Az Opel új dizájnvilágát elsőként az új Mokka hozza. Vizort hordó orra előtt pedig a Schiller Autó Család hamarosan átadásra kerülő új szalon-komplexuma; most még a régiben fotóztunk, ami több mint negyed évszázada nyílt a Váci úton
Egy exkluzív bemutató keretében már
tavaly ősszel láthattuk az új Mokkát, ami most a hazai piacra is befutott. Az Opel így már nálunk is egy újabb modellt küld a ma a legjelentősebb eladásokat hozó, a piac 27%-át vivő B-SUV, azaz kisautó alapú szabadidő-autó szegmensbe. Érdekesség, hogy az Opelnél eleve ennyit hoz jelenleg a Crossland, s ehhez jön most még a Mokka, aminek természetesen semmi köze sincs a korábbi, még GM-érában született Mokka X-hez. Miként arról már korábban is beszámoltunk,
ez az első teljesen a PSA, illetve ma már Stellantis fennhatóság alatt született Opel.
A Mokkával az Opel csapata megragadta a lehetőséget, hogy bebizonyítsa, a márka identitása a francia kötődéssel sem sérült, a korábbi modellekből átülve itt is Opelben érezzük magunkat.
Minden új Mokka alufelnin érkezik, a GS Line csak színezésével tér el a többi változattól, de így is kellően mokány kiállású
Mindezt nem csupán a sajtóanyag és a gyári képek alapján mondom, az októberi találkozás óta
a Mokka-e-t Magyarországon elsőként tesztelhettük, most pedig a
Schiller Autó Család régi, Váci úti Opel szalonjába ugrottam be gyorsan az online sajtótájékoztató után, hogy megszemléljem a szalonba múlt héten befutott első bemutatópéldányt. A képekre pillantva talán mindenki egyetért azzal, hogy
az Opel új, elsőként a Mokka által alkalmazott formanyelve olyan ütős, mint mondjuk a (csepp) Kadett E volt 1984-ben.
A dizájnerek kívül-belül bátrak voltak, látványos éleket kapunk a körbeműanyagozás mellé kívülre, de ott van persze az első (LED) lámpákat és a köztük lévő plexit körbefoglaló, az összes jövőbeli Opelre felkerülő, nem mellesleg a Manta előtt tisztelgő Vizor, az utastérben pedig a teljesen digitális - Pure Panel - műszerblokk. És persze az opelesen profi ülések. Már az alap Mokka sofőrülése is 6 állítási módot kínál, a csúcsverzióé masszázst is ad.
A GS Line belterét piros betétek teszik izgalmasabbá, a digitális műszerblokk alapáron jár, mindegyik Mokka sajátja
Bár a színezés a GS Line üléseit is vonzóbbá teszi, már az alapverzió is hasonlóan formázottakat kap
A kisautók körében tágas és hajtásmódtól független a helykínálat. A PSA CMP platformja jó alapokat adott, ez ugye alapból képes a belső égésű motorok mellett elektromos hajtáslánc fogadására is, így a Mokka már alapból bemutatkozhatott elektromos verziójával is. Ugyanakkor a konszern óvatos, továbbra is kínál benzines és dízel erőforrásokat is. Tegyük hozzá, utóbbiak is a PSA-tól vannak: az 1,2-es, többszörös Év Motorja díjas, háromhengeres és turbós benzines 100 és 130 lóerős változatban, utóbbival 8 fokozatú automata váltóval is elérhető, de a négyhengeres, 1,5 literes, 110 lóerős turbódízel is a kínálat része.
Látványos az automata váltósban az elektronikus előválasztó, a rögzítőfék minden verzióban elektromos
A fogyasztási és emissziós értékek elképesztően barátságosak, NEDC ciklus szerint 3,8-4,8 l/100 a kombinált érték, a kilométerenkénti CO
2 emisszió 100-111 gramm, ami viszont az újdonság, az a már publikus árlista. Az új Mokka 6 199 000 forintról startol, ami nyilván nem kevés pénz, de ennyiért már korrekt teljesítményű és nyomatékú turbómotort, 6 fokozatú váltót, elöl-hátul LED lámpákat, légkondit, elektromos rögzítőféket, bőrhuzatos multikormányt, teljesen digitális műszerblokkot és 16 colos alufelniket is kapunk. Nincs már fapados változat, a Mokka mindenképp jól felszerelt, az említetteken túl gyalogosfelismerős vészfékrendszert, aktív sávtartót és tempomatot is adó, de az sem mellékes, hogy már az Edition alapverzió ülései is valóban jól formázottak.
