Az autógyártók a legritkább esetben mutatnak be félkész járműveket, de a Saab maradékain egy évtizede létrehozott NEVS-nek nemigen maradt más választása.
Miután március közepén kénytelen volt felfüggeszteni érdemi tevékenységét, és elbocsátani a dolgozók 95%-át, a NEVS jelenleg egyetlen komoly értékkel rendelkezik: az Emily kódnevű elektromos szedánnal, amelyet mintegy 350 szakember fejlesztett ki, mindössze öt hónap leforgása alatt.
Az autón erősen látszik a Saab hagyaték, ami nem meglepő: a formát Simon Padien, a Saab korábbi vezető tervezője vázolta fel, egyértelműen azzal a szándékkal, hogy a Saab 9-5 utódját lássa a közönség az új autóban.
Az Emily műszaki szempontból is érdekes: kerékagy-villanymotoros hajtást kapott, méghozzá olyat, ahol mind a négy motor teljesítményét külön lehet szabályozni. Ezzel megvalósítjató a tökéletes nyomaték-vektorozás, ahol a motorok vezérlésével is befolyásolható az autó iránystabilitása.
A műszaki tartalom megtervezésében és kivitelezésében állítólag a Koenigsegg sportkocsigyár is segítséget nyújtott a NEVS-nek. Konkrét adat kevés van, annyi azonban kiderült, hogy a tervezők 950 km-es hatótávolságot céloztak meg.
Már most több működő prototípusa van a NEVS-nek – ezeket az Auto Motor und Sport című lap svéd kiadásának oda is adták tesztelésre – bár még hiányzik az a másfél-két évnyi fejlesztőmunka, amivel a prototípusok kisebb hibáit szokták az autógyárak kiküszöbölni.
A pénz pedig a jelek szerint teljesen elfogyott: a NEVS most abban bízik, hogy az Emily elég vonzó lesz, és felbukkan egy olyan befektető, amely hajlandó finanszírozni az autó befejezését. A projekt továbbadását nehezíti, hogy a fejlesztést végző szakemberek zömét kénytelenek voltak szélnek ereszteni, (úgy néz ki, egy részükre már
le is csapott a Polestar[/url]) de így sem lehetetlen, hogy a korszerű elektromos luxusautóban valaki lát majd fantáziát, akinek megvan a szükséges, egy-két milliárd eurós tőkéje.