A mai Renault modellekre jellemző arcot kap a Kangoo is
Már-már az első Twingo 15 éves gyártási idejét ostromolja a Kangoo második generációja, ami egyetlen komolyabb, de persze több apróbb köztes frissítéssel 2007 óta szerepel a kínálatban. Azóta sokat változott a Renault arculata, így aztán a most megmutatott, de a piacra csak jövő tavasszal érkező új széria egyenesen forradalminak hat a mai Renault modellekre jellemző külsővel és a Clio/Captur párosból ismerős műszerfallal. A Kangoo eddig is létezett elektromosként is, az új szériából is lesz olyan a benzines és a dízel mellett, de itt még nincs vége, a szokás szerint egyterűként és kishaszonjárműként is érkező (francia gyártású) Kangoo mellett jön a formailag hozzá nagyon hasonló, de egyszerűbb kivitelű, marokkói gyártású Express, ami haszonjárműként Európában is kínálatban lesz, ám személyautóként csak az öreg kontinensen túli fejlődő piacok kapják majd.
Kívülről alig különbözik a Kangoo-tól az Express, ám míg előbb full LED fényszórót kap, utóbbi LED menetfényes halogént
A Kangoo és az Express is kétféle hosszúsággal, haszonjárműként 3,3-3,9, a nyújtott verziónál 4,2-4,9 köbméteres raktérrel, az utasoldalon síkba fektethető üléssel és ráccsal elszeparálható sofőrtérrel érkezik. A Kangoo forradalmi újdonsága (a kishaszon szegmensben) az utasoldali B oszlop elhagyása, amivel 1,42 méteres oldalsó nyílás nyerhető, így a raktér oldalról is rendkívül egyszerűen pakolható.
A Ford B-MAX mintájára középső tetőoszlop nélküli hátsó tolóajtót kap a Kangoo
A sofőrt menet közben is elég sok extra, például holttérfigyelő, digitális visszapillantó és persze tolatókamera is segítheti, a Kangoo automata vészfékrendszert és vontatmánystabilizálós ESP-t is kap. A hajtásláncokról egyelőre nem árult el részleteket a Renault, de vélhetően az 1,0 és az 1,33 literes TCe benzinesek mellé az 1.5 Blue dCi turbódízel várható, s ahogyan már említettük, lesz elektromos verzió is.
Két modell, kétféle hossz, elektromos hajtással is érkezik
Hát ez még mindig tök ugyanúgy néz ki, mint a két generációval ezelőtti Dacia kisáruszállító (talán Dokkernek hívták), ami egyébként nem baj, de ha jól értelmezem nem akarnak a drágább Scenic-családnak házon belül konkurenciát állítani egy furgon-alapokra épült személyautóval. Csak hát Scenicet lassan már a kutya sem vesz (pedig nekem személy szerint mindig nagyon tetszett a mostani változat), lehet értelmesebb lenne azt elkaszálni és egy modernebb Kangooval kitölteni az űrt.