Megnyílt Kelet-Magyarország első vezetéstechnikai központja

Vezetéstechnikai tanpályát adtak át a szabolcsi Máriapócson

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Átadták Magyarország harmadik professzionális vezetéstechnikai tanpályáját a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Máriapócs melletti RabócsiRingen.

A jó pap holtig tanul - tartja a mondás, s ez az autóvezetésre is kifejezetten igaz. Nagyon jó lenne, ha minél többen eljutnának - lehetőleg zárosan a jogosítványszerzés után - vezetéstechnikai pályára, hogy biztonságos körülmények között tapasztalhassák meg, mit kell, mit lehet tenni vészhelyzetben, hogyan kerülhető az el, illetve mit tud jelenteni egy-egy kanyarban akár néhány kilométer/órás sebességkülönbség. Ezért óriási szó, hogy a mogyoródi, a Hungaroringen található, valamint a zsámbéki vezetéstechnikai központ után a héten Kelet-Magyarországon, Máriapócson is nyílt egy.
Hirdetés
Rabócsi Tibor, a RabócsiRing versenypályát üzemeltető társaság tulajdonosa az átadáson elmondta, az 1996-tól működő autó, motor, gokart és ralikrossz versenypálya a több mint 600 millió forint értékű, nagyrészt saját erőből finanszírozott beruházás keretében mintegy 20 ezer négyzetméter aszfaltterülettel bővült ki, amin helyet kapott a tanpálya is. A tréningeken részvevő sofőrök elsajátíthatják, hogyan kerüljenek el egy balesetet, miként kell reagálni magabiztosan egy nem várt szituációban, vagy mi a teendő akkor, ha vizes aszfalton hirtelen le kell fékezni az autót - magyarázta Rabócsi Tibor. A speciális, úgynevezett vízkilövő pályán mesterséges körülmények között csúszik az autó, a nagy bukótér miatt itt akár hetven-nyolcvan kilométeres óránkénti maximális sebességgel lehet biztonságosan közlekedni. Az aquatálcának hívott modulban a kocsi vízkiszorító képességét lehet tesztelni akár 130 kilométeres sebességgel, a Magyarországon is egyedülálló ütköző és boruló szimulátorban pedig biztonságos körülmények között tapasztalható meg egy ütközés és egy borulás, vagy ezek kombinációi. A meglévő versenypályához illeszkedő pályán emellett gyakorolni lehet a tolatást és a szlalomozást, a kis- és nagy sebességű kikerülési manővereket pedig a vízfalas modul segítségével is el lehet sajátítani - ismertette Rabócsi Tibor.
A vezetéstechnikai tanpálya mellett kapott helyet egy kétszázötven négyzetméteres oktatóépület, ahol az elméleti vezetéstechnikai ismereteket és a biztonságos közlekedés alapjait tanulhatják meg a sofőrök.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?