Sokkal komolyabb kiállású a GLA sportmezben, akár 421 ló is repítheti a kis Mercedest
A Mercedes
A- és
CLA-osztályhoz hasonlóan a platformtárs GLA is megkapta a csúcsok csúcsát, azaz a legerősebb AMG kivitelt. A megvadított külsejű GLA orrán is megtalálható a manapság az AMG modellek védjegyévé váló hűtőrács, alatta pedig hangsúlyos lökhárító adja a világ tudtára, hogy nem egy alapmodellről van szó. Felnikből alapáron 19 colos jár, de némi felár ellenében 21 colosra növelhetők, amik mögött elöl 35 centi átmérőjű féktárcsák lapulnak négy dugattyúval, hátul pedig egydugattyús nyergek koptatják a betétet és 33 centis átmérőjű tárcsát. Hátulnézetből is akad látnivaló, itt a négy kipufogóvégben, diffúzorban és a tetőspoilerben gyönyörködhetnek azok, akik mellett elsuhan a felhergelt SUV.
Diffúzor, tetőspoiler, 19 vagy 21 colos felni és a négy kipufogóvég is jár a sport tagozatos GLA-hoz
Motorból kétliteres négyhengeres választható, a GLA 45 esetében 387 lóerő, a 45 S kivitelnél viszont már 421 ló repíti a városi terepest. A nyolcsebességes duplakuplungos váltó mellett a 4Matic+ összkerékhajtás is alapáron jár, ahol az AMG Torque Control dönti el, hogy melyik kerékre mennyi nyomaték jusson. Gyorsulás terén nem áll rosszul a GLA, a 387 lóerővel 4,3 másodpercig tart a sprint 100-ig, a végsebesség pedig 250 km/h, a 45 S verzió esetében 270-re emelik a limitet. Az ültetett Mercedes a vadulásban is partner, a komfortos üzemmód mellett többek között verseny (Race) üzemmódot is ismer a GLA, az ESP pedig három fokozatban állítható.
Belül - a hagyományos verziókhoz hasonlóan - méretes képernyők uralják a kabint, a váltó csak nyolcfokozatú duplakuplungos lehet
A beltérben középállás jelzővel kiegészített sportkormány, alumíniumpedálok és sportülések különböztetik meg az AMG kivitelt, nem beszélve a sárga varrásról. Versenypályás használatra csábít az AMG Track Pace, ami a köridő mérése mellett számos egyéb adatot is gyűjt a zárt pályás száguldozásról. A világ legerősebb szériagyártású négyhengeresével szerelt GLA megjelenése az év második felében várható, az ár vélhetően 20 millió forint feletti lesz.
Versenypályás használatra is gondoltak a tervezők, engedékenyebb ESP és Race mód segíti a legális csapatást