Pár hónap múlva minden szögből látható lesz az eddigi legnagyobb Polestar
Meredeken felfelé ívelő pályát vizionál magának a Volvo sportrészlegéből lett, azóta önállóvá vált Polestar. 2021-ben 29.000 autót értékesített a svéd gyökerű, de kínai tulajdonú márka, és mindössze 3 éven belül, 2025-re ezt a tervek szerint megtízszerezik. Az évi 290.000-es eladási teljesítményhez persze nem árt legalább még egy modell, hiszen a Polestar 1 egy kisszériás, hibrid sportautó volt, ami már eleve kifutott, a már általunk is tesztelt
Polestar 2 pedig önmagában nem lenne képes hozni ezeket a számokat. Nagy segítség lesz ebben a szintén teljesen elektromos Polestar 3 tehát, a cég első SUV-ja, de 2023-ban és 2024-ben is be fognak mutatni egy-egy teljesen új modellt a biztonság kedvéért.
A Polestar 3-at maga a gyártó is egyértelműen SUV-nak nevezi, ráadásul az elsőnek, ami fontos támpontot ad arra vonatkozóan, hogy végre bekategorizálhatjuk a 2-est. Megemelt hasmagasságával az is elég crossoveres, de lépcsős hátával szedánnak is hívhatnánk, és egyébként a kompaktoktól sem áll távol hosszát tekintve (a VW Golf kombi például hosszabb nála). A Wikipédia liftbackként hivatkozik a furcsaságra, de legalább most már annyival előrébb vagyunk, hogy biztosan nem SUV. A 3-as viszont egyértelműen az lesz, bár az optikai trükkök miatt ez is hasonlíthat egy megemelt kombira/egyterűre, vagy a kupé-SUV-okat is észre lehet benne venni. Természetesen az aerodinamika miatt vették lejtősre a tetővonalat, a légellenállás az egyik legfontosabb tényező a hatótáv tekintetében, amiből a 3-asnak az ígéretek szerint akár 600 km is rendelkezésre áll majd, ez pedig kellően sok a hatótávpara kiküszöböléséhez.
Fura szerzet a 2, liftbacknek (emelthátú?) hívják, de mindentől függetlenül meglepően jó autó - lásd a tesztjét itt
Egy hatalmas tetőszpojler is borzolja a kedélyeket, nem véletlenül, a Polestar szerint ugyanis a 3-as igazi teljesítménybajnok lesz. A lóerők számát még nem árulták el, de a 2-es is tud 400 lóerőt, így az újdonságnál nem kizárt az 500-600 lóerő sem. A márkától megszokott minimalista és egyedi dizájnt egy-két apró légbeömlővel, szellőzőnyílással tarkítják, érdekesnek tűnik elöl a légáteresztő rés. A későbbiekben 3-as szintű önvezetésre is képes lesz a 3-as a Luminar szenzorainak és az NVIDIA feldolgozóegységeinek köszönhetően. Jövő év elején kezdik a gyártást az USA-ban és Kínában, addigra pedig a tőzsdére is kilép a cég a Gores Guggenheim nevezetű vállalattal közös üzleti együttműködés keretében.