Alig maradt alul a 77 km/órás álomhatárhoz képest az ID.3 a jávorszarvasteszten, ám ehhez az erősebb rekuperáció is kellett.
Szokásosan a szlalomozással kezdték az ID.3 vallatását, az elektromos ferdehátú pedig könnyedén kerülgette a bójákat. Erre a stopper sem cáfolt rá, hiszen többek között a Ford Fiestát és a Honda Civic új generációját is maga mögé utasította. A jávorszarvasteszten sem szenvedett, már az első próbálkozásnál is csupán egyetlen bóját csípett meg 77 km/órával, ám hiába próbálkoztak a tesztelők, az autó normál üzemmódjával sehogy sem sikerült végigküldeni a pályán az ID.3-at bójatalálat nélkül. Az erősebb rekuperációra kapcsolva, tehát az irányváltó "B" állásában azonban gond nélkül sikerült végigkormányozni az autót, ám ezzel két probléma is akadt. Egyrészt az autó feneke így jóval mozgékonyabbá vált, amit tudatosan korrigálni kellett, illetve mivel az autó már a gázelvételkor elkezdett fékezni, ezért 77 km/órával érkezve az első bójapárnál már csak 75 km/órával érkezett meg az autó. Ennek ellenére - a körülményekhez mérten - a spanyolok is úgy ítélték meg, hogy az ID.3 sikeresen vette az akadályt a km77.com tesztjében, ám érdemes tudni, hogy mennyit változtat az autó kezelhetőségén a rekuperáció.