Megkapta, ami hiányzott neki: dízel a Chevrolet Malibuban
Dízelmotorral bővült a Chevrolet Malibu kínálata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét kapható dízel középkategóriás Chevrolet, piacot hódítani nem fog, de indulhat a flottavásárlókért.
A 2,0 literes dízel ugyanis 160 lóerős teljesítményével hajszálnyit elmarad ugyan a 167 lóerős 2,4 literes benzinestől, míg azonban utóbbi nyomatéka 225 Newtonméter, a gázolajosé 350, így aztán bizonyos helyzetekben simán tűnik erősebbnek a szerényebb űrtartalmú, s nem kevéssel takarékosabb öngyújtós. Míg benzinből - gyári vegyes érték szerint is - 7,8 (automata váltóval 8,0) liter kell 100 kilométerre, a kézi váltós dízel 5,1 liter gázolajjal is elvan, 6 fokozatú automatájával előzetes adatok szerint 6,3 l/100 km értéket ígér. A benzinesnél takarékosabb dízel vezethetőség szempontjából nem igényel kompromisszumot. A kézi váltós 9,75 másodperces 100 km/órára gyorsulása alig marad el a benzines 9,5 s értékétől, 213 km/órás végsebessége pedig le is pipálja a benzinesét, az automata Malibuk közül pedig egyértelműen a gázolajos a dinamikusabb. Noha a 150 lóerős dízel az Epicáéval azonos teljesítményű, nem az abba szerelt, hanem az Opel Insigniából való, s egyébiránt Németországban is készül. Változó geometriájú turbójával már alacsony fordulatról jól húz, az Epicáénál is jelentősebb csúcsnyomatéka 1750 1/percnél jön meg.
A Chevrolet Malibu méretei
- Hossz/szélesség/magasság: 4865 x 1855 x 1465 mm
- Tengelytáv: 2737 mm
- Csomagtér: 545 l
Komoly meglepetéseket kívülről se várjunk a Malibutól, vonalvezetésével kecses, a Camarótól kölcsönzött hátsó lámpáival dögös szedán ugyanakkor főbb kvalitásaival hibátlan. A padlólemezével azonos négyajtós az Opel Insigniánál 3,5 cm-rel hosszabb, utastere annál elöl-hátul tágasabb, de kevésbé tehető prémiumossá. Ülései, helykínálata négy felnőttnek kényelmesek. Középső hátsó helye az ott kevéssé formás ülés és a jelentős hosszanti padlómerevítő miatt nem az igazi. Isofix gyerekülés-rögzítőket hátul kínál, de 6 légzsákja közül az utasoldali első kiiktatható, így babahordozó oda is tehető. Műszerfala az ismerős Chevrolet/GM-kapcsolókat hozza, gazdagabb ellátmányával járó középkonzoli, navigációt, fényképnézegetőt, hanggal is vezérelhető Bluetooth-kihangosítót adó kijelzője az Orlandóból ismert módon felhajtható és bélelt rejtett tárolót ad. Pakolóhelyekből egyébiránt nincs hiány, elöl-hátul palacktartósak az ajtózsebek, fél literes palackok a váltókar mögé is tehetők, a rögzítőfék elektromos, visszagurulás-gátlós és helytakarékos; pohár/palack pedig a hátsó, lehajtható könyöklőbe is tehető kettő.
Nem csak utastéri pakolóhely, csomagtér is bőven jár a Malibuhoz, a gombbal (a kulcsról távolról vagy közvetlenül, ajtajáról is) nyitható poggyásztér 545 literes értékénél a konkurens szedánok körében aligha találunk jobbat. A gusztusosan kárpitozott tér természetesen bővíthető is a hátsó üléstámlák 2/1 arányú dönthetőségével. Az átjáró természetesen szűk az utastér felé, a csomagtér fedele viszont igényes, külön házba forduló zsanérozású, így a rendelkezésre álló tér tele is pakolható.
Chevrolet Malibu 2.0 D - főbb műszaki adatok
*: zárójelben az automata váltós értékek
Hengerűrtartalom [cm3] | 1956 |
Hengerszám/szelepszám | 4/16 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 160/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/1750 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 5,1 (6,3)* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 134 (167)* |
Végsebesség (km/h) | 213 (210)* |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,75 (9,7)* |
*: zárójelben az automata váltós értékek
Az alapvetően korrekt, de kevés izgalmat tartogató dízel Malibu egyik legfőbb paraméterét, hazai árát cikkünk írásáig nem hozta nyilvánosságra a Chevrolet. Komoly meglepetést e téren sem várhatunk, a benzinesnél alig lesz magasabb, a listaár 7,8 millió forint környékén várható, amiből némi kedvességgel kedvezménnyel vélhetően 7,5 millió alatti kampányárat kerekítenek majd. Ezzel nem lesz a középkategória legolcsóbb modellje, gazdag alapfelszereltségével (egyebek mellett 6 légzsák, ESP, elektromos ablakok és tükrök, tempomat, légkondiconáló, 6 hangszórós, MP3 olvasós CD-rádió, gyári riasztó, 17” alufelni, tolatóradar, automata fényszóró, ESP és bőr borítású, multifunkciós kormánykerék), de még inkább a csúcsverzióval járó többletekkel (navigáció, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, Bluetooth) a középkategória egy újabb érdekes koreai kihívója. Ha nem is egy sofőrközpontú autó, kényelmes vezethetőségével és utasterével, 5 év/150 000 kilométeres garanciájával, továbbá mindössze szűrő- és olajcsere igényét ígérő, gondozásmentes részecskeszűrővel szerelt dízelmotorjával a szegmens elgondolkoztató ajánlata.
UPDATE!
Nyilvánosságra kerültek a Malibu dízelének árai. Találgatásunkkal nem lőttünk mellé, a nem rosszul felszerelt LT Plus alapverzió listaára 7 799 000, a kedvezményes ár pedig 7 599 000 forint. A több extrát adó LTZ 8 399 000 forintért vihető haza, automata váltó csakis ahhoz kapható, 450 000 forintért. Benzinesből egyébiránt csakis a készlet erejéig kapható az LT, illetve a manuális váltós LTZ, a jövőben pedig csakis az automata, LTZ csúcsverziót fogják kínálni, 8 349 000 forintos árral, azaz a hasonló dízelnél 500 000 forinttal olcsóbban
Nyilvánosságra kerültek a Malibu dízelének árai. Találgatásunkkal nem lőttünk mellé, a nem rosszul felszerelt LT Plus alapverzió listaára 7 799 000, a kedvezményes ár pedig 7 599 000 forint. A több extrát adó LTZ 8 399 000 forintért vihető haza, automata váltó csakis ahhoz kapható, 450 000 forintért. Benzinesből egyébiránt csakis a készlet erejéig kapható az LT, illetve a manuális váltós LTZ, a jövőben pedig csakis az automata, LTZ csúcsverziót fogják kínálni, 8 349 000 forintos árral, azaz a hasonló dízelnél 500 000 forinttal olcsóbban
Sziasztok!
A VM Motori 2.0D nekünk az Epicában 8, plusz-mínusz fél literrel megy el 100 km-t. Kíváncsi leszek, hogy ez a gyári 5.1 mennyire lesz valós, vagy megint csak a szabványos „parasztvakító” fogyasztási értékről van szó. 7 liter alatti fogyasztást még nem tudtunk kihozni az Epicából. Görögország oda-vissza, szabályosan betartva a sebességhatárokat, 7.3 l/100 km átlag.
DA
A VM motori is olasz fejlesztés, csak nem a Fiat csoporthoz tartozik hanem független fejlesztő, akinek a Fiat csoport és a vele kooperálók is használták a motorjait. Én úgy tudom hogy a Fiat motor újabb fejlesztés de kb csak fél évvel, ráadásul nagyobb fordulatszám tartományban nyomatékosabb, van 2 turbos 190 Le-s belőle ami még frissebb konstrukció, de a lényeg szerintem az emisszió és továbbfejleszthetőség körül keresendő, ráadásul Fiat/Opel/Chevrolet/esetleg Suzuki-ba is ezek lesznek, arról nem is beszélve hogy így olcsóbb lehet mint egy külsőstől venni a motort.
Van amiben még VM motori-s motor van.
Már csak egy modern turbó benzinmotor hiányzik a kínálatból, az viszont nagyon!
Igen, ez valóban a GM-Fiat Powertrain terméke. Az Opel Insigniába is ez kerül, nyilán ez már teljes mértékben e padlólemezhez, e méretekhez igazított volt.
A legtöbb limuzin csak négy felnőttnek kényelmes, ezt több esetben is szoktuk említeni!
4 személynek kényelmes! Ha egy ekkora autóban nem fér el kényelmesen 5 felnőtt, akkor miben!? Kiváncsi vagyok, hogy a német triumvirátus tesztjeinél A6, 5-ös BMW, E osztály is elhangzik ez a panaszkodás, elégedetlenkedés vagy azok annyival nagyobbak még ennél a vasnál is?
Tisztelt Katona Mátyás!
A ccm-ből látszik,hogy ez a Fiat motorja,és nem a Daewoo/Chevrolet saját (vagy nem tudom mennyire saját) VM által fejleszett motorja,amit használtak a Lacetti,Epica, ill. jelenleg is használnak a Cruze modellben. Van infoja esetleg arról,hogy mi a váltás oka,és miért használnak egyidőben két különböző motort,amik papiron ugyanazt tudják?