passat V 1.9 PD TDI 4Motion Highline | 2001 | 295 000 | 131 | 950 000 |
Jaguar X-Type 2.5 V6 Sport (Automata) | 2001 | 160 000 | 196 | 950 000 |
Subaru Legacy 2.5 4WD GX | 2003 | 310 000 | 156 | 990 000 |
Volkswagen Golf IV 1.9 PD TDI 4Motion Comfortline | 2003 | 267 000 | 131 | 990 000 |
Daihatsu Terios 1.3 Top | 2003 | 288 165 | 86 | 995 000 |
Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI quattro | 2002 | 225 000 | 180 | 999 000 |
Renault Scénic RX4 1.9 dCi Privilege | 2001 | 289 000 | 102 | 999 000 |
Suzuki Ignis 1.3 GLX 4WD | 2005 | 172 110 | 94 | 999 000 |
Suzuki Grand Vitara (USA kivitel) | 2003 | 226 697 | 129 | 1 000 000 |
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI 4x4 Sport | 2001 | 267 000 | 116 | 1 040 000 * |
Ahogyan lépkedünk feljebb árban, még a regadóval 1 040 000 forintos SEAT Alhambra 1.9 PD TDI is józan, legalábbis csaknem minden másnál józanabb választásnak tűnik. Haldex kuplungjával ez is jellemzően csak fronthajtású, viszont a nagy egyterű szükség esetén mindenhova elvihet, miközben nagyon kényelmes utazóautó, s a Haldex kuplung nem csak gyorsabb, tartósabb is a viszkónál. Hozzá képest talán az összes többi ajánlat nyűgösebb. Hiába kapcsolható összkerekes és felezőváltós egy Nissan Navara, alapból hátsókerékhajtású, közúton gyakorlatilag csakis úgy használható, utasterével pedig szűkös. Az érdekesebb ajánlatok közül való az állandó összkerékhajtású Subaru Impreza, ami automataváltósan is megkaparintható, de még akár első Forester is beleférhet az egymilliós árba. Meg akár Jeep Cherokee is, igényes, központi osztóműves, kapcsolható összkerékhajtással, Audi A6 a szintén profi és állandó összkerekes, Torsen differenciálműves quattro hajtáslánccal, van 10 éves Golf Variant és Passat PD TDI (Haldex rendszerrel) és a kevesek által ismert, terepen kifejezetten ügyes, apró Daihatsu Terios is (állandó 4WD-vel). Amerikai kivitelben kínálkozik egy Suzuki Grand Vitara is (elektromosan zárható diffivel). Sajnos utóbbit sem tudjuk tiszta szívvel és nyugodt lelkiismerettel ajánlani, hiszen az USA-verzióhoz nehézkes lehet az alkatrészbeszerzés.
Ennyi pénzért nem túlzottan koros összkerekest keresve jellemzően el kell fogadni a magas futást (vagy Suzukit kell venni), a sokat használt autók közül pedig jellemzően olyat érdemes nézni, amiből bőven van kínálat. Hétköznapi használatra így bizony Subaru, Volkswagen és még bizony Suzuki Wagon R+, illetve Ignis lehet ajánlott, ha már az első Swift korosnak tűnik (mert az is). Komolyabb terepre természetesen a Lada Niva, mellette pedig a Daihatsu Terios és a Jeep Cherokee is javallott.
Bocsi a dupláért 😛
Audi Allroad quattro 2.5 V6 TDI Tiptronic, 2002-ből 180 000 kilométerrel. Hahahahöhöhöhö 😀
Itt Németországban is a duplájába kerül, ha véletlenül akad. Ennyiért nyugodtan tessék megszorozni 3-mal a futott km-ek számát, A Cherokee-nál csak 2-vel.
Audi Allroad quattro 2.5 V6 TDI Tiptronic, 2002-ből 180 000 kilométerrel. Hahahahöhöhöhö 😀
Itt Németországban is a duplájába kerül, ha véletlenül akad. Ennyiért nyugodtan tessék megszorozni 3-mal a futott km-ek számát, A Cherokee-nál csak 2-vel.
En is olvasgatom mär egy ideje ezt az oldalt es neha olyan bakikat talälok a cikkekben, hogy az elkepesztö. Kb mintha közben kukoricät morzsolnänak. Rendszeres, hogy a mellekelt kepek egy mäsik szeriät vagy evjäratot äbräzolnak, helyesirasi hibäk is akadnak böven mondjuk az meg elnezhetö lenne.
Erdemes megnezni a veteli tanäcsadot, vannak äm ott is erdekessegek…
bakker..a G Mercit kihagytam, pedig az is jó terepjáró :))))
összkerékhajtásúnak összkerék hajtásúak, de a viszkokuplung semmit nem ér, csak ha jó kiegészítő elektronika is van hozzá….ezeknél max elakadásnál segíthet, de menet közben nem..ami jó összkerékhajtású szgk, az az Audi quattro, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer EVO…na ezekben lehet bízni menet közben is…A terepjáró az más téma, ott a Niva, a régi Pajero-k, na és a régi Land Rover Defender és a Toyota..használható még a Suzuki Samurai, vagy a Jeep…de ezek az X6-os, vagy Q7-es és társaik csak arra jók hogy jaszkarizzon az ember hogy sok pénze van..de terepre ki ne menjen velük..
Amúgy az igazi terepjáró még mindig a RÁBA Steiger :))))) ))))
Gratulálok. A táblázatot hogy sikerült összeállítani? Vagy a benne szereplő vételárak az autóhitelhez az önerőt mutatják egyes esetekben? Vagy esetleg nem egy használtautó.hu-t nézünk.
Pl 2005-ös Subaru Forester 2.0 Comfort 899.000. Persze… Szerintem egy 1-es lemarad előle, mert a legolcsóbb példány is 1,8 milla.
2002-es Subaru Impreza Sport 750.000. Konkrétan egyetlen egy darab leharcolt foshalmaz van ennyiért, amit egyáltalán számításba is lehet venni, azok 1 milla felett kezdődnek.
Ilyen erővel én is tudom ajánlani hogy vegyél AUDI S8 Quatrot 2000-est, mert csak 999.000
http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/s8/audi_s8_4.2_quattro_tiptronic-7442203
..holott inkább a 2 millához van közelebb a reális ára, amit érdemes is megvenni.
Nincs kedvem a többit is végignézni, de kapásból ez volt az első amin nagyot néztem.
Jó a cikk. Mivel anyagi lehetőségeim meglehetősen korlátozottak, ezért én ezt a Bakonyban úgy oldottam meg, hogy vettem egy Nívát vizsgával 200-ért, és azt hajtom, ha tényleg rossz az út. Évente max ezret megyek vele, amúgy meg ott van mellette a kisfogyasztású dízel. Mert szerintem fölösleges azért az 1-2 hét miatt milláért 4×4-es kocsit venni.