Meglepő statisztika: ennyi baleset történt az e-rolleresekkel!
Nem ismeri a KRESZ, mégis egyre több van belőle. Tényleg veszélyesek az e-rollerek?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszerű sztereotípia, vagy maga a valóság, hogy az e-rollerek veszélyesek? A rendőrség sincs könnyű helyzetben, ugyanis saját meghatározást kellett alkotniuk a kétkerekűekre. A szabályozatlanság viszont tényleg több balesetet eredményez? Íme a válasz!
Madridban és Párizsban már nem is lehet bérelhető rollerekkel találkozni, mivel betiltották őket
Az, hogy a balesetben részt vevő roller miképpen kerül be a statisztikába, főként a konkrét modelltől függ
- Motoros roller: legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányzott, a rajta utazó egy személyt (vezető) kizárólag állva szállításra tervezett, motoros meghajtású jármű, amelynek sebessége gázkarral vagy egyéb vezérlő eszközzel szabályozható
- Kis teljesítményű motoros roller: olyan motoros roller, amelynek tömege legfeljebb 35 kg, meghajtó motorjának névleges teljesítménye legfeljebb 1000 W, és sík úton, önerőből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes
- Nagy teljesítményű motoros roller: olyan motoros roller, amely nem felel meg a kis teljesítményű motoros roller fogalmának.
A készülő KRESZ-ben is több csoportra bonthatják őket
A kisebb villanyos rollerekre a kerékpáros szabályok vonatkoznának
117 személyi sérüléssel járó balesetben 87 alkalommal a roller vezetője hibázott - ez 74 százalékos arány.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a rendőrség nem hozta nyilvánosságra, a vétkes rolleresek közül mennyi rendelkezett jogosítvánnyal, így nem tudni, van-e összefüggés a szabálytalan közlekedés és a vezetői engedély megléte között (Fotó: Police.hu)