Megkezdődött a főszezon a kabriópiacon
Négy márka adja az eladó kabriók felét az idei évben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nyári időszak beköszöntével lassan ismét csúcsra ér a kabrió autók piaca. Akár már néhány százezer forintért lehet kapni nyitható tetejű autót.
Idén várhatóan minden eddiginél több nyitott utasterű autót hirdetnek meg júniusban: az eddigi kínálati adatokból úgy tűnik, hogy az érdeklődők a tavalyi 3560 helyett már összesen mintegy 3800 példányból válogathatnak majd az első nyári hónapban. A kínálatban szereplő autók több mint felét négy márka, a BMW, a Mercedes, a Volkswagen és a Peugeot biztosítja. Mind lóerőben, mind árban a csúcsot jelenleg egy Ferrari tartja 77 millió forinttal, de működőképes példányokhoz már 100-150 ezer forintért is hozzá lehet jutni.
A kabriók kínálata és kereslete minden évben nyáron ugrik meg, így van ez idén is
„Míg a szezonon kívül 2500, a nyári időszakban havonta 3000-3500 használt kabriót hirdetnek meg. Az eddigi hónapok adatai rendre a tavalyi felett járnak, így a csúcsot jelentő június hónapban várhatóan minden eddiginél több, 3800 körüli számú kabrióból válogathatnak az érdeklődők” – ismerteti Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – „A nyitott utasterű személyautók egyfajta luxusérzést kínálnak, amit az a tény is erősít, hogy bár a kínálatuk átlagéletkora mintegy 12 év (nagyjából azonos a teljes személyautó-kínálatéval), ugyanakkor az átlagáruk eléri a 4,3 millió forintot. Ez a többszörösét jelenti az összes meghirdetett személyautó alig másfél millió forintos átlagárának.”
A kabriókínálat felét négy márka, a BMW, a Mercedes, a Peugeot és a Volkswagen adja. A franciák elsősorban keménytetős CC modelljeikkel vannak jelen a piacon
A használt kabriók kínálatában a német gyártmányú autók az uralkodóak. Csaknem minden ötödik eladásra kínált kabrió BMW, majd a Mercedes (12%) és a Volkswagen következik (10%) a sorban (ez utóbbi márka tavaly még a második helyen állt). A Peugeot-val (10%) kiegészülő négyes együttesen a teljes kínálat 51 százalékát fedi le.
Fontos a klíma
Bármennyire feleslegesnek tűnik, ha kényelmes kabriót szeretnénk vásárolni, ugyanolyan fontos felszereltségnek számít a klíma, mint a zárt kocsiszekrényű autók esetében. Nem csupán esős időben, de napközben, tűző napon sem ajánlatos ugyanis nyitott tetővel közlekedni. A jelenlegi kínálat viszonylag jó összetételt mutat ebből a szempontból: a kabriók 72 százalékát árulják meglévő légkondicionáló rendszerrel.
Mind méretével, mind százalékos arányával Németországban a legnagyobb a kabriópiac
A kabriókat nem csupán Magyarországon, hanem Európa-szerte második vagy harmadik autóként, szezonálisan üzemeltetik. Ezért nem feltétlenül meglepő, hogy a kabriók elsősorban nem a melegebb éghajlatú országokban a legelterjedtebbek: azokat legnagyobb arányban a gazdaságilag legerősebb államok polgárai (Németország, Svájc, Nagy-Britannia, Belgium) használják:
A jelenlegi „leg”-ek
Az aktuális kínálatban a legtöbbet – regisztrációs adóval együtt – 77 millió forintot egy 670 lóerős Ferrari 458 Italia Spider autóért kérnek. A kabriók 5 százaléka tartozik a veterán kategóriába, közülük két Fiat Topolino már a második világháború idején is üzemben állt (1937-es, illetve 1941-es évjárat). Érvényes magyar forgalmival már 150 ezer forint alatt megkapható egy 1991-es Fiat Panda, ami igazából csak vászontetős, a kabriók világába a belépőt cikkünk írásakor egy 1992-es Ford Escort képviseli 280 000 forintos hirdetési árral.