Megjelent egy igazi hibrid az Audi A6 palettáján

TFSI e néven kell keresni a hibrid hajtáslánccal felszerelt Audi A6-ost

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erőteljesen az elektrifikáció éve a 2019-es az Audi életében. Folyamatosan bűvül a négykarikás hibridek kínálata, amelyek között az A6 TFSI e quattro a legújabb.

Létezik már hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat az A7-ből és a Q5-ből, sőt a napokban az A8 is megkapta a hibrid hajtásláncot, a sor pedig az A6 típussal folytatódik, emellett a Q7 sem marad ki a jóból. Az A6 55 TFSI quattróban egy kétliteres, négyhengeres benzinmotor 252 lóereje (185 kW) társul a villanymotor 105 kilowattjával összesen: 367 lóerős rendszerteljesítményt és 500 Nm forgatónyomatékot nyújtva. Az autó hátsó részébe pedig 14,1 kWh-ás lítium-ion akkumulátor került.
Hirdetés
Ez az erő 5,6 másodperces sprinthez elegendő álló helyzetből 100 km/h-ra, míg az autó végsebességét 250 km/h-ban korlátozták. Tisztán villanyhajtású módban maximum 135 km/h sebességre képes az A6 és 53 kilométert garantáltan megtesz a tiszta üzemmódban. A vezető egyébként három üzemmód közül manuálisan is választhat. Ezek az EV, ami értelemszerűen a tisztán villanyhajtást jelenti, a Hybird valószínűleg már szintén nem igényel magyarázatot, a Hold pedig lényegében a hibrid üzemmód csak épp a lehető legtöbb energia megtakarításával. Hálózatról a töltési idő két és fél óra, amennyiben 7,4 kW-os töltővel történik, töltőoszlopról. A hibrid A6-ot egyelőre csak szedánként forgalmazzák, Németországban 68 850 euróról indul az ára, ami körülbelül 22,7 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?