Nagyon precíz a Delta S3 szimulátor
Európában is híre megy a ZalaZONE új szimulátorának. A nyugat-magyarországi kutatás-fejlesztési parkon belül a Bay Zoltán Kutatóközpont már korábban beszerezte az Ansible Motion díjnyertes, rengeteg alkalmazási lehetőséget kínáló szimulátorát, a Delta S3-at. Ilyet számos nagy autógyártó használ, akik adott esetben saját központjaiktól távol is szeretnének kutatást végezni, ilyenkor vehetik igénybe például a Bay Zoltán Kutatóközpont szimulátorát. Eddig több nagy, elsőkategóriás autógyártó és alkatrészbeszállító tett is így, mostantól viszont a nyilvánosság részére is nyitva áll a szupermodern gépezet ajtaja.
Rengeteg szituáció modellezhető a Bay Zoltán Kutatóközpontban
Persze ez nem azt jelenti, hogy az utcáról besétálva bárki csak úgy kipróbálhatja, mint egy vidámparkban. A Delta S3 egy bonyolult szerkezet, ami csak hozzáértő kezek között hasznos igazán. Mostantól viszont független, önálló, kisebb méretű cégek, kutatócsoportok is kibérelhetik a szimulátort saját projektjeik keretén belül. A szimulátor rengeteg módon használható, többek között önvezető autók rendszereit, autók és környezetük közötti kommunikációs szoftvereket, járműdinamikát tesztelhetnek, de még a motorsport szereplői is megtalálják a számukra szükséges eszközöket. A Delta S3-ba több szoftver is betölthető, például a Hexagon VTD, a Cosworth Pi Toolbox, az AVL VSM vagy az AVL Model.CONNECT - aki ezeket ismeri, az bizonyára jobban tudja, mire valók, de nekünk, halandóknak legyen elég annyi, hogy forgalmi helyzeteket, autók mechanizmusait, illetve telemetria adatokat lehet velük szimulálni és elemezni.
Nem állítjuk, hogy tudjuk, mi történik itt, de a szakértők szerint komoly dolgok
Magyarország exportjának egyötödét, GDP-jének 8%-át a járműipar adja, a korábbi innovációs és technológiai miniszter, Palkovics László egyik nyilatkozata szerint pedig 2030-ra célkitűzés, hogy az összes prémium német autógyártó rendelkezzen magyarországi fejlesztési tevékenységgel. Ehhez többek között a ZalaZONE kutatás-fejlesztési park is nagy segítséget nyújthat. A járműipar ugyan rengeteg munkahelyet biztosít itthon, de visszatérő kritika, hogy a puszta összeszerelés nem feltétlenül a legelőnyösebb tevékenység gazdasági szempontból. Nagyobb hasznot hoz, ha magasabb hozzáadott értékű munkákat, például a kutatás-fejlesztést is itthon végzik. Kia Cammaerts, az Ansible Motion alapítója szerint a "
Bay Zoltán Kutatóközpont egy kapu a virtuális termékfejlesztéshez, változatosságot és magas teljesítményt hoz az autóipar kulcsszektorainak. Hozzáértő és tapasztalt csapatával a Bay Zoltán Kutatóközpont rugalmas, kulcsrakész hozzáférést biztosít világelső szimulációs eszközökhöz, amik iránt Európában és azon túl is nagy az érdeklődés. Megtiszteltetés, hogy részt vehetünk ebben az igazán világszínvonalú autóipari fejlesztésben."