Alapáron csak 7 colos a sofőr előtti, mindenképp színes és változtatható képű kijelző, de az Ultimate csúcsverzió már 10 colosat ad
A következő lépcső már az Elegance - 545 000 forintos felárral, amiért viszont komoly csomagot kapunk, például 17 colos alufelniket, automata légkondit, 180 fokos tolatókamerát, első parkolóradarokat, Apple CarPlay és Android Auto csatlakozási lehetőséget, esőszenzort és LED ködfényszórókat is. Innen két irányba léphetünk tovább, a GS Line és az Ultimate verzió felé. Előbbi az olcsóbb (350 000 forintos felárral) és a látványosabb. Csupán színekkel dobták fel, például piros oldalvonallal, fekete tetővel és az utastérben is sok-sok piros színnel a megosztó zongoralakk mellé. A GS Line alukerekei is feketék, pedáljai fémtaposósak, hátsó ablakai természetesen sötétítettek. Ilyen volt a Schiller Opel szalonjában fotózott példány is, valóban látványos.
A vágott aljú kormánykerék rádióvezérlői és bőrhuzata alapárasak, opcióként (a csúcs Ultimate esetén persze már alapból) fűtést is ad
Ha a fullextrás Mokka a vágyunk (kevéssé meglepő módon ilyen volt a
gyári Mokka e tesztautó is), akkor az Ultimate lesz a választásunk. Ez viszont már egy 1,5 milliós lépcső az Elegance-on felül is. Itt már 18 colosak az alufelnik, jár a többihez is elérhető adaptív LED Mátrix fényszóró, az alapáron 7-7 colos kijelzők helyett pedig 12 és 10 colosak kerülnek a műszerfalra, megvan a gyári navigáció és az Opel Connect rendszer, vagyis az online kapcsolat is. Utóbbi az összes elektromoshoz is jár, hogy a töltés folyamatosan felügyelhető lehessen és akár az elektromos légkondit is indíthassuk. Az Ultimate verzió kapcsán fontos még megemlíteni, hogy tényleg mindent ad, sok más mellett ülés- és kormánykerékfűtést, holttérfigyelőt, Alcantara kárpitot és kulcs nélküli nyitást-indítást is.
Alaphelyzetben is nagy, 350 literes a csomagtér, az elektromosé valamivel kisebb, 310 literes
Ami pedig az elektromosat illeti, az is teljes értékű Mokka. Bruttó 50 kWh-s akkumulátora 324 kilométeres WLTP hatótávot ad (óvatos vezetéssel ez valóban hozható lehet), miközben a 100 kW (136 LE) teljesítményű, 260 Nm nyomatékú Mokka e a többinél jelentősebb saját tömege ellenére is a kínálat legjobb (100 km/órára kereken 9 másodperces) gyorsulási értékét hozza. Igaz, alapára a legjelentősebb, az előzetes infók szerint 11,99 millióról fog indulni. Alapáras 7,4 kW-os AC tölthetősége mellé némi felárért 11 kW-os is elérhető, a fél óra alatti 80%-os akkutöltést adó 100 kW-os villámtölthetőség pedig alapáron jár hozzá.
Minden új Mokka LED, a csúcsverzió adaptív LED Mátrix fényszórós, a hatásos világítás is klasszikus Opel érték, ami szerencsére megmaradt. A Mokka nagyon biztató újdonság a márka rajongói számára, hasonlóan nagy dobásnak tűnik, mint például az első Insignia volt
A műszaki tartalom sem rossz, de az új Mokkát alighanem a dizájn fogja eladni. Aki személyesen kíváncsi rá, a Schiller Autó Család Váci úti Opel szalonjában már meg tudja tekinteni, ha pedig alább hagy a járvány, tesztvezetésre is lehetőség lesz. Nekünk arra sem kell várnunk, jövő héten a már próbált elektromos után kipróbálhatunk egy benzinest is, megnézzük mit tud a Mokka kisebb teljesítménnyel, szerényebb tömeggel, de leginkább alacsonyabb árral. Igaz, ha már az erősebbik benzinest és automata váltóval vesszük, már az sem lesz olcsó. A kiállított GS Line a csúcs benzinessel és automata váltóval már eleve 8 890 000 forintba kerül, extráival pedig 9 810 000 forint lenne listaáron. Még jó, hogy kedvezmény az Opelnél hagyományosan van, ezt az autót például - miután letöltötte bemutatóidejét - csaknem 1,5 milliós kedvezménnyel fogják értékesíteni, közel fél év múlva. Még az is lehet, hogy érdemes rá lecsapni, ugyanis a szállítási határidők a Covid miatt erősen növekedhetnek, így aztán megeshet, hogy hiába divatos és szemeket vonzó az új Mokka, nehéz lesz hozzájutni az idei évben. Mi azért drukkolunk, hogy jusson belőle elég az útjainkra, ugyanis egy olyan modellről van szó, ami határozottan jót tesz az utcaképnek.
Köszönjük a Schiller Autó Családnak az új Mokka fotózási lehetőségét!
Szép!
Formája nagyon hasonlít a Mazda Mx30-ra.
Francia autóm ebben az életemben már kipipáltam, ezért ilyen autóm biztos nem lesz.
De tetszik.