Megnyugodhatnak a jávorszarvasok, fejleszt a Volvo

Három új biztonsági fejlesztéssel áll elő a Volvo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Biztonsági újdonságokat fejleszt a Volvo: autonóm vezetés, kereszteződést figyelő berendezés, állatok szemmel tartása van napirenden.


Három új, illetve részben újnak tekinthető fejlesztésen dolgozik jelen pillanatban a Volvo biztonsági részlege. A legfontosabb, legbonyolultabb és leginkább előremutató a félig autonóm vezetést biztosító rendszer. Ez kamerák és radarok segítségével arra lesz képes, hogy alacsony sebességnél kövesse az előttünk haladót. Viszont nem sima városi baleset-elkerülő megoldásról van szó, hanem olyanról, ami a fékeken kívül a gázpedált és a kormányzást is irányítása alá vonja, s ezzel leveszi a sofőr válláról a dugóban vezetés terheit. Az összes ilyen szerkezet közül ennek a legkockázatosabb a bevezetése, hiszen ez tipikusan az a terület, ahol kizárólag minden forgalmi szituációban tökéletesen működő berendezést lehet alkalmazni.
A közlekedési balesetek zöme kereszteződésekben történik, hogy ez megváltozzon, a Volvo a Vision 2020 program keretében bevezeti az Intersection Support fantázianevű rendszert, mely automatikusan lefékezi az autót, ha az összeütközne egy másikkal a csomópontban. Képzeljünk el egy sor piros jelzés előtt ácsorgó autót, amelyek a zöld jelzésre elkezdenek balra kanyarodva továbbhaladni. Ilyenkor a szemből érkezők komoly fenyegetést, azonnali balesetveszélyt jelenthetnek. Ebben a helyzetben a kanyarodó autót lefékezi az automatika, hogy segítsen elkerülni az ütközést. Persze azért az hozzátartozik, hogy önmagában a fékezés nem mindig oldja meg a szituációt, de a svéd mérnökök majd biztosan pontosan kidolgozzák azokat az algoritmusokat, amelyek mentén megbízhatóan és jó pillanatban állítja majd meg az autót az Intersection Support.
Hirdetés

Mostani utolsó fogásuk az állatfelismerő rendszer, mely az országútra, autópályára tévedő jávorszarvasok (nálunk vaddisznók, őzek) ellen biztosít védelmet. A Volvo gyalogosfelismerő technológiájára épülő megoldás automatikusan lefékezi az autót, ha az út menti bozótban, padkán ütközésre hajtó vadat érzékel. Ez a rendszer a svédek állítása szerint sem bombabiztos, de ha annyit sikerül elérnie, hogy 110 helyett csak 80 km/h-val csapjuk el szerencsétlen állatot, az is sokat segít az utasok túlélési esélyein.
A berendezések várható elérhetősége? Erről egyelőre nincs információnk, idén még a V40XC megjelenése várható a svéd gyártótól, abban az Intersection Support akár be is mutatkozhat, de valószínűbb, hogy az autonóm vezetést inkább valamelyik méretesebb modelljükben mutatják majd be a svédek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 20:31
    Permalink

    A volán mögött ülő állatokat is figyelni fogja?

    Lehet, hogy ezek után Magyarországon biztonságosabb lesz állatjelmezbe öltözve átmenni a gyalogosátkelőn, mint emberként.

Vélemény, hozzászólás?