Megnyílt a Párizsi Autószalon, jöjjön is egy fincsi Lamborghini

Lamborghini Asterion: brutális gyorsulás, szerény fogyasztás, egyenesen Párizsból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig is csőstül érkeztek a Párizsi Autószalon újdonságairól szóló hírek, most pedig elkezdődött a show. Jöjjenek az ínyencségek!


Látogatószámban és méretével is a világ legnagyobb autós seregszemléje a Párizsi Autószalon. Nem mellesleg 1896-os nyitásával ez az első a szalonok sorában. Míg tavasszal minden évben van Genfi Autószalon, ősszel páros években Párizsban, a páratlanokban Frankfurtban van nagy európai autószalon. Legalábbis 1976 óta, addig ugyanis minden évben volt Párizsi Autószalon. Idén a sajtó számára mától, azaz október 2-től megy a buli, a közönség számára szombaton, október 4-én nyit, s lesz október 19-ig látogatható. Ha valaki ki szeretne menni, felnőttként 14, 10-25 éves kor között mindössze 8 eurós belépőjeggyel kalkuláljon. Meg persze azzal, hogy leginkább tömegközlekedéssel érdemes megközelíteni, parkolni ugyanis nem egyszerű a párizsi Expo közelében.
Mit kell tudni az autófelhozatalról? Nagyjából azt, hogy a második félévben bemutatkozott modellek zöme itt ünnepli közönségpremierét. Itt van például a Volkswagen Passat B8, ami már a nyáron bemutatkozott, feltűnt a múlt hétvégi mogyoródi Volkswagen Találkozón is, de hivatalosan és a közönség számára Párizsban debütál. A több mint 60 világpremieres modell zömét már ismerjük, de azért biztosan lesznek, illetve vannak is újdonságok. A Lamborghini például a nyitás előtt - a Volkswagen már-már hagyományos előestéjén - mutatta meg a szolid 910 lóerős Asterion LPI 910-4 koncepciót, ami 3 másodperc alatt képes 100 km/órára katapultálni, közben pedig 4,2 l/100 km vegyes fogyasztású.
Ez az első olyan autó, ami V10-es (5,2 literes, 610 lóerős) benzines köré épít hibrid hajtásláncot. Ha nem lenne elég a V10 ereje, ahhoz három, összességében 300 lóerőt adó villanymotort ad, s hétsebességes DSG automatán keresztül elöl-hátul hajt. Minden idők legizmosabb és egyben legtakarékosabb Lamborghinije született meg.
Hirdetés
A hibrid Lambó 3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége 320 km/óra. Tud csupán villanymotorjaival is menni, végsebessége úgy 125 km/óra, konnektorból tölthető hibrid akkupakkja 50 kilométeres emissziómentes hatótávot ad, s azt a V10-essel kombinálva 4,2 l/100 km kombinált fogyasztás, 98 g/km CO2 emisszió adódik.
Az Asterion LPI 910-4 természetesen teljes mértékben koncepciómodell, gyártásáról nincs hír. Amúgy kétüléses, elöl 20, hátul 21 colos karbonszálas műanyag felnis, spéci Pirelli abroncsokkal szerelt, s az eddigi Lamborghinikhez mérten nem csak részint elektromos hajtásával forradalmár, hanem a kényelem érdekében a megszokottnál magasabbra szerelt üléseivel is. Egy tanulmány Párizsból, egy az eddig még nem látott újdonságokból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?