Megjöttek a négyajtós kompakt Audik: itt az A3 és S3 szedán
Négy ajtóval is megérkezett az új Audi A3 és S3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alig háromféle motorral debütál a négyajtós A3-as, 300 lóerőt tud az összkerékhajtású sportverzió. Első gyártóhelye nálunk, Győrött lesz.
Megérkeztek a hivatalos fotók és információk az Audi legújabb alkotásáról, a kompakt A3 négyajtós változatáról, mely esetében egyszerre mutatták meg az A3 Sedan alapmodellt és az S3 Sedan sportváltozatot. A kompakt négyajtós hossza 4,46 méter, tengelytávja 2,64 méter, 1,8 méteres szélességével 11 mm-rel múlja felül az ötajtós Sportbacket, 1,42 méteres magassága viszont 9 mm-rel teszi annál alacsonyabbá. Csomagterének befogadóképessége mindkét négyajtósnál 425 liter.
Formája sok meglepetést nem rejteget, orr-része pontról pontra megegyezik a korábbi A3-akéval, tetővonalát kupésan ívelték, hátsó lámpái más négyajtós Audikról tűnhetnek ismerősnek. Európában háromféle motorral indul az alapmodell forgalmazása, az S3 pedig természetesen quattro hajtással és 300 lovas kétliteres turbómotorral kerül piacra.
Audi A3 és S3 Sedan alapadatok
* - S tronic/manuális
Típus | Teljesítmény (LE) | Nyomaték (Nm) | Fogyasztás (l/100 km) | CO2-kibocsátás (g/km) | Gyorsulás 0-100 km/h (s) | Végsebesség (km/h) |
1.4 TFSI | 140 | 250 | 4,7 | 109 | 8,4 | 217 |
1.8 TFSI | 180 | 250 | 5,6 | 129 | 7,3 | 235 |
2.0 TDI | 150 | 320 | 4,1 | 107 | 8,7 | 220 |
S3 | 300 | 380 | 6,9/7* | n.a. | 4,9/5,3* | 250 |
* - S tronic/manuális
Az 1.4 TFSI-t COD, cylinder on demand rendszerrel is felszerelték, ami alacsony terhelésnél, lassú, egyenletes sebességű poroszkálásnál a négyből csak két hengert működtet - lám-lám, a Volkswagentől már ismert hengerlekapcsolás így is körülírható. Az autóhoz motortól függően lehet hatfokozatú kézi illetve szintén hatgangos, duplakuplungos S tronic váltót rendelni.
Utasteret tekintve a négyajtós A3-asok megegyeznek az A3 Sportback belső kivitelével, a rendelhető anyagok és opciók is azonosak. Megújították a szórakoztató-információs rendszert, az MMI Navigation plus 64 gigabyte-os merevlemezzel és DVD-olvasóval érkezik, a hangvezérlés szinte a világ összes nyelvén elérhető, a rendszer működését pedig 7 col átmérőjű, nagyfelbontású képernyőn követhetjük nyomon.
A Mercedes-Benz CLA ellenfelének szánt A3 Sedan forgalmazása a nyár második felében indul, az 1.4 TFSI alapára 25 000 euró, vagyis nagyjából 7,5 millió forintról indul, persze egy jobban felszerelt modellel nem lesz nehéz 10 millió feletti végösszeget összehozni. Észak-Amerikában csak jövőre dobják piacra, és ott az 1.4 TFSI kimarad a kínálatból, de a dízellel bepróbálkozik az Audi a tengerentúlon.
Ja és ez lenne a CLA konkurense…..,hát nem tudom.
Az A3 úgy néz ki a Merci mellett,mintha az ovisok gyurmaszobrát hasonlítanánk Rodin egy művéhez.
Ég és föld a kettő!
Nagyon mutatós,szép és minőségi sedan,de simán össze lehet téveszteni más mai Audikkal.
A újabb négykarikásoknak eléggé egysíkú és technokrata lett designja.Gyakorlatilag mindegyik modelljük frontja ugyanolyan.
Jön egy veled szembe és nem tudod megállapítani,hogy,A3,A4 netán A5?
Kiad a kuncsaft 10-11 milliót egy A4-ért és szemből ugyanúgy néz ki mint egy 5,5 milliós A3….,nem a legjobb üzletpolitika.
Miért vennének ezután A4-et,hiszen méretben sincs óriási különbség……,gondolom az árban sem lesz.
Láttam már, kívül-belül szebb autót! Ezt megint csak a karika adja el!
Szerintem is nagyon szép, az Audinál nem hibáznak, nagyon tudnak autót gyártani. Sajna nem magyar pénztárcának való 🙁
Szerintem kezd nagyon uncsi lenni, hogy mindegyik ugyan úgy néz ki!
A belseje valami förmedvény.
Nagyon szép, mint általában az új Audik.