Megmenekült a Saab múzeum
Mégsem váltják aprópénzre a Saab örökségét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Összefogott a Saab AB, Trollhattan városa és a Wallenberg Alapítvány, így mégsem kerülnek magánemberekhez a történelmi jelentőségű autók.
Pontosan egy hete érkezett a bejelentés, hogy a svéd Saab felszámolását végző Delphi a csődeljárás keretében mintegy 120, a gyártó múzeumából származó autót írt össze értékesítésre.
A Saab múltját, hagyományait, egykori elképzeléseit és törekvéseit összefoglaló autópark értékesítése, a cég történetének, emlékeinek szétforgácsolásával a legendás márka és nyomainak süllyesztőben való gyors eltűnését jelentette volna.
A Delphi által összeállított listán olyan modellek szerepeltek, mint a cég első modellje, az UrSaab prototípus, széria és verseny 92-esek az ötvenes évekből, tökéletes állapotú 93F 1960-ból, alig 5300 km-rel, 95-ös kombik, melyek között a gyárat soha el nem hagyó, 25 km-es futásteljesítményű példány is feltűnt.
Az újabb kocsik között szerepelnek a Baja 1000-et vagy épp a Monte Carlo ralit megjáró versenygépek, és természetesen az utóbbi két-három évtized klasszikusaiból, 99-esekből, 900-as és 9000-es modellekből is találhatók itt széria és különleges kivitelű példányok, vagy a cég utolsó éveiből származó ilyen-olyan különleges hajtásláncú, illetve Aero és X tanulmányautók.
Kijelenthetjük tehát, hogy az autóiparnak és a rajongóknak különösen nagy érvágást jelentett volna, ha pusztán anyagi okokból engedik szétszéledni ezt a príma válogatást. Szerencsére az utolsó pillanatban összefogott a Saab AB, Trollhattan város vezetése és a Wallenberg Alapítvány, s hárman összedobták a Delphi által a 120 autó ellenértékeként meghatározott 4,05 millió dollárt, azaz mai árfolyamon számítva körülbelül 950 millió forintot. Kótyavetyélésnek tűnt volna ennyiért kinyírni a múzeumot, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy időnként milyen összegeket tesznek le gyűjtők egyes veterán autókért.
der milan
eladják a gyűjtőknek. kiállítják nem megy sehova. vagy olyan szerződést írnak hogy nem kötelesek semmit se biztosítani a vevőnek ennyi. mindent lehet csak gondolkodni kéne nem pedig törni zúzni
der milan
már miért zúzták volna be őket? sokat érnek inkább adták volna el
Pedig ez menthette volna meg a Saab-ot! 200 km-es hatótávval piacvezető modell lenne és az egész gyár teljes üzemben ezt gyárthatná. Nyilván nem tudták megfizethető áron előállítani, hogy forgalomba lehessen hozni. Valódi érték veszik így kárba.
Hol van a 70 db 200km-es hatótávolságú elektromos Saab 93-as kombi???
Üdv mindenkinek! Hihetetlenül örülök, hogy legalább ezek a kiválló autók megmaradnak az örökkévalóságnak. 5 évet dolgoztam a pécsi Saab kereskedésben értékesíttőként, maradandó élményekkel, sok-sok pozitívummal. Ezúton üdvözlöm a Polár Mobil Kft. összes dolgozóját!
Vörös Zoltán Saabsalesman