Néhány limitált modellt leszámítva, amilyen a Senna vagy a P1 volt, a McLarenek csúcsát eddig a 720S jelentette. A 2017-ben bemutatott modellt most lecserélik a 750S-re, amely láthatóan ugyanazokon az alapokon nyugszik, de az alkatrészei 30%-a új fejlesztés.
Az újdonságba is a jól ismert négyliteres, sík főtengelyes V8-as, az M840T kerül, de a 765LT könnyebb dugattyúit kapja, és a turbónyomás csúcsértékén is növeltek, így a teljesítménye, ahogy az a típusjelzésből is sejthető, kerek 750 lóerőre nőtt. Az autó tömegéből könnyebb ülésekkel, felnikkel és műszerfallal tudtak 30 kilogrammot lefaragni, így az új nagyszériás csúcsmodell üresen csupán 1277 kilogrammot nyom.
A végeredmény valamivel jobb dinamika: 2,8 másodperc alatt érhető el a 100 km/h, 7,2 alatt a 200 km/h, 19,8 másodperc kell a 300 km/h eléréséhez, a végsebesség pedig 332 km/h. A kupé mellett nyitható tetejű Spidert is kínálnak, ez 1326 kilós üresen, így száz feletti tempókra néhány tizeddel hosszabb idő alatt gyorsul.
Érdemi fejlesztés még az új hátsó szárny, amely egyrészt nagyjából 20%-kal nagyobb felületű, így több leszorítóerőt termel, másrészt viszont nagy sebességnél az F1-ben használt DRS-hez hasonlóan csökkentik a szögét, így fokozva az elérhető sebességet.
Egy csomó tövábbi, kisebb változtatást is végrehajtottak az autón a 720S-hez képest. Így közvetlenebb lett a kormányzás, gyorsabb az első tengelyt emelő rendszer, korszerűbb a fedélzeti számítógép, és már az alapkivitel is drótnélküli telefontöltővel érkezik.
A fejlesztések persze nincsenek ingyen: bár pontos árat még nem mondtak, a brit Autocar szerint durván 10%-kal lesz drágább a 750S az elődjénél, ami 250 ezer font, azaz 107 millió forint körüli nettó árat jelent. Az első példányokat várhatóan szeptemberben kaphatják meg új gazdáik, de úgy tudjuk, már a teljes idei gyártási mennyiséget előre lefoglalták, sőt, már a 2024-es példányok jelentős részének is van gazdája.