Meglepetés! Nem csak nőknek szól – Mazda2
Mazda2 1.3 CE Plus, 2008 használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csajos, nagyon is, ez a legelső, amit mindenki levág a Mazda2-ről. A továbbiakat már csak az fogja, aki a kínoskék fényezésen túlteszi magát. Ez az autó férfiként is élvezhető.
Valódi városi kisautó a Mazda2 második generációja, a 2007 óta elérhető apróság még mai szemmel is csinos
A Mazda2 második generációját joggal nevezhetnénk harmadiknak is, hiszen Japánban ez még ma is Demio néven fut, Demiót pedig Európában is kínáltak a Mazda2 előtt. Az első generációs 2-es ráadásul arra nagyban hasonlított, és akkor még nem is volt fura, hogy egyterűként született meg egy valójában kisméretű ötajtós, akkor ez volt a divat. Szerencsére ez a 2010-es évekhez közeledve annyira ellaposodott, hogy a Mazda is beáldozta a 2-est ahhoz, hogy egy az elődnél sokkal kisebb, ám könnyebben behatárolható, valódi kisautó születhessen. A 2007-ben megjelent új, apró ötajtós csinos, csajos vonalakkal lobbantotta lángra a tehetősebb, új autót vásárló hölgyek szívét. A döntésre már a család férfi tagja vette rá őket, hiszen egy japán sosem romlik el, mindig megbízható lesz, és különben is milyen szép! Azt pedig csak évek múltán vallották be, hogy valójában piszkosul jó vezetni és az első kormánymozdulatra belezúgtak.
A lehető legkevesebb egyenes vonallal dolgoztak, de a legtöbb ívvel. A gömb forma fontosabb volt, mint a komolyság, ma már sokkal határozottabb megjelenésű a 2-es
Semmi komolyabb törés, a gömbölyű orrát is csak egy egészen szűk kis ráccsal lukasztották át
A Mazdánál is tudták azt a receptet, amivel a franciák elcsábítottak rengeteg vevőt, ez pedig a szerethető megjelenés. Az elhúzott macskaszemek, a hullámzó övvonal, a kalandozó ívek az autó oldalán mind csábító azoknak, akiket teljesen hidegen hagy, hogy mi van alatta. Ez a 2008-as Mazda2 is ilyen, ráadásul még világoskék is, ami miatt férfiként a kelleténél nagyobb erő kell a befogadásához. Volt egy fantasztikus zöld árnyalat ebben az időben a 2-es palettáján, de érthető, hogy a próbált példány miért épp ilyen, természetesen hölgy volt az első tulajdonos, és azóta is a családban van, csak a család fiatalabb hölgy tagja hajtja, tehát tulajdonképpen egytulajos, vezetett szervizkönyves, követhető előéletű kis ékszer. Mert az, muszáj bevallanom, hogy csinos, nem bánnám, ha lenne a családban egy, amit néha, vagy mindennap meghajthatok.
Volt ennél férfi szemmel ehetőbb szín is, de érthető, hogy az első hölgy tulajnak ez jobban bejött. Az antenna még nagyautón is viccesen hosszú lenne, itt még feltűnőbb
75 paci nyerít a motortérből, akik határozottan lódítják, majd lomhán, khm... kimérten gyorsítják az apró karosszériát. Az 1,5-össel jobb játék lehet, kipörgetve az 1,3-as is tud virgonc lenni
Egész bőséges motorkínálata volt a 2-esnek, az 1,3-as benzinestől az 1,5-ös sportoson át az 1,4-es dízelig, a próbált példányban pedig a kínálat legalján fekvő 1,3-as, 75 lovas négyhengeres dolgozott. Essünk túl rajta, nem egy erőgép, bár beforog 7000-es percenkénti főtengely fordulatba is a motor, sokat ne várjunk tőle. 1,3-ashoz képest viszont teljesen vállalhatóan mozgatja az apró karosszériát. Fura az alapjáraton való remegés, amit minden egyes alkatrészen, így az ülésen is tisztán érezni, de ez eltűnik, ahogy elindulunk. A gázreakció kiváló, azonnal ugrik és elhiteti, hogy nagyon meg fog indulni, de a kezdeti apró meglódítás után csak lágy gyorsítás következik. A váltó kimondottan feszes, bár az 1-es, 2-es már kicsit karcosan kapcsolható, továbbra is rendkívül jó a váltási érzet. A kuplungot kóstolgatni kell, mert elsőre feltűnően hosszú úton fog, de nem csúszik, mivel csak 66 ezer kilométert futott, ez vélhetően még sokáig így marad.
Feltűnően nagy a kormány, a könnyű szervóhoz simán lehetne kisebb. A műszerfal egyszerű, kevés a tekerni, nyomkodni való, de mindent kemény műanyagból öntöttek
Egész jó a helykínálat, a hátul ülőknek is jut mindenkinek fejtámla, elöl kicsit távol vannak az ajtókárpit könyöklői, ami nem is nagy baj, mivel kemény műanyag
Még nem vezettem 2-es Mazdát, így boldogan csaptam le rá, mikor kollégánk beállított, természetesen párja autójával. Kár lett volna kihagyni, mivel egyrészt csodás látni, hogy a Mazda mekkora energiát fektetett az új generációba a felhasznált anyagok tekintetében, másrészt, hogy a 2000-es évek elején lehetett olyan kisautót venni, amit jó vezetni. A műanyag volán fogása persze borzasztó, a kormányzás viszont rendkívül élénk. Van benne egy kis nyúlásos érzet, de minden mozdulatra azonnal reagál és lendületes kanyarvételnél még a karosszéria sem dől feltűnően. A próbált autó futóművében elöl éreztem valami kis bizonytalanságot rossz burkolatú úton, hiába a folyamatos szervizelés, a japán technika nehezen viseli a magyar útviszonyokat. Ez viszont tényleg csak halvány kotyogásban mutatkozott meg, az úttartása továbbra is remek. Kifordulásnál gyönyörűen visszatér egyenesbe a volán, ha elengedjük, a forgalomban való cikázás pedig mosolyt csal az arcunkra.
Ahová lehetett, oda terveztek tárolórekeszt, mondjuk a kesztyűtartó fura, zárt állapotban is nyitva van
Elöl elektromosak, hátul kurblisak az ablakok, az említett könyöklők ránézésre sem kényelmesek, az újabb modellt ilyen szempontból jóval kényelmesebbre tervezték
Egy dolog volt rettentő furcsa, ami tekintve a felhasznált anyagok minőségét, teljesen érthető. A karosszéria rendkívül hangos, nem zörög, vagy nyöszörög, masszív, de dobozszerűen dübög folyamatosan. Tekintve, hogy mindenhol rideg műanyagokat használtak, még az ajtókárpit könyöklőrészén is, ez nem is annyira furcsa eredmény. Pedig felszereltségét tekintve nem is alap, mivel elektromosak az első ablakok – a sofőré automata – és még ma is jéghideg levegőt fújó manuális klíma is volt a fedélzeten. Rádiónak ezen a szinten csak a bekötéshez szükséges előkészítést adta a Mazda. Na persze kaphattunk bele hagyományos rádiós fejegységet is, de volt ennél szebb, teljesen beépített kivitel is. Ennek viszont az az előnye, hogy a két DIN-es helyen a rádió alatt így pont marad egy okostelefonnyi kis polc. Ma már rettentő kevés az esélye annak, hogy látható helyre rakjuk a telefonunkat egy új autóban, így ez kimondottan tetszett.
Egymillió alatt egyelőre nincs eladó, egész jól tartja az értékét, nem is csoda, kötelező szervizeken kívül nem sokat kér az 1,3-as benzines
Kilenc év alatt ez egyáltalán nem sok, csak a jobb hátsó sárvédő sérülését lesz érdemes javítani, mélyen lehorzsolódott a festék
Különös a szélvédő, fotózás közben feltűnt, hogy furcsán hullámosan tükröződnek benne a távvezetékek és egészen meglepő, hogy ez a gyári üveg. Nem volt törve az autó és cserélve a szélvédő, ezek szerint ilyet sikerült gyártani akkor a Mazdának, és utólag az oldalüvegeken is feltűnt ugyanez a hullámzás. A karosszérián egy szem rozsda nincs, persze egy 9 éves autón ne is legyen, ám a Mazdáknál ez annyira nem egyértelmű. A Mazda2-re viszont 12 évnyi átrozsdásodás elleni garancia is járt, így még van három éve a makulátlan karosszériaelemeknek. Kisebb-nagyobb sérülések azért akadnak rajta, ez a korral jár, de csak a jobb hátsó sárvédőív horzsolását lesz érdemes javítani, ott indulhat rohadásnak először. Fenntartása egészen egyszerű, csak kötelező szervizekből kért eddig, na meg persze benzinből. A Mazda2 így lehet igazi szerelem bárki számára, hiszen csalódást sosem okoz, ellenben mindig jó ránézni, és kiszállás után is csak jó élmények maradnak.
Remek kisautó a Mazda2, csajos vonalai miatt a férfiaknak taszító lehet, de a gömbölyű formák alatt közvetlen, nagyon jól vezethető kis vakarcs bújik meg
Szívesen hallottam volna pl a fogyasztásról is.
„másrészt, hogy a 2000-es évek elején lehetett olyan kisautót venni, amit jó vezetni.” – Nekem a 2007-2012 inkább a 2000-es évek vége….
„Pedig felszereltségét tekintve nem is alap” – dehogynem, mazdáéknál ez az alap, ez nem VW 🙂 A CE felszereltség alatt nem lehetett kapni autót, a TE aztán kapott +10 lovat és egy jópár utastéri extrát. Szóval ez itt kérem a minimál.