Méretes bajor dízel a bóják közt: jávorszarvas-teszten járt a BMW X3 is (Fotó: Youtube.com/km77.com)
Nem kell sem elméleti, sem pedig gyakorlati fizikusnak lenni, hogy megértsük, miért hátrány egy autónak a magas építés és a jelentősebb tömeg a hirtelen irányváltoztatáskor. A korai SUV modellek szinte mind ékes példával szolgáltak: borulékonyak, nehezen irányíthatóak voltak. Ez ma már a múlté, a fejlődő futómű-technológia és a sok év mérnöki tapasztalat meghozta az eredményét, a magasabb modellek már gyakran megközelítik, néha pedig akár felül is múlják a hagyományos autókat ezekben a helyzetekben. Jól látszik ez a BMW X3 jávorszarvas-tesztjén is, a bajor SAV modell ugyanis 20,4 centis hasmagassága és 1930 kilogrammos saját tömege ellenére is 81 km/órás sebességgel tudta teljesíteni a tesztet.
Fontos viszont megjegyezni, hogy ez már erősen az autó határait feszegeti, még az M csomag ültetésével és nagyobb, 20 colos felnijein is, amellyel elöl 245 milliméter, hátul pedig 275 milliméter széles gumikat kap a modell. Jól látható az alábbi videón, ahogy már 77 km/óránál is jó eséllyel bóját talál, de az is egyértelmű, hogy kell vele küzdenie a tesztelőnek a leggyorsabb sikeres próbálkozás közben is.
Egy nagyon hasonló tesztautó járt nálunk néhány hónapja, amelynek tesztje során személyesen is ugyanez volt a tapasztalatunk. Az X3 futóműve annyira jól sikerült, hogy az összkerékhajtással és a dízelmotor nyomatékával összejátszva gond nélkül rejti el az autó tömegét, ami így tényleg csak az igazán hirtelen irányváltoztatások esetén fedi fel magát. A szlalomnál is erre jutottak a spanyolok, az autó könnyen kezelhető maradt nagyobb sebességnél is, ráadásul a 24,5 másodperces időeredmény is remek, ám ha kicsit könnyebb lenne az autó, akkor ezen is gond nélkül lehetne javítani.