Ilyen meglepetések máskor is érhetnének minket
A Lexus slágermodelljének, az RX SUV-nak a következő generációját már hónapokkal korábban leleplezték, sőt mi az Egyesült Államokban már vezethettünk is Kanadában előgyártott példányokat (
lásd itt), de az akkor közölt adatok egy része még csak becslés volt. Ugyan a hivatalos tesztekhez hasonló laboratóriumi körülmények között mérték fel a japánok az új RX 450h+ képességeit, inkább konzervatív becsléseket közöltek előzetesen a modellről, nehogy bárki csalódjon. Nos, a Lexus RX 450h+ mostanra megszerezte a típusbizonyítványt, és ebben minden érték kedvezőbb, mint azt előre remélni lehetett.
Az európai homologizációs eljárás során megállapították, 306 lóerő helyett 309 a 2,5 literes benzinmotor és a két villanymotor kombinált teljesítménye. Ez persze nem túl nagy változás, de gyorsulás terén sokkal inkább alábecsülte a Lexus a népszerű SUV teljesítményét: a korábban ígért 7 másodperces 0-100 km/h-s sprint helyett 6,5 másodperc is elég a modellnek. Károsanyag-kibocsátásban is kedvezőbb értékeket produkált a hivatalos európai teszteken az RX 450h+: 26 helyett 24 g/km a széndioxid-kibocsátás, ami 8%-os javulás (legalábbis vegyes cikluson mérve). A kombinált üzemanyag-fogyasztás is alacsonyabb, mint amire számítani lehetett: 100 km-en 1,2 liter helyett mindössze 1,1 liter benzint fogyaszt a belsőégésű motor (teljesen feltöltött akkuval indulva, az első 100 kilométeren). További örömhír az RX leendő tulajdonosainak, hogy a tisztán elektromos üzemmódban megtehető táv is több, mint a gyártó korábbi becslése: 65 km helyett 69-re elég a 18,1 kWh-s akkumulátor. Adott esetben ez akár 2 km-rel távolabbi helyszínről is lehetővé teszi az emissziómentes napi ingázást.
Egészen tekintélyes, 69 km-es az emissziómentes hatótáv
Az persze nem garantálható, hogy a fenti értékek minden esetben el is érhetők a valóságban. De a korábbi értékek is laboratóriumi becslések voltak, amik szintén nem feltétlenül egyeztek meg a valós értékekkel - a hivatalos homologizációval viszont feltételezhető, hogy a napi használatban is kedvezőbb eredményeket produkál az RX 450h+, mint a korábbi ígéretek sejtették. Fontos azt is megjegyezni, hogy az adatok a használati módtól is nagyban függenek, ebben viszont valamilyen szintű garanciát nyújt, hogy indításkor az RX automatikusan elektromos (EV) üzemmódba kapcsol, ekkor még padlógáznál sem röffen be a benzinmotor. Ha benzinnel is haladnánk, például az akkutöltés későbbre tartogatásához, akkor jöhet a gombnyomással választható EV/HEV mód, így kevesebb eséllyel fordul elő, hogy a konnektoros hibridet használó sofőr figyelmetlenségből nem használja ki a meghajtás környezetkímélő tulajdonságait.