A lökhárító sarkainál lévő dekoráció rajzolata új
Az okostelefonok térnyerésével az utóbbi évtizedben, illetve az autók fedélzeti számítógépeinek fejlődése alapján talán kézenfekvőnek tűnt, hogy előbb vagy utóbb egyesülni fognak a rendszerek. Nos, inkább utóbb történik ez meg, ugyanis ahelyett, hogy az autógyártók összefogtak volna a két legnagyobb okostelefonos szoftvergyártóval, inkább óriási mennyiségű erőforrást öltek saját infotainment rendszereik okosításába. Ennek ugyan előnye, hogy legalább minden autó érintőképernyőjén más és más felület fogad minket, hátránya a sokkal hamarabb bekövetkező elavultság, illetve az autók közti inkompatibilitás (persze nem is érdeke a BMW-nek, hogy könnyedén csatlakozhasson Audikhoz, vagy fordítva). A másik lehetőség az lenne, hogy a már tapasztalt, kifejezetten ezen a területen profi tudással rendelkező vállalatokat, a Google-t és az Apple-t kérjék meg rá, hogy olyan infotainment rendszert tervezzenek nekik, melyek alapja ugyanaz vagy hasonló, így később könnyen frissíthető, és autómárkától függetlenül hasonló szolgáltatások legyenek elérhetők benne. Ebben az esetben külső szoftverfejlesztők is ráharaphatnának az új felhasználási területre, már évek óta alkalmazások ezrei lennének elérhetők közvetlen az autók érintőképernyőjén, és nem lenne például óriási hír, hogy Amazon Alexa vagy Apple Music lett valamelyik modell infotainment rendszerébe integrálva.
Máshol nem változtattak az XC60-on: nem véletlen, ez a legnépszerűbb Volvo így is
Lehet én tévedek ebben, mert hát eddig nem jött létre ez a szisztéma, de úgy tűnik, legalább a Volvo hasonlóan gondolkodik, a Google-lel évekig tartó fejlesztés után ugyanis előálltak új, teljesen Android alapú infotainment rendszerükkel. Először az XC40 Recharge-ben mutatták be, de a májustól gyártásba kerülő XC60-asokban is elérhető lesz, később pedig a V90-ben és az S90-ben. Ez nem összekeverendő az Android Autóval: az az okostelefonunk adatait használva kivetíti annak tartalmát a központi képernyőre, ez viszont egy teljesen önálló Android rendszer. Persze a legtöbb autós funkció esetében teljesen mindegy, Android vagy nem Android: a klímát állítani, vagy az autó menüjében a beállításokat böngészni nem olyan funkciók, amik nagy okosításra szorultak volna. Nyilván a Volvo is aktívan részt vett a fejlesztésben, ezek a funkciók tehát továbbra is elérhetők a maguk egyszerűségében, az újdonság inkább a szórakoztató és információs alkalmazásoknál hasznos. Közvetlen a képernyőről irányítva hallgathatjuk saját Spotify profilunk tartalmát, vagy Google fiókunkba bejelentkezve láthatjuk a Google Térképben legutóbbi kereséseinket, az elmentett célokat. Sőt, a Google Asszisztens hangvezérlése is elérhető.
Számos új funkció lesz elérhető az Android rendszernek köszönhetően
Ezek persze csak az alapfunkciók, a fő érv az Android mellett az alkalmazások tárháza. Remélhetőleg a világ számos fejlesztője célba veszi majd a Volvókat, és kifejezetten az autókba szánt alkalmazásokkal könnyítik majd meg a vezetést. Sőt, minél több gyártó készít Android alapú infotainment rendszert majd, annál több eszköz csatlakozik a rendszerbe, a fejlesztőknek pedig annál csábítóbb lesz applikációkat készíteni. Az okosfunkció
Digitális szolgáltatások néven érhető el az extralistán, 4 évre aktiválható, ami később meghosszabbítható. Ha viszont valakit nem hozna lázba a sok kütyü, talán örülhet majd a leheletnyit átrajzolt lökhárítónak, ami a májustól gyártásba kerülő XC60-asokat díszíti majd. Két oldalt alul, az első fényszórók alatti (hamis) légbeömlő magasabb lett, és egy új díszcsík szeli ketté a dekorációs elemet. Modellfrissítésnek ez kevés, csak évjáratok közötti finom módosításról van itt szó.
Teljes értékű Google Térkép közvetlenül a központi képernyőn, a fedélzeti rendszerbe integrálva
Nem mondhatnám hogy indifferens vagyok a modell iránt, de fenyegetnének se tudnám megmondani hogy mi változott rajta, ha nem állítják oda egy MY2021 mellé (bár abban sem vagyok biztos hogy akár úgy meg tudnám mondani 🙂 ).
Viszont a fed comp cseréje jó hír. Amikor bemtatták az volt a legnagyobb pozitívum számomra a menürendszerben hogy könnyen le lehetne cserélni :), nem gondoltam hogy pont ezt a ziccert hagyják ki ilyen sokáig… 🙂
Amit az ezévi V60-as tesztautóban láttam annek alapján nagyon rájuk fért a szotfver update…
Na ez a cikk példázza legjobban, hogy mivé is válik vagy már vált az autózás. Már szó sem esik arról mi hajtja, milyen teljesítményű, milyenek az ülések benne stb. Egy komplett cikk egy autó frissítéséről ahol lényegében semmi másról nincsen szó csak a multimédiáról. Lényegében egy guruló, gyorsan elavuló, méregdrága mobiltelefon. Lehet még ennél is mélyebbre süllyedni. És ne értsetek félre. Nem a cikk hibája, egyszerűen a Volvo ( és nagyjából az összes többi ) ennyire „igényes” egy autó frissítésekor. Multimédia….gratulálok az autóiparnak. Sok kiváló konstruktőr sírja tele a párnáját vagy forog a sírjában. Ja és hab a tortán már megint csak egy SUV.
Minek essen szó? Amióta bemutatták, szinte minden évben kapott új motorváltozatot.
Éppenséggel most pont elvesznek belőle motort, amit nehéz lenne jól marketingelni. A multimédia a legfontosabb újítás ebben az évben. Azt meg nehéz reklámozni hogy a modell elvesztette a belépő hajtásláncokat és így 6-8000 euróval drágább lesz.