Megmutatták a Saab utód utolsó titkát

Titkos prototípust mutatott a Saab utódja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Emily modern és elegáns hatást kelt, és egy kis szerencsével még meg is valósulhat.

Az autógyártók a legritkább esetben mutatnak be félkész járműveket, de a Saab maradékain egy évtizede létrehozott NEVS-nek nemigen maradt más választása. Miután március közepén kénytelen volt felfüggeszteni érdemi tevékenységét, és elbocsátani a dolgozók 95%-át, a NEVS jelenleg egyetlen komoly értékkel rendelkezik: az Emily kódnevű elektromos szedánnal, amelyet mintegy 350 szakember fejlesztett ki, mindössze öt hónap leforgása alatt. Az autón erősen látszik a Saab hagyaték, ami nem meglepő: a formát Simon Padien, a Saab korábbi vezető tervezője vázolta fel, egyértelműen azzal a szándékkal, hogy a Saab 9-5 utódját lássa a közönség az új autóban.
Hirdetés
Az Emily műszaki szempontból is érdekes: kerékagy-villanymotoros hajtást kapott, méghozzá olyat, ahol mind a négy motor teljesítményét külön lehet szabályozni. Ezzel megvalósítjató a tökéletes nyomaték-vektorozás, ahol a motorok vezérlésével is befolyásolható az autó iránystabilitása. A műszaki tartalom megtervezésében és kivitelezésében állítólag a Koenigsegg sportkocsigyár is segítséget nyújtott a NEVS-nek. Konkrét adat kevés van, annyi azonban kiderült, hogy a tervezők 950 km-es hatótávolságot céloztak meg. Már most több működő prototípusa van a NEVS-nek – ezeket az Auto Motor und Sport című lap svéd kiadásának oda is adták tesztelésre – bár még hiányzik az a másfél-két évnyi fejlesztőmunka, amivel a prototípusok kisebb hibáit szokták az autógyárak kiküszöbölni. A pénz pedig a jelek szerint teljesen elfogyott: a NEVS most abban bízik, hogy az Emily elég vonzó lesz, és felbukkan egy olyan befektető, amely hajlandó finanszírozni az autó befejezését. A projekt továbbadását nehezíti, hogy a fejlesztést végző szakemberek zömét kénytelenek voltak szélnek ereszteni, (úgy néz ki, egy részükre már le is csapott a Polestar[/url]) de így sem lehetetlen, hogy a korszerű elektromos luxusautóban valaki lát majd fantáziát, akinek megvan a szükséges, egy-két milliárd eurós tőkéje.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?