Megjött az új Ford Kuga, s nem is rossz az ára

Nagyobb és okosabb is lett a Ford Kuga második generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkezdődött az új Kuga európai gyártása, s ezzel párhuzamosan a magyar importőr is kadta előzetes árlistáját. Tudásához mérten nem lesz drága a Ford-SUV.

Fura, de a helyzet az, hogy a márciusi Genfi Autószalonon leleplezett új Ford Kuga minden paraméterével azóta sem ismert, viszont friss hír, hogy a spanyolországi Valenciában megkezdődött az európai modell gyártása, amivel párhuzamosan a hazai importőr kiadott egy előzetes árlistát, s már rendelhető is a kékovál kompakt crossoverének második generációja.
Hirdetés
Nem vezettük még az autót, nem ismerjük műszaki adatait, csak annyit tudunk, hogy az Európában 2008 óta 300 ezer példányban gazdára talált elődjéhez képest 8 centivel hosszabb, de mivel tengelytávolsága a régi, a gyarapodásból főleg a csomagtartó profitált: 410 helyett már 492 literes, ajtaja pedig "kézhasználat nélkül nyitható". Magyarán kulcs a zsebben, szatyrok a kézben, alá- vagy felérúgsz, s Szezám tárul.
Tudjuk, hogy az Euro NCAP-törésteszten 5 csillagosra vizsgázó Kugában debütál a Ford új globális, kategóriaelső irányíthatóságot ígérő összkerékhajtási rendszere, s hogy a vállalat a kisebb EcoSport és a nagyobb, prémiumos Edge modellek bevezetésével a következő években az európai piacokon is SUV-bővítésbe fog.
Ford Kuga 2013 - méretek
Hosszúság x szélesség x magasság 4,52x1,84x1,68 m
Tengelytávolság 2,69 m
Csomagtartó 492 l

Tudjuk, hogy 4 hengeres EcoBoost benzines turbómotor váltja a korábbi 5 hengeres, csodás hangú, de elég szomjas 2.5-öst, s noha részletes fogyasztási adatokat sem láttunk még, a katalógus -tól -ig sorából (5,3-7,6 l/100 km, 139-179 g/km) némi fogalmunk azért lehet a várható számokról. A legalacsonyabb nyilván az elsőkerékhajtású dízelé, a legmagasabb meg a legizmosabb, összkerekes benzinesé. A 2.0 TDCi továbbra is 140 és 163 lóerővel jön, az 1.6 EcoBoost meg 150-180 lóerős teljesítménnyel mozgatja - vélhetően - remek dinamikával a Kugát. Összkerékhajtás a dízelekhez és az erősebbik benzineshez választható, a manuális alternatívájaként szintén 6 fokozatú automata váltó a csúcsverziók extrája lehet. A benzinesé hagyományos, a dízelé Powershift duplakuplungos.
És akkor az ár: alapból (listán) 6,7 milliótól vásárolható meg az új Kuga, ennyibe kerül az 1.6 EcoBoost Trend elsőkerékhajtással és manuális váltóval. Felszereltsége gazdag, egyebek mellett menetstabilizáló elektronikát, visszagurulás-gátlót, 7 légzsákot, bőrkormányt, stop-start rendszert, kulcs nélküli nyitást, tempomatot, klímát, SYNC hangvezérlésű kommunikációs, vészhelyzeti segélyhívós berendezést is tartalmaz. Ez a légzsákok nyitását vagy az üzemanyagellátó rendszer baleset miatti lezárását észlelve a fedélzeti GPS és egy Bluetooth-kapcsolattal csatlakoztatott telefon segítségével helyi nyelven értesíti a a segélyhívó szolgálatokat, megadva a helyszín pontos koordinátáit.
Plusz 550 ezer forintért, Titanium szinten már deréktámaszos az ülés, elektrokróm a belső visszapillantó tükör, esőérzékelős az ablaktörlő, kétzónás automata a légkondi, automata funkciós a fényszóró is, könnyűfém a 17 colos kerék, stb. Vezetőtámogató technológiák is elérhetőek, mint párhuzamos parkolást segítő aktív parkolóasszisztens, városi ráfutásgátló-ütközésmegelőző, adaptív tempomat vagy holttérfigyelő rendszer. Sony hifi, navigáció, bőrkárpit, tolatókamera, panorámatető - szinte már szóra sem érdemes tételek.
Ford Kuga 2013 - árak
Felszereltség Motor, váltó, hajtás Ár (Ft)
Trend 1.6 EcoBoost 150 M6 2WD 6 720 000
2.0 TDCi 140 M6 2WD 7 400 000
2.0 TDCi 140 M6 4WD 8 100 000
Titanium 1.6 EcoBoost 150 M6 2WD 7 270 000
2.0 TDCi 140 M6 2WD 7 950 000
1.6 EcoBoost 180 A6 4WD 8 730 000
2.0 TDCi 140 M6 4WD 8 650 000
2.0 TDCi 163 A6 Powershift 4WD 9 340 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?