Az első darab már el is készült az EX90-ből
Az USA Kínával való kereskedelmi háborúját még Donald Trump kezdte el, aztán a demokraták akkori kritikája ellenére Joe Biden nem hogy nem fordította vissza a protekcionizmust, de még magasabb fokozatba is kapcsolt. Így történhetett, hogy a Kínából érkező autók egyre nagyobb vámokkal szembesülnek, amivel az amerikai ipart szeretnék védeni. Az intézkedések nem titkolt célja az, hogy az Amerikában eladott autók lehetőleg ott is készüljenek, így erősítve a hazai gazdaságot. A kínai Geely tulajdonában lévő Volvót ez egyáltalán nem zavarja: örömmel gyártják helyben legújabb villanyautójukat.
Charlestonban a gyár több részét, például a fényező üzemet is felújították
A Dél-Karolinában lévő Charleston ad otthont a Volvo egyik legnagyobb gyárának, ahol eddig az S60 szedán készült. Most azonban beindult az EX90 elektromos SUV gyártása is ebben az üzemben. Charlestonban évente akár 150.000 darab Volvo is legördülhet a gyártósorokról, ami jelentős tétel, hiszen tavaly bő 700.000 darab járművet készített az eredetileg svéd vállalat. Az amerikai gyáron kívül van még üzemük Göteborgban (Svédország), Gentben (Belgium), valamint három további gyáruk Kínában. Az Egyesült Államok régóta fontos piaca a Volvónak, már 70 éve jelen vannak az országban, jelenleg 281 márkakereskedés található ott.
Hiába kínai a tulajdonos, ha az USA-ban készül az autó, nincs rá büntetővám
Az EX90 a Volvo legújabb villanyautója, ami ugyan 600 kilométeres hatótávjával erős szereplőnek ígérkezik a villany-SUV-ok között, az igazi nagy dobása mégsem ez. Az EX90 a gyártó első modellje, ami a vadonatúj számítástechnikai rendszerükkel van felszerelve. Ez olyan szoftveres megoldásokat tesz lehetővé, ami által az EX90 lesz a Volvo eddigi legbiztonságosabb autója. A beépített hardver ráadásul további funkciókat tesz majd lehetővé a jövőben, amikor a mesterséges intelligencia a begyűjtött adatok alapján még fejlettebb vezetéssegítő rendszereket hoz létre. Az első EX90 már el is készült, farmerkék színt kapott a külseje, a szerencsés vásárlója pedig az idei második félévben jut majd hozzá.
A Geely irányítása alatt a Volvo már jóval Trump xarkavarása előtt megkezdte az amerikai gyár építését, és eddig is használta.