Meglepetés: ötcsillagosra törték a kínai autót

Öt csillagot kapott az európai törésteszten a Qoros 3 Sedan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A németek által fejlesztett kínai autó áttörte a forgalmazásával kapcsolatos ellenérzések legmakacsabb gátját: kitűnően vizsgázott a szigorú európai törésteszten. Ráadásul eredménye a legjobbak közé sorolható.


Két új modell törésteszt-eredményeit publikálta ma az Euro NCAP, a Qoros 3 kínai autóval egy időben látott napvilágot a koreai Kia Carens egyaránt ötcsillagos eredménye is.
A Qoros első szériaautója, a 3-as szedán az első kínai kocsi, amely öt csillagot ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Ha nálunk is forgalmazzák majd, 3-4 milliós áron lehet hozzájutni a korábban a Minik arculatáért felelős Gert Hildebrand által tervezett jó kiállású autóhoz.
Felnőtt utasvédelemben 95 százalékos eredményt ért el a Qoros 3 (csak emlékeztetőül a Mazda 6 92, a Lexus IS 300h 91 százalékot, a Toyota Corolla 94 százalékot kapott az egyel korábbi teszten), a gyermek utasok védelme 87 százalékos, a gyalogosvédelem 77 százalékos, a biztonsági felszerelésekre 81 százalékot, összesítésben pedig 88 százalékot kapott a kínai kocsi. Az Euro NCAP kiemelte, hogy az akadállyal (pl. egy másik kocsival) történő oldalütközésnél kifejezetten jól véd az autó, de az oszlopnak csapódáskor is alacsony a sérülések kockázata.
Hirdetés

Még a biztonsági segédek terén sem áll rosszul a Qoros 3 Sedan: alapfelszereltség az ABS, az ESP, az elektronikus fékerőelosztó, a sebességhatároló és a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés is.
Szintén kiváló eredményt ért el az egyterű Kia, amely a Qoros 3-hoz hasonlóan jól felszerelt biztonsági szempontból (81 százalékra értékelte ezt az Euro NCAP). A koreai a frontális, a két oldalsó és a hátsó ütközésben 94 százalékos védelmet ad felnőtt utasoknak, esetében 76 százalékos a gyerekek védelme, míg 64 százalékos a gyalogosvédelmi jellemző.
Az Euro NCAP maximális pontszámmal díjazta a Carens oldalütközés elleni védelmét, az autó által a 18 hónapos gyermekeknek nyújtott védelmet, az első ülések ostorcsapásos nyaksérülések elleni védőképességét, és a gyalogosok lábának védelmét is. A vizsgálatnál külön értékelték, hogy az új Carens valamennyi biztonsági öv becsatolására figyelmeztet, valamint hogy van sebességhatárolója, és az összes beszerelhető gyerekülés egyszerűen és megfelelően rögzíthető az utasterében.
A hétülésesként is rendelhető Kia Carens valamennyi Európában forgalmazott változatában alapfelszerelés a hat légzsák (két első, két első oldal- és két függönylégzsák), az övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés az összes ülésen, a menetstabilizáló rendszer, az emelkedőn elinduláskor hasznos visszagurulás-gátló, azaz a féknyomás-tartó elektronika (HAC), és a hirtelen fékezésekkor a mögöttes forgalmat a féklámpák villogtatásával figyelmeztető rendszer is (ESS).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 22:29
    Permalink

    nagyon örölünk ennek 🙂
    a kurosz egy fasza auto lett dolgozott rajta fel nemetorszag jurgen-tol hanson-at derrick-ig mindenki!
    meg is lesz az ara! 4misi a kinai fisi-fosi kuroszert!!!
    ennyi zseebol kell a hohernak a kurosz! a dacia ara minusz 10-20% eseten? talan? kurok!
    de 4M-ert marad a polcon :):):)

  • 2017.10.29. at 22:29
    Permalink

    Úgy látszik rájöttek a kínaiak, hogy origamiként összecsukló autóval nem nagyon rúghatnak labdába Európában. Meg is lett az eredménye. Biztos vagyok benne, hogy mint korábban a japánok, majd később a koreaiak, ők is 10-15 éven belül felzárkóznak globális szinten.

Vélemény, hozzászólás